«Οταν εργάζεσαι σκληρά και επιμένεις, ανταμείβεσαι». Ετσι «αποκωδικοποίησε» ως μαθήτρια δημοτικού η 18χρονη σήμερα Σωτηρία Κατσίγιαννη την κατάκτηση της 1ης θέσης της ομάδας της από το δημοτικό σχολείο της Βυτίνας στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής της Πελοποννήσου. «Είχαμε αφιερώσει πολλές ώρες εκτός σχολείου για να δημιουργήσουμε ένα “έξυπνο πάρκινγκ”».
Η ιδέα των μαθητών και του νεαρού τότε διευθυντή τους είχε συνεπάρει κυριολεκτικά όλο το χωριό. «Οταν αργότερα πήγα γυμνάσιο και συνάντησα παιδιά από άλλα χωριά του νομού, με ρωτούσαν με ενδιαφέρον για τα προγράμματα που υλοποιούσαμε στο δημοτικό», διευκρινίζει.
«Για τις ανάγκες του διαγωνισμού είχα εξοικειωθεί με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch, την οποία βρήκα αργότερα μπροστά μου στο μάθημα της Πληροφορικής· ήμουν πάντοτε ένα βήμα μπροστά».
Το όμορφο χωριό της Αρκαδίας κατόρθωσε τα τελευταία δέκα χρόνια να επιδείξει σημαντικά επιτεύγματα των μαθητών του δημοτικού σχολείου υπό την άοκνη καθοδήγηση του διευθυντή τους.
Ηταν το 2010 όταν ο Γιάννης Καρούντζος περνούσε το κατώφλι του σχολείου, ένα κτίριο που ανεγέρθη το 1904. «Είχα πετύχει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2007 και είχα αρχικά υπηρετήσει στη Μεσσηνία και τη Δημητσάνα, ενώ τρία χρόνια αργότερα τοποθετήθηκα στη Βυτίνα», λέει στην «Κ». Γέννημα θρέμμα της περιοχής (Bλαχέρνα), ο Γιάννης Καρούντζος γνώριζε τις ανάγκες της και σχεδίαζε με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
«Το πρόβλημα κατά κανόνα είναι ότι οι εκπαιδευτικοί, ως επί το πλείστον αναπληρωτές από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας, είναι επί της ουσίας περαστικοί, συγκεντρώνουν μόρια για να μπορέσουν να μετακινηθούν εκεί όπου επιθυμούν να διδάξουν».
Ο ίδιος ήθελε να προσφέρει στον τόπο του. «Πήγα σχολείο στο τριθέσιο του χωριού μου, κρατώ πολύ όμορφες αναμνήσεις από εκείνα τα χρόνια· ήταν ο δάσκαλός μου που με προέτρεψε να βάλω ψηλά στο μηχανογραφικό τα παιδαγωγικά, πίστευε ότι το επάγγελμα του δασκάλου μου ταίριαζε». Το 2012 αναλαμβάνει, παρά το νεαρό της ηλικίας του, τη διεύθυνση του δημοτικού. «Ημασταν μια παρέα νέων εκπαιδευτικών», θυμάται σήμερα, «οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν είχαν διδακτική εμπειρία, είχαν όμως περγαμηνές».
Ενδεικτικά, «υπήρξε εποχή που είχαμε δύο δασκάλους διδάκτορες, έναν με τρία μεταπτυχιακά και άλλους δύο με δύο μεταπτυχιακά και αντίστοιχες ξένες γλώσσες».
Το πενταθέσιο σχολείο ξεκινάει μια σταθερή, ανοδική πορεία. Χαρακτηριστικά, οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη ρομποτική και η ομάδα της Βυτίνας, Vytina Robotics, έφθασε να αποσπάσει το δεύτερο πανελλήνιο βραβείο ρομποτικής το 2019. Το 2018 ο κ. Καρούντζος συμμετείχε στο θερινό σχολείο του «Playing with Protons», στο οποίο επιμορφώθηκε στη διάδοση της επιστήμης, της τεχνολογίας και της καινοτομίας στο CERN.
Επιστρέφοντας μετέδωσε όσα έμαθε στους μικρούς μαθητές του. Τα επόμενα χρόνια οι διακρίσεις διαδέχονται η μία την άλλη, μέχρι τη στιγμή που στους μαθητές δίνεται η ευκαιρία το 2019 να διεξαγάγουν το δικό τους επιστημονικό πείραμα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA).
Στη φήμη που απέκτησε το δημοτικό σχολείο της Βυτίνας οφείλεται η αύξηση των μαθητών του, τη στιγμή που άλλα δημοτικά του νομού κλείνουν. Από Σεπτέμβριο ο πολυμήχανος εκπαιδευτικός θα διδάσκει στην Τρίπολη. Ο αποχαιρετισμός του «κύριου Γιάννη», όπως όλοι τον φώναζαν στη Βυτίνα, από τους μαθητές, μικρούς και μεγαλύτερους, ήταν δύσκολος. Η βαλίτσα του είναι γεμάτη με αναμνήσεις αλλά και διακρίσεις.
Ιωάννα Φωτιάδη
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου