Μια σημαντική διάκριση, που μάς γεμίζει ελπίδα και αισιοδοξία για την πορεία και τις ικανότητες της νεότερης γενιάς των Ελλήνων μαθητών, ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη. Η ελληνική μαθητική εικονική επιχείρηση «Isometricks», από το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κατέκτησε το Παγκόσμιο Βραβείο Μαθητικής Επιχειρηματικότητας του Junior Achievement.
Οι πέντε μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Λυκείου, που αποτελούν την ομάδα της Isometricks, η Κορίνα Μαλασίδη, ο Ιωάννης Τερψιάδης, η Φαίη Κατσάνου, η Μαρίνα Γιακουμόγλου και ο Νικόλας Σίββας, δημιούργησαν με την καθοδήγηση των καθηγητών τους Νίκου Τερψιάδη, Άννας Ματσιώρη και Κυριακής Βασιλού, το WIZZLE, ένα συναρπαστικό παιχνίδι συμμετριών, σκέψης και δημιουργικότητας με κρυμμένα μαθηματικά και εφαρμογές στην ιατρική και στην εκπαίδευση.
Αντλώντας έμπνευση από τα έργα του Ολλανδού εικαστικού καλλιτέχνη M. C. Eshcer, το παιχνίδι ενσωματώνει τις συμμετρίες στον σχεδιασμό και στη λειτουργία του, αναδεικνύοντας επίσης τις διασυνδέσεις των μαθηματικών με τις εικαστικές τέχνες.
Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ είχε την τύχη να φιλοξενήσει τον μαθηματικό, και έναν από τους υπεύθυνους καθηγητές της πρωτοβουλίας, Νίκο Τερψιάδη στην εκδήλωση με τίτλο «WIZZLE κατά του Alzheimer: Ένα μαθηματικό παιχνίδι που σχεδιάζεται και παράγεται από μαθητές» που διοργάνωσε την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2023 στο Μουσείο Ηρακλειδών.
Στην ομιλία του, την οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε βιντεοσκοπημένη εδώ, ο Νίκος Τερψιάδης, εξηγεί ανάμεσα σε άλλα: «Οι συμμετρίες, τις οποίες αξιοποίησαν οι μαθητές στη δημιουργία του παιχνιδιού, παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος με συμμετρίες, περιβάλλεται από συμμετρίες, λειτουργεί και σκέφτεται με συμμετρίες. Όλοι οι πολιτισμοί που άκμασαν στον πλανήτη, ακόμη και αυτοί που δεν είχαν αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους, ανέπτυξαν στις διακοσμητικές τους τέχνες τις ίδιες ακριβώς μαθηματικές ιδέες που σήμερα περιγράφονται από τη σύγχρονη γλώσσα των γεωμετρικών μετασχηματισμών.
Με το μαθηματικό υπόβαθρο που ενσωματώνει, το wizzle μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια νοητικών και χωρικών δεξιοτήτων οι οποίες είναι σημαντικές για τη λειτουργικότητα του ανθρώπου, βρίσκονται στο παρασκήνιο της γεωμετρικής σκέψης και τις χρησιμοποιούν οι μαθητές στη διαπραγμάτευση της σχολικής Γεωμετρίας. Αυτές τις δεξιότητες και τις αντίστοιχες λειτουργικότητες αρχίζουν να χάνουν τα άτομα που πάσχουν από τη νόσο Alzheimer και από συγγενείς διαταραχές».
Πηγή: ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου