«Για όλους εσάς οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μπορεί να είναι απλά αριθμοί. Για εμάς είναι η Μαρία, ο Χρήστος, ο Γιώργος, η Κατερίνα που στις 11 Σεπτεμβρίου θα είναι μακριά από τους φίλους τους, τους δασκάλους τους...».
Με τη φράση αυτή, τα μέλη του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής συνοψίζουν τα προβλήματα τα οποία πρόκειται να αντιμετωπίσουν οι περισσότεροι από 70 μαθητές με αναπηρία που φοιτούν στο 2ο Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Πυλαίας Χορτιάτη και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για παιδιά με αυτισμό. Τα παιδιά πρόκειται να διαμοιραστούν σε άλλα σχολεία και η... Οδύσσεια για την εύρεση του νέου σχολείου για εκείνα, μια διαδικασία η οποία κράτησε για όλο το δεύτερο μισό του περσινού σχολικού έτους, φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για καιρό καθώς ειδικά για τα παιδιά του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας ακόμη δεν υπάρχει μια έστω και προσωρινή λύση για τη στέγασή τους, παρότι η σχολική χρονιά ξεκινά σε περίπου δύο εβδομάδες, στις 11 Σεπτεμβρίου.
Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό θα φοιτήσουν φέτος στο 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βαρήκοων Θεσσαλονίκης το οποίο συστεγάζεται με το 1ο Δημοτικό Πυλαίας, δηλαδή με ένα σχολείο τυπικής εκπαίδευσης.
Παράλληλα, η λύση η οποία έχει προταθεί για ορισμένους μαθητές του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη -το κτήριο του οποίου εδώ και 9 μήνες έχει κριθεί ακατάλληλο για να φιλοξενήσει του μαθητές- είναι να μετακομίσουν σε ένα άδειο σχολείο της Καλαμαριάς, το οποίο θα διαμορφωθεί κατάλληλα. «Βρέθηκαν χώροι στη δυτική Θεσσαλονίκη, στη Θέρμη και στην Καλαμαριά και οι εργασίες διαμόρφωσής τους ξεκινούν άμεσα. Είμαστε σε μια βεβαιωμένη και τετελεσμένη κατάσταση», έχει πει σε πρόσφατη σύσκεψη στο Δημαρχείο Πανοράματος ο κ. Κόπτσης. Πάντως μέχρι να μετακομίσουν στα κτήρια αυτά, τα οποία βρίσκονται υπό διαμόρφωση, οι μαθητές θα είναι... άστεγοι.
Ο δήμος Θέρμης έχει ήδη προχωρήσει τη διαδικασία της παραχώρησης 20 στρεμμάτων στην περιοχή Πολιτεία, ώστε να χτιστεί εκεί ένα ειδικό σχολείο το οποίο θα στεγάσει όλους τους μαθητές των ΕΕΕΕΚ της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Για να βάλει τη σφραγίδα του ωστόσο στην παραχώρηση της έκτασης, ο δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος έχει ζητήσει να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες μελέτες και η ανέγερση του κτηρίου από το υπουργείο Εσωτερικών.
Έως τότε, τα παιδιά που θα αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, φαίνεται ότι θα αντιμετωπίσουν σημαντικά ψυχικά προβλήματα τα οποία θα είναι δύσκολο για εκείνα -αλλά και για το οικείους τους- να τα διαχειριστούν.
Παιδιά με αναπηρικά αμαξίδια φοιτούν σε σχολεία δίχως ράμπες...
«Τα παιδιά με αναπηρία δεν θα προαυλίζονται με τους υπόλοιπους μαθητές, θα βγαίνουν διάλειμμα ανά τάξεις. Δεν ξέρω πώς ακούγεται αυτό ως λύση...», λέει με νόημα στη Voria.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, Ιωάννης Βαρβούτας, μιλώντας για τους μαθητές με αυτισμό οι οποίοι αναμένεται να μετακομίσουν σε σχολεία τυπικής εκπαίδευσης και βαρήκοων μαθητών.
«Παιδιά με αναπηρικά αμαξίδια θα πάνε σε σχολεία τα οποία δεν έχουν ράμπες και δεν διαθέτουν WC για ΑμεΑ, ενώ η αλλαγή περιβάλλοντος από μόνη της αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για τους μαθητές του 2ου ΕΕΕΕΚ, τόσο που οι γονείς σκέφτονται να μην τους στείλουν στο σχολείο από τον Σεπτέμβριο», συμπληρώνει.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Βαρβούτας τονίζει πως στο ΕΕΕΕΚ του Ελευθέριου Κορδελιού «δεν υπάρχουν ράμπες αναπήρων αλλά ούτε χώρος για αναπηρικά αμαξίδια».
Η ιδέα της αλλαγής πιέζει τα παιδιά με αναπηρία
Στο ίδιο μήκος κύματος, η εκπαιδευτικός και μέλος ΔΣ της Δ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Χρύσα Κοφίνα λέει στη Voria.gr ότι «για οποιαδήποτε παιδιά ο διαμοιρασμός αποτελεί ένα βήμα πριν από την οριστική διάλυση του σχολείου».
Το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη υποδέχονταν καθημερινά παιδιά από όλο τον νομό Θεσσαλονίκης καθώς ήταν ένα από τα λίγα -όπως φαίνεται- Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης οι εγκαταστάσεις των οποίων είναι έτσι διαμορφωμένες ώστε να φιλοξενούν μαθητές με κινητικές αναπηρίες.
Η κ. Κοφίνα υποστηρίζει πως μια αλλαγή η οποία θα φέρει τα παιδιά σε άλλα σχολεία, θα τους δημιουργήσει τεράστιο στρες. «Ήδη πιέστηκαν πολύ κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Συν τοις άλλοις, τα σχολεία τα οποία πρόκειται να τα υποδεχθούν, λειτουργούν στα όριά τους», συμπληρώνει και προσθέτει πως «οι καταστάσεις που δημιουργεί το παραπάνω μείγμα, είναι οριακές», τη στιγμή που όπως γνωστοποιεί οι γονείς και οι κηδεμόνες των παιδιών αναφέρουν συνεχώς πως «εάν τα παιδιά διαμοιραστούν τότε οι φορείς θα εφησυχάσουν, οπότε ουδέν μονιμότερο του προσωρινού...».
Η ψυχολογία των παιδιών σε δεύτερη μοίρα
Η Φούλη Αρβανίτη, πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας και εκπαιδευτικός με πολύχρονη εμπειρία στην ειδική αγωγή ξεκαθαρίζει ότι ο διαμοιρασμός θα διαταράξει άρδην την ψυχολογία των παιδιών.
«Εάν αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, τότε αυτό θα τους φέρει μεγάλες ψυχολογικές μεταπτώσεις και τεράστια αναστάτωση. Η αλλαγή αυτή είναι βίαιη για τα παιδιά τα οποία έχουν χτίσει προσωπικές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς τους, τους οποίους θα χάσουν. Σκεφτείτε το σαν να μας άλλαζαν το ίδιο βίαια δουλειά και τόπο διαμονής», λέει ειδικότερα στη Voria.gr η κ. Αρβανίτη. «Τα παιδιά αυτά δεν μπορούν να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους», συμπληρώνει.
«Διαμοιράζουν λοιπόν τα παιδιά δίχως να λάβουν υπόψιν τις ανάγκες τους και αυτό με κάνει να πιστεύω ότι όσοι αποφασίζουν, δεν ξέρουν τίποτα από αναπηρία», τονίζει ακόμη και ξεκαθαρίζει πως οι μαθητές με αναπηρία «δεν θα μπορέσουν να συμβιώσουν μεταξύ τους αλλά και με άλλα παιδιά δίχως πρόγραμμα και μεθοδική, διαρκή δουλειά, κάτι το οποίο θα γίνει τώρα που θα αλλάξουν σχολικό περιβάλλον από τη μία στιγμή στην άλλη». Παράλληλα, η ειδική παιδαγωγός λέει ακόμη πως «τα παιδιά με αυτισμό έχουν συγκεκριμένο, καθημερινό πρόγραμμα ώστε να γίνει συνήθεια η εκπαίδευσή τους και να λειτουργήσουν. Θα αναστατωθούν όλα τα παιδιά με αναπηρία, αλλά ιδίως τα παιδιά με αυτισμό».
Η πρόεδρος του ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας ξεκαθαρίζει επιπλέον ότι ο διαμοιρασμός θα ματαιώσει όλη την προσπάθεια των εκπαιδευτικών οι οποίοι χρόνια τώρα δουλεύουν με τα παιδιά και έχουν δεθεί μαζί τους. Υπογραμμίζει ότι ο ξεριζωμός αυτός θα μεταφέρει την αναστάτωση από την ψυχή των παιδιών μέσα στο ίδιο τους το σπίτι και για τον λόγο αυτό πολλοί γονείς έχουν ήδη δηλώσει πως σε περίπτωση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, θα αναγκαστούν να μην στείλουν τα παιδιά στο σχολείο, το οποίο αποτελεί τη βασικότερη δραστηριότητα για την κοινωνικοποίησή τους. «Αυτό θα τα εμποδίσει μεταξύ άλλων και να αυτοεξυπηρετούνται», αναφέρει σχετικά η ίδια.
«Δεν είναι μπαλάκι τα παιδιά να πηγαίνουν κάπου για τρεις μήνες και μετά κάπου αλλού, μέχρι μάλιστα να... ξαναμετακομίσουν», τονίζει την ίδια ώρα η κ. Αρβανίτη και προσθέτει πως «τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών, αλλά και οι αυτοδιοικητικοί, πρέπει άμεσα να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Διότι η γρήγορη μετεγκατάσταση των σχολείων αποτελεί προϊόν πολιτικής βούλησης...».
Πηγή: voria
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου