Παρασκευή 9 Απριλίου 2021

1ος Διεθνής Διαγωνισμός Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού

Ο 1ος Διεθνής Διαγωνισμός Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού είναι σε εξέλιξη.
Δηλώστε συμμετοχή και κάντε το μάθημα…παιχνίδι!

Πώς μπορεί ο σχεδιασμός ενός παιχνιδιού να κινητοποιήσει δημιουργικές δεξιότητες; Πώς κινητοποιούνται τα παιδιά ώστε να δουν το μάθημά τους ως πηγή έμπνευσης και να κάνουν την αφομοίωσή του παιχνίδι; Αν η δημιουργία ενός ψηφιακού παιχνιδιού αναπτύσσει την υπολογιστική σκέψη, το ίδιο συμβαίνει και με τη δημιουργία ενός επιτραπέζιου;

Στόχος του διαγωνισμού είναι να δοθεί αφορμή σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες να εντάξουν τη δημιουργική διαδικασία του σχεδιασμού παιχνιδιού στο πλαίσιο του μαθήματος.

Απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες των τριών τελευταίων τάξεων της πρωτοβάθμιας και όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των σχολείων της χώρας και της Ομογένειας.

Ο διαγωνισμός συνδιοργανώνεται από το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής.
Δημιουργήστε:
ένα πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι ή
ένα demo πρωτότυπου ψηφιακού αφηγηματικού παιχνιδιού

του οποίου το σενάριο ή/και οι στόχοι θα σχετίζονται με το μάθημα της ιστορίας.

Για τις ανάγκες του διαγωνισμού:
πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι μπορεί να θεωρηθεί: α. παιχνίδι που παίζεται πάνω στο τραπέζι από ένα ή περισσότερα άτομα β. παιχνίδι με κάρτες ή γ. παιχνίδι που συνδυάζει εξαρτήματα/πιόνια/κομμάτια από διαφορετικά, ήδη υπάρχοντα επιτραπέζια παιχνίδια, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου.
πρωτότυπο ψηφιακό αφηγηματικό παιχνίδι μπορεί να θεωρηθεί οποιαδήποτε διαδραστική εφαρμογή έχει δημιουργηθεί σε περιβάλλον Twine και Ren’Py, ενσωματώνει αφήγηση, απαιτεί διάδραση από τον τελικό χρήστη, έχει ξεκάθαρο σκοπό, κανόνες και όρους νίκης/ήττας/ολοκλήρωσης.
Χρήσιμες πληροφορίες

Για να δηλώσετε συμμετοχή, συμπληρώστε τη Φόρμα δήλωσης συμμετοχής.

Πρότυπο δήλωσης συγκατάθεσης γονέων (συλλέγεται από τα σχολεία) θα βρείτε εδώ.

Διαβάστε πώς εξειδικεύεται η πολιτική προστασίας δεδομένων ανηλίκων που συμμετέχουν σε μαθητικές δράσεις του ΕΚΟΜΕ στο έγγραφο που επισυνάπτεται εδώ.

Πληροφορίες για την προκήρυξη του διαγωνισμού εδώ.

Για την έγκριση του διαγωνισμού από το Υ.ΠΑΙ.Θ. δείτε εδώ .

Προθεσμία υποβολής: 14 Μαΐου 2021

Πληροφορίες:

Τηλέφωνα: 2144022506, 214 4027533-5
Υποστηρικτικό υλικό
Παρουσίαση του Διαγωνισμού στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους. Το παιδαγωγικό πλαίσιο του Διαγωνισμού και ένα ενδεικτικό σενάριο για τη χρήση των προσφερόμενων εκπαιδευτικών υλικών παρουσιάζουν ο Στέλιος Κυμιωνής και η Δέσποινα Λαμπαδά.
Οδηγός για τη δημιουργία ψηφιακού αφηγηματικού παιχνιδιού με τη χρήση της πλατφόρμας Ren’Py. Έξι βίντεο που καλύπτουν κάθε βήμα από την εγκατάσταση του λογισμικού και τη δημιουργία νέου έργου μέχρι την εξαγωγή του παιχνιδιού για δοκιμή.
Οδηγός για τη δημιουργία ψηφιακού αφηγηματικού παιχνιδιού με τη χρήση της πλατφόρμας Twine. Πέντε βίντεο που καλύπτουν κάθε βήμα από την εγκατάσταση του λογισμικού μέχρι τη δημιουργία λειτουργικής δοκιμαστικής και τελικής έκδοσης του παιχνιδιού.
Τα βραβεία

Κατηγορίες βραβείων:

Σε κάθε κατηγορία (α. επιτραπέζιο παιχνίδι β. ψηφιακό αφηγηματικό παιχνίδι) θα απονεμηθεί 1 Βραβείο και 2 Διακρίσεις ανά εκπαιδευτική βαθμίδα (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο).

Έκθεση μαθητικών δημιουργιών:
Οι μαθητικές δημιουργίες θα παρουσιαστούν σε έκθεση ανοιχτή στο κοινό στο τέλος του διαγωνισμού(εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες της πανδημίας).
Οι επισκέπτες θα μπορούν να παίξουν οι ίδιοι δοκιμαστικά τα παιχνίδια και/ή να παρακολουθήσουν τα σχετικά βίντεο.
Η έκθεση θα ολοκληρωθεί με την τελετή απονομής των βραβείων (είτε επιγραμμικά είτε με φυσικό τρόπο).

Βασικά κριτήρια αξιολόγησης θα είναι: α) η πρωτοτυπία της ιδέας του παιχνιδιού β) η αρτιότητα στον σχεδιασμό γ) ο συνδυασμός «διασκέδασης» και «μάθησης», όπως προκύπτει από το παιχνίδι δ) η συμβατότητα με τη θεματική που έχει οριστεί από την προκήρυξη του διαγωνισμού ε) η πλοκή.

Πηγή: ΕΚΟΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου