Μια επιλογή παραστάσεων που απευθύνονται στο εφηβικό κοινό αλλά και με ευρύτερο προσανατολισμό και θεματολογία: Διαδικτυακός εκφοβισμός, κοινωνικό πείραμα, πρόσφυγες, αυτισμός, λαϊκή παράδοση, Παπαδιαμάντης, Βιζυηνός, θέατρο του παραλόγου.
Επιλογή-παρουσίαση: Ελευθερία Ράπτου
Η περίοδος της εφηβείας είναι ένα μεταίχμιο διαρκείας. Δεν είσαι ή δεν νιώθεις πια παιδί, αλλά ακόμα πειραματίζεσαι με τις πιθανές εκδοχές του ενήλικου εαυτού. Αυτή τη μεταιχμιακότητα προσπαθούν να διαχειριστούν ποικιλοτρόπως οι νέες δραματουργίες, ειδικά στοχευμένες στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, χωρίς όμως να υπάρχουν στεγανά και φραγμοί αδιαπέρατοι είτε προς μικρότερες ηλικίες (προέφηβοι) είτε προς τους νέους ενήλικες. Κοντολογίς οι έφηβοι, αναλόγως της ηλικιακής φάσης, των ερεθισμάτων, των πολιτιστικών ανησυχιών μπορούν να διασχίσουν τα «αφανή» όρια της θεατρικής εμπειρίας και να συναντηθούν με θεατρικές προτάσεις που έχουν ευρύτερο προσανατολισμό προς το ενήλικο κοινό.
Τα τελευταία χρόνια, όπως και στη λογοτεχνία, μια νέα κατηγορία δραματουργίας και θεαμάτων έχει αποκτήσει παρουσία διεθνώς. Είναι η κατηγορία young adults, μια πολιτιστική ταξινόμηση που φαίνεται ότι έχει στραφεί στο κοινό των 16+ έως 25 χρόνων. Πέρα όμως από κατηγοριοποιήσεις, ταξινομήσεις, οριοθετήσεις, το θέατρο αν έχει κάτι να πει τότε μπορεί να αγγίξει τον θεατή σε κάθε περίοδο της ζωής του (τηρουμένων βέβαια ορισμένων δικλείδων σε ό,τι αφορά το ανήλικο κοινό).
Ακολούθως παρουσιάζονται ορισμένες παραστάσεις, οι οποίες αφορούν το εφηβικό κοινό είτε ως κατηγορία είτε, κυρίως, ως κοινό που πλέον μπορεί να σκεφτεί πάνω στο παριστώμενο γεγονός με ωριμότητα και ανοικτούς ορίζοντες, μπορεί να αποφασίσει τι θέλει να δει και να στοχαστεί σχετικά με την επιλογή του.
«Μετά το Πάρτι» της Μαρίας Ζαβάκου, σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου
Στο Εθνικό Θέατρο στην Εφηβική σκηνή, η παράσταση «Μετά το Πάρτι» της Μαρίας Ζαβάκου, σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου, εστιάζει σε σύγχρονα επίδικα της εφηβικής κοινωνίας. Σε ένα εφηβικό πάρτι, αλλά και μετά από αυτό, τα πράγματα εξελίσσονται με τρόπο που επηρεάζει τους πάντες. Αυτό που αρχίζει ως διασκέδαση γίνεται μια οδυνηρή περιπέτεια διαδικτυακού εκβιασμού. Πόσο προστατευμένος μπορεί να είναι κανείς από τις διαδικτυακές επιθέσεις που δεν αργούν να μεταβληθούν σε απολύτως σωματικές; Ποια είναι τα όρια της αθωότητας και ποιοι είναι οι ένοχοι και οι συνένοχοι.
Το «Μετά το Πάρτι» είναι μια ιστορία ενηλικίωσης για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η social media γενιά: τα «likes», τις κόκκινες καρδούλες, την ανωνυμία, την παραβίαση της ιδιωτικότητας αλλά και τα δικαιώματα στο διαδίκτυο. Είναι μια σκηνική ιστορία που βάζει τους έφηβους να σκεφτούν ουσιαστικά για την καθημερινότητά τους, τις ανοχές, τις αξίες, τα όρια, το σωστό και το λάθος.
Πληροφορίες παράστασης
Κείμενο: Μαρία Ζαβάκου
Σκηνοθεσία: Γιολάντα Μαρκοπούλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Αριστοτέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου
Κίνηση: Πατρίσια Απέργη
Μουσική-Ηχητικός σχεδιασμός: David Blouin
Σχεδιασμός βίντεο: Ερατώ Τζαβάρα
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Δραματολόγος παράστασης: Ειρήνη Μουντράκη
Βοηθός σκηνοθέτριας: Στέλλα Παπακωνσταντίνου
Βοηθός σκηνογράφων-ενδυματολόγων: Αφροδίτη Ψυχούλη
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ασημίνα Αναστασοπούλου, Θεμιστοκλής Μαλεσάγκος, Μιχαήλ Μελίσσης, Ελένη Μιχαηλίδου, Βιβή Φωτοπούλου
Μέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο στις 20.00, Κυριακή στις 19.30
«Το Κύμα» του Τοντ Στράσερ σε διασκευή-σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη
Στο θέατρο Λαμπέτη, από την ομάδα Μυθωδία, ανεβαίνει η παράσταση «Το Κύμα» του Τοντ Στράσερ σε διασκευή-σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. «Το Κύμα» βασίζεται σε ένα πραγματικό κοινωνικό πείραμα που πραγματοποιήθηκε το 1967 από τον Ρον Τζόουνς, καθηγητή πολιτικής ιστορίας σε Λύκειο της Καλιφόρνια, με αφορμή την ερώτηση μια μαθήτριας. «Πώς ήταν δυνατόν απλοί άνθρωποι να υποστηρίξουν ένα καθεστώς, όπως αυτό του Ναζισμού, να τηρήσουν στάση σιωπής ή και συμμετοχής στις ωμότητες που διεξάγονταν, και επιπλέον, όταν όλα τελείωσαν, να αρνηθούν ότι είχαν έστω και γνώση για αυτά που γίνονταν;». Το 1976, ο Τζόουνς δημοσίευσε μια αφήγηση με τις εμπειρίες του με τίτλο «Το Τρίτο Κύμα», το οποίο έγινε κινηματογραφική ταινία με τον ίδιο τίτλο το 1981.
Την ίδια χρονιά, ο συγγραφέας για παιδιά και νέους, Τοντ Στράσερ, εμπνευσμένος από το αληθινό πείραμα και την ταινία, δημοσίευσε το βιβλίο του Το Κύμα που έκτοτε έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία και ως λογοτεχνικό κείμενο, ενώ στη Γερμανία προτεινόταν σαν ανάγνωσμα στα σχολεία, διασκευάστηκε σε θεατρικό έργο και αργότερα μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο (2008). Η διασκευή του έργου αντιμετωπίζει τη θεματική που πραγματεύεται το βιβλίο και η ταινία με ευαισθησία και σεβασμό ώστε να μπορεί η παράσταση να απευθυνθεί σε όλους τους έφηβους μαθητές, παραμένοντας παράλληλα όσο το δυνατόν πιο συνεπής στο πρωτότυπο έργο. Η ίδια η παράσταση περισσότερο θέτει ερωτήματα και αναδεικνύει θεματικές προς συζήτηση για τους μαθητές και τους θεατές παρά δίνει απαντήσεις, αντιμετωπίζοντας τον φασισμό, όχι μόνο ως μακρινό ιστορικό και κοινωνικό φαινόμενο, αλλά ως υπαρκτό ενδεχόμενο με διαφορετικές εκφάνσεις και μορφές.
Πληροφορίες παράστασης:
Πρωτότυπο κείμενο: Τοντ Στράσερ, Διασκευή-Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης, Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα, Κοστούμια: Χριστίνα Πανοπούλου, Πρωτότυπη Μουσική: Γιάννης Μαθές, Χορογραφίες: Φαίδρα Νταϊόγλου, Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Αγγελίδη, Φωτογραφίες – Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας, Γραφιστικά: Γιάννης Στύλος, Παραγωγή: Γεράσιμος Σκαφίδας
Παίζουν: Ιωάννα Αγγελίδη, Δημήτρης Γεωργαλάς, Ισιδώρα Δωροπούλου, Θωμάς Θάνος, Μάχη Μακρίδου, Στέφανος Παπατρέχας, Τάσος Προβιάς, Πηνελόπη Σκαλκώτου.
Διάρκεια 100 λεπτά
Από 1-12-24 έως 13-4-25. Κάθε Κυριακή στις 14:30 και καθημερινά οργανωμένες παραστάσεις για σχολεία στις 10:30
«Το αγόρι με τις δυο καρδιές» των αδελφών Αμίρι, σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά
«Το αγόρι με τις δυο καρδιές», ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά, φέτος στο θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου. Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Τάκης Τζαμαργιάς και την πρωτότυπη μουσική ο Μίλτος Πασχαλίδης σε στίχους Ελένης Φωτάκη. Το θεατρικό έργο των Αφγανών αδελφών Αμίρι, σε θεατρική προσαρμογή του Φιλ Πόρτερ, στηρίζεται στην αληθινή ιστορία μιας οικογένειας προσφύγων – αυτής των συγγραφέων – που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους για να γλιτώσουν από τις διώξεις των Ταλιμπάν, όταν η δασκάλα μητέρα υπερασπίζεται τα δικαιώματα των μαθητριών της στο σχολείο όπου διδάσκει.
Η οικογένεια Αμίρι αντιμετωπίζει ένα ακόμη, εξαιρετικά σημαντικό πρόβλημα, καθώς το μεγαλύτερο παιδί της έχει γεννηθεί με μια σοβαρή καρδιοπάθεια και χρειάζεται επέμβαση σε εξειδικευμένο, ευρωπαϊκό νοσοκομείο. Ο δρόμος της προσφυγιάς είναι δύσκολος. Το οδοιπορικό του κατατρεγμού της οικογένειας, μέχρι να αποκτήσουν άσυλο στην Αγγλία είναι πραγματικά συγκινητικό. Ωστόσο η παράσταση δεν έχει στόχο να παρουσιάσει την περιπέτεια, ως μια αφήγηση δυστυχίας. Αντιθέτως, η παράσταση εστιάζει μέσα από τον πολύ καλό χειρισμό του λόγου και των συναισθημάτων στο παγκόσμιο ζήτημα της προσφυγιάς, των ανθρώπων που διώκονται στη χώρα τους εξαιτίας ολοκληρωτικών, τυραννικών καθεστώτων, όπως επίσης θίγει θέματα που αφορούν τις ασθένειες και την πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, την ανισοκατανομή των ευκαιριών ανάπτυξης, την ανέχεια, την απανθρωπιά. Ωστόσο η παράσταση δεν αγκυρώνει μονοσήμαντα στα παγκόσμια προβλήματα των καταπιεσμένων, καθώς η σκηνική επιτέλεση αφήνει σημαντικό χώρο για τη συγκίνηση, την ελπίδα, την αγάπη, τις οικογενειακές αξίες, τη δύναμη της θέλησης. Το βιβλίο των Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι γράφτηκε το 2018, ενώ εκδόθηκε το 2020 σημειώνοντας εκδοτική και θεατρική επιτυχία. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2022 στο WalesMillenniumCentre- σε θεατρική προσαρμογή του PhilPorter, ενώ ένα μήνα αργότερα, παρουσιάστηκε στο NationalTheatre του Λονδίνου.
Πληροφορίες παράστασης:
Κείμενο: Hamed και Hessam Amiri
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνικά: Εδουάρδος Γεωργίου
Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή
Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη
Μουσική/Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Στίχοι: Ελένη Φωτάκη
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Σχεδιασμός Video: Goran Gagic
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Κάνδια
Βοηθοί Σκηνογράφου: Ξένια Κούβελα, Αναστασία Καρούσση
Βοηθός Ενδυματολόγου: Ασημίνα Κουτσογιάννη
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Χρήστος Διαμαντούδης, Βαγγέλης Ζάπας, Έλενα Μαρσίδου, Θάνος Σκόπας, Γιώργος Ψυχογυιός
Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων: Κυριακή 16.00, Δευτέρα 10.00 και 19.00, Πέμπτη 10.00
Διάρκεια Παράστασης : 100 λεπτά
«Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα;» του Μαρκ Χάντον, σε διασκευή / σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη
Συνεχίζεται επίσης στην εφηβική σκηνή του θεάτρου Λαμπέτη, η παράσταση Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα; του Μαρκ Χάντον, σε διασκευή / σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και θεατρική προσαρμογή Σάιμον Στήβενς.
Η παράσταση που διακρίθηκε την περσινή θεατρική περίοδο έχει στο επίκεντρο τον έφηβο Κρίστοφερ και την καθημερινότητά του. Η ιστορία μυστηρίου, ενσυναίσθησης, διαφορετικότητας και ουσιαστικής συμπερίληψης, παρουσιάζεται μέσα από το «φίλτρο» του ημερολογίου του Κρίσοτφερ, όπου καταγράφεται όχι μόνο η προσπάθειά του να επιλύσει το μυστήριο που περιβάλλει το φόνου του σκύλου στο γειτονικό σπίτι, αλλά κυρίως καταγράφεται ο προσωπικός αγώνας του, οι σχέσεις με την οικογένειας και τον κοινωνικό, σχολικό περίγυρο, καθώς ο κεντρικός ήρωας βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού.
Πληροφορίες παράστασης
Συγγραφέας μυθιστορήματος: Μαρκ Χάντον,
Θεατρική Προσαρμογή: Σάιμον Στήβενς,
Διασκευή - Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης,
Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα,
Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή,
Μουσική: Γιάννης Μαθές,
Κίνηση: Φαίδρα Νταϊόγλου,
Βοηθός σκηνοθέτη: Πηνελόπη Σκαλκώτου, Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ,
Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας,
Γραφιστικά: Γιάννης Στύλος,
Παραγωγή: Γεράσιμος Σκαφίδας
Παίζουν: Μαρία Δελετζέ, Θωμάς Θάνος, Βαρβάρα Μακράκη, Μάχη Μακρίδου, Φάνης Μιλλεούνης, Στέφανος Παπατρέχας, Τάσος Προβιάς, Πηνελόπη Σκαλκώτου, Γεράσιμος Σκαφίδας.
Διάρκεια: 100 λεπτά. Για λίγες ακόμα παραστάσεις το Δεκέμβριο, κάθε Κυριακή 11.30
«Στη Σκιά του Λούσια» σε δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία Ρηνιώς Κυριαζή
Ένα παράξενο θέατρο σκιών φτιαγμένο από τις φιγούρες των έργων του εικαστικού και συγγραφέα Νίκου Χουλιαρά που ζωντανεύει με τη δεξιοτεχνία του Άθω Δανέλλη, παρουσιάζει τη ζωή του Λούσια. Μέσα από τη ζωγραφική του ξεπηδούν οι ήρωες του. Ο Λούσιας καθρεφτίζεται στον μπερντέ, διπλασιάζεται και πολλαπλασιάζεται. Στα νερά της λίμνης αντανακλούν οι σκιές μιας παραμορφωμένης πραγματικότητας.Η σκληρότητα και η υποκρισία φανερώνεται μέσα από ένα παιδί - καθρέφτη. Ο Λούσιας είναι ένα παιδί αλαφροΐσκιωτο, διαφορετικό, για κάποιους είναι ένας από τους τρελούς της πόλης. Ζει στα Γιάννενα, έχει εμπειρία των χρόνων του Εμφυλίου και της ζωής στη μεταπολεμική Ελλάδα. Ο Λούσιας, απλοϊκός στο νου, νιώθει χαμένος μέσα στο πέλαγος της ζωής, όμως παρατηρεί σιωπηλά και φιλοσοφεί βαθιά την κάθε στιγμή, τις εμπειρίες, τις συμπεριφορές, τους ανθρώπους.
Η παράσταση «Στη Σκιά του Λούσια», που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο, δεν έχει προσανατολισμό στο εφηβικό κοινό με τους όρους των νέων ταξινομήσεων. Είναι όμως μια παράσταση που αφορά όλες τις ηλικίες, μια σκηνική πρόταση μικτής τεχνικής, εικαστική, ποιητική, μουσική εγκατάσταση, που μπορεί να μιλήσει ευθέως στην καρδιά των νέων, εκείνων που δεν θέλουν να είναι απλοί θεατές της καθημερινότητας, αλλά στοχασμένοι παρατηρητές και ώριμοι συμμετέχοντες στη ζωή, ενώ παράλληλα δίνονται μαθήματα ζωντανής ιστορίας από σκηνής. Η Ρηνιώ Κυριαζή έχει αναλάβει το ρόλο του Λούσια, όπως επίσης και τη δραματουργική επεξεργασία.
Πληροφορίες παράστασης:
Δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Κυριαζή
Εικαστική επιμέλεια - Φωτογραφίες: Σοφία Χουλιαρά
Σκηνογραφία: Σοφία Χουλιαρά – Ναταλία Μαντά
Μουσική σύνθεση: Νίκος Βελιώτης
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Παίχτης Θεάτρου Σκιών: Άθως Δανέλλης
Ηθοποιός: Ρηνιώ Κυριαζή
Συνεργάτης σκηνής: Δέσποινα Χαλκορόκα
Βοηθός σκηνοθέτη: Δέσποινα Χαλκορόκα
Γραφιστική επιμέλεια: Παναγιώτης Ανδριανός
Φωτογραφίες παράστασης: Αναστασία Γιαννάκη
Κατασκευή σκηνικού: Χρήστος Παπαϊωάννου
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00, μέχρι 7-1-2025
«Όνειρο στο κύμα» - «Έρως Ήρως» σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη
Η διαχρονική ματιά και η μαγεία της γλώσσας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη παρουσιάζονται με δουλεμένη απλότητα, στην παράσταση «Όνειρο στο κύμα» - «Έρως Ήρως», που σκηνοθετεί ο Δήμος Αβδελιώδης στο Θέατρο Αθηνών. Ο Αβδελιώδης με μακρά εμπειρία στο θέατρο και τον κινηματογράφο, επεξεργάζεται δραματουργικά τα ομώνυμα διηγήματα του Παπαδιαμάντη, ο οποίος μεταγράφει με ποιητικό και δραματουργικό οίστρο τις δύο όψεις του ανολοκλήρωτου και ανομολόγητου έρωτα που έζησε για τη Μαχούλα.
Τα δύο διηγήματα διασκευάζονται δραματουργικά από τον Αβδελιώδη, σε μια παράσταση που απηχεί τις τεχνικές του αναλογίου, του σκηνικού μονολόγου και που με την υποκριτική ικανότητα και σεμνή ιδιοσυγκρασία του Θεμιστοκλή Καρποδίνη, συντελούν στη δημιουργία μιας μυσταγωγίας. Η παράσταση είναι μια δισκελής ιστορία αγάπης, θάρρους, απελπισίας, αναστοχασμού, ηθικής και κοινωνικής συγκρότησης που εκκινεί από το 19ο αιώνα και εκβάλλει στο σήμερα. Η γλώσσα του Παπαδιαμάντη ακούγεται ατόφια και βρίσκει το δρόμο της για να συγκινήσει και το νέο ηλικιακά κοινό. Εξάλλου ο Παπαδιαμάντης δεν λείπει από τα βιβλία του Γυμνασίου και του Λυκείου, και εδώ δίνεται η ευκαιρία στους εφήβους να νιώσουν τον κόσμο του Παπαδιαμάντη και όχι απλώς να τον προσπεράσουν σαν ακόμα μια σχολική υποχρέωση. Η παράσταση, «εκπαιδεύει» τις νεότερες ηλικίες στο λόγο και στην προσήλωση που χρειάζεται να αναπτύξει ο θεατής, ώστε να έχει ώριμη σχέση με το θέατρο.
Πληροφορίες παράστασης:
Δραματουργία / Διδασκαλία Ερμηνείας / Σκηνική Όψη / Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης Ερμηνεύει ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης Μουσική: Claude Debussy, "Lamer" Βοηθός Σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου Graphic Design: Γιάννης Σταματόπουλος
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ:
Δευτέρα 25 & Τρίτη 26 Νοεμβρίου
Δευτέρα 2 & Τρίτη 3 Δεκεμβρίου
Δευτέρα 9 & Τρίτη 10 Δεκεμβρίου
Ώρα Έναρξης: 20:00, ενώ για σχολεία δίνονται πρωινές παραστάσεις
«Το αμάρτημα της μητρός μου» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Γιαννακόπουλου
«Το αμάρτημα της μητρός μου» του Γεώργιου Θ. Βιζυηνού μεταφέρεται στη σκηνή και παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Ραντάρ (Radar), σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Κωνσταντίνου Γιαννακόπουλου. Ο Γεώργιος Βιζυηνός είναι και αυτός σπουδαίος συγγραφέας του 19ου αιώνα. Συνδύαζε συστηματικές σπουδές, επιστημονικό έργο, ποιητική και αφηγηματική δημιουργία. Διδάκτορας του Πανεπιστημίου του Γκέτινγκεν (Γοττίγγη), επιστρέφει πεζογραφικά στις παιδικές του μνήμες και στη Θράκη, για να αφηγηθεί με το δικό του γλαφυρό, ιδιαίτερο τρόπο, στην καθαρεύουσα και αυτός, ιστορίες σχεδόν μαγικές, που έχουν την ικανότητα να συγκινήσουν το σύγχρονο θεατή. Η ιστορία που γίνεται παράσταση, ξεκινά από τα παιδικά χρόνια του αφηγητή- Γιωργή, που σημαδεύονται από την αρρώστια της αδελφής του Αννιώς και τον απελπισμένο αλλά μάταιο αγώνα της μητέρας του να σώσει από το θάνατο, το ασθενικό της κορίτσι.
Οι ενοχές της απώλειας την ωθούν σε δύο αλλεπάλληλες υιοθεσίες νέων κοριτσιών, που γίνονται όμως αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά από πατέρα αγόρια της, και να στερηθούν την μητρική φροντίδα. Όταν μεγαλώνουν και γίνονται πλέον άνδρες, εξακολουθούν να μην μπορούν να κατανοήσουν αυτήν την άστοχη εμμονή, της μητέρας τους. Όταν μετά από χρόνια, επιστρέφει από τις σπουδές του στη Γερμανία, ο Γιωργής, έρχεται σε αντίθεση με την μητέρα του ως προς την διατήρηση της δεύτερης ψυχοκόρης της, γεγονός που την οδηγεί στην απόφαση, να του αποκαλύψει το τραγικό μυστικό της. Και αυτή η παράσταση ακολουθεί το μικτό δρόμο του θεατρικού αναλογίου και του μονολόγου. Το κοινό έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με τον κόσμο και τον λόγο του σπουδαίου Βιζυηνού, να αποκτήσει εμπειρία της νεοελληνικής γλώσσας των λογίων του 19ου αιώνα και των εκδοχών της καθαρεύουσας, όπως επίσης να γνωρίσει ακόμα μια πλευρά της πλούσιας λογοτεχνικής παράδοσης και ιστορίας, εν πολλοίς ανεξερεύνητης από το σημερινό νεανικό κοινό.
Πληροφορίες Παράστασης
Συγγραφέας:: Γεώργιος Βιζυηνός
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Σκηνικά/ Κοστούμια:Πάρις Μέξης
Σχεδιασμός κίνησης: Βρισηίδα Σολωμού
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός φωτισμών: Ιφιγένεια Γιαννιού
Βοηθός Σκηνοθέτη: Φάνης Σακελλαρίου
Φωτογραφίες: Μαριλένα Αναστασιάδου
Video: Θάνος Μαργαρίτης
Γραφιστική επιμέλεια: xMx graphics
Παραγωγή: Phronesis – AMKE
Επί σκηνής: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος
Ημέρες και ώρες παραστάσεων : Δευτέρα- Τρίτη στις 21.00
«Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ.σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου
Για το τέλος, μια παράσταση που θα συζητηθεί και ήδη έχει καταφέρει να αγγίξει το νεανικό κοινό και τους εφήβους (από 15 χρονών), ανεβαίνει φέτος στο θέατρο Πόρτα σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Πρόκειται για το εμβληματικό «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ. Η παράσταση, βασισμένη στην αξεπέραστη μετάφραση της Αλεξάνδρας Παπαθανασοπούλου, αποτελεί μια νέα προσέγγιση στο μπεκετικό δράμα, ακολουθώντας όμως τις σκηνικές οδηγίες του Μπέκετ.
Ο Μοσχόπουλος δίνει μέσα από την πειθαρχημένη σκηνική φόρμα του δραματουργού, μια παράσταση- παρτιτούρα ακριβείας, δείχνοντας ότι το έργο εξακολουθεί να είναι σύγχρονο «όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, όντας ταυτόχρονα υπαρξιακά βαθύ και ανάλαφρα διασκεδαστικό». Η διανομή έχει δοθεί σε νέους σε ηλικία ερμηνευτές, σε αντίθεση με την εμπεδωμένη πρακτική ανάθεσης τουλάχιστον δύο εκ των βασικών ρόλων σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς. Συμβαδίζοντας με τη σκηνοθετική σύλληψη ο Κορνήλιος Σελαμσής προτείνει την προσωδιακή διερεύνηση του κειμένου του Μπέκετ, διερευνώντας ρυθμικά μοτίβα και εκφορές του λόγου.
Πληροφορίες παράστασης:
Μετάφραση: Αλεξάνδρα Παπαθανασοπούλου
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Δραματουργία: Δηώ Καγγελάρη
Σύμβουλος προσωδίας: Κορνήλιος Σελαμσής
Σκηνικά – κοστούμια – video teaser: Βασίλης Παπατσαρούχας
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Στρινόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλιος Θεοδώρου
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Σταύρος Μπαρμπουνάκης
Φωτογραφίες – trailer παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Όλγα Φαλέι
Ζωγραφική εκτέλεση κοστουμιών: Στέλλα Παγώνη, Βασίλης Παπατσαρούχας
Κατασκευή σκηνικού: LAZARIDIS SCENIC STUDIO
Διανομή:
Βλαδίμηρος – Πάνος Παπαδόπουλος
Εστραγκόν – Τάσος Ροδοβίτης
Ποτζό – Γιάννης Σαμψαλάκης
Λάκυ – Γιάννης Βαρβαρέσος
Αγόρι – Πέτρος Δημοτάκης
Διάρκεια: 100 λεπτά .
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη ,Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19.00
Πηγή: bookpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου