Με τους περισσότερους γονείς να επιστρέφουν από τις διακοπές και να προετοιμάζουν σιγά σιγά τα παιδιά τους για το σχολείο, διάφορες ανησυχίες έρχονται στο προσκήνιο. Υπό αυτό το πρίσμα, η ανοικοδόμηση θετικών σχέσεων με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική υγεία και την ακαδημαϊκή επιτυχία των παιδιών και των εφήβων. Παρόλα αυτά, οι συνήθεις ύποπτοι για την ευημερία των παιδιών, δηλαδή οι οθόνες, στοχοποιούνται ακόμα μια φορά, υποσκάπτοντας αυτά τα πλεονεκτήματα.
Ειδικότερα, μια αμερικανική δημοσκόπηση από το Ίδρυμα Ψυχικής Υγείας των Παιδιών, διαπίστωσε ότι οι μισοί γονείς θεωρούν ότι η ενασχόληση με την τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμποδίζουν τα παιδιά να δημιουργήσουν ουσιαστικές σχέσεις, όσο μάλιστα πλησιάζουμε στο ξεκίνημα της επερχόμενης σχολικής χρονιάς.
Η δημοσκόπηση, που διεξήχθη για λογαριασμό του Ιδρύματος Ψυχικής Υγείας Παιδιών, υπογραμμίζει τις κυριότερες αναφερόμενες προκλήσεις για τα παιδιά στη δημιουργία δεσμών στην τάξη. Σύμφωνα με περισσότερους από 1.000 γονείς που συμμετείχαν στην έρευνα σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι κορυφαίες προκλήσεις ήταν οι εξής:
Η μεγάλη διάρκεια του χρόνου που ξοδεύεται στην τεχνολογία (50%)
Ο εκφοβισμός (30%)
Ο κοινωνικός αντίκτυπος της πανδημίας (22%)
Οι διαφορές στην κουλτούρα μπορεί επίσης να αποτελούν μια πρόκληση, με περίπου έναν στους πέντε γονείς (19%) να αναφέρει ότι τα παιδιά δυσκολεύονται να δημιουργήσουν σχέσεις στο σχολείο επειδή δεν αισθάνονται ότι ταιριάζουν λόγω της φυλής, της εθνικότητας, της κουλτούρας, της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης ή της ταυτότητας φύλου τους.
«Η τεχνολογία δεν είναι μόνο καλή ή μόνο κακή, όμως οι γονείς θα πρέπει να αναζητούν προειδοποιητικά σημάδια εάν αισθάνονται ότι η ισορροπία του παιδιού με τη χρήση της τεχνολογίας επηρεάζει τις κοινωνικές του συνδέσεις με τον πραγματικό κόσμο» τονίζει η Ariana Hoet, PhD, εκτελεστική κλινική διευθύντρια του Ιδρύματος Ψυχικής Υγείας Παιδιών και παιδοψυχολόγος στο Nationwide Children’s Hospital.
Όσον αφορά την οπτική των παιδιών, οι ανησυχίες τους που βασίζονται στη σύνδεση περιλαμβάνουν την προσαρμογή (14%), τη δημιουργία νέων φίλων στην τάξη (17%), τον εκφοβισμό ή τον αποκλεισμό (13%) και τη δημιουργία νέων φίλων στον αθλητισμό και τις εξωσχολικές δραστηριότητες (5%).
«Τα καλά νέα είναι ότι οι δάσκαλοι και οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση του αισθήματος του ανήκειν στα παιδιά», δήλωσε η Δρ Hoet. «Ωστόσο, πρέπει να έχουμε κατά νου ότι αυτό μπορεί να είναι πιο δύσκολο για τους μετανάστες γονείς που μπορεί να μην κατανοούν το σχολικό σύστημα και την κουλτούρα» τονίζει.
Τα ανησυχητικά γνωρίσματα του παιδιού
- Χάνει την αίσθηση του χρόνου. Ελέγξτε για να δείτε αν το παιδί σας είναι ειλικρινές σχετικά με τον χρόνο που ξοδεύει στις συσκευές.
- Είναι αφηρημένο. Παρατηρήστε αν το παιδί σας αισθάνεται επειγόντως την ανάγκη να επιστρέψει στη συσκευή.
- Απομονώνεται. Αναζητήστε την έλλειψη ενδιαφέροντος για κοινωνικές σχέσεις και δραστηριότητες της «πραγματικής ζωής».
- Ευερεθιστότητα. Παρακολουθήστε για σημάδια θυμού ή ευερεθιστότητας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
- Σωματικές επιπτώσεις στην υγεία. Προσέξτε για διαταραχές στον ύπνο ή της σωματικής δραστηριότητας, αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες ή αυξημένη εστίαση στην εμφάνιση.
- Αλλαγές στις δραστηριότητες εκτός σύνδεσης. Αναζητήστε αρνητικές μεταβολές στις αλληλεπιδράσεις ή στις σχέσεις με την οικογένεια ή τους φίλους και μειωμένες σχολικές επιδόσεις.
Πηγή: ygeiamou
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου