Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προσπαθεί να καλύψει το κενό όσον αφορά την οικονομική εκπαίδευση στα σχολεία, καθώς μαθήματα οικονομικής εκπαίδευσης δεν υπάρχουν ούτε στο Δημοτικό ούτε στο Γυμνάσιο, παρά μόνο κάποιες αναφορές στις ώρες των μαθηματικών, της οικιακής οικονομίας και της τεχνολογίας.
Η οικονομική εκπαίδευση στα σχολεία, συνήθως ξεκινάει από τις τάξεις του Λυκείου, πιθανώς γιατί τότε θεωρείται ότι τα παιδιά είναι πιο ώριμα για να κατανοήσουν τέτοιες έννοιες. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα παιδιά πλέον εκτίθενται από πιο νωρίς σε περίπλοκους για εκείνα οικονομικούς όρους και η εκπαίδευση σε οικονομικά θέματα μπορεί πραγματικά να τα βοηθήσει να κατανοήσουν βασικές έννοιες και να γίνουν ενημερωμένοι και υπεύθυνοι πολίτες!
Το πρόγραμμα οικονομικής εκπαίδευσης «Αλφαβητάρι Οικονομικών» απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας (Ε’ & Στ΄ Δημοτικού) και δευτεροβάθμιας (Α’-Γ’ Γυμνασίου) εκπαίδευσης και υλοποιείται από την ActionAid. Η Βαρβάρα Πετρίδου, εκπαιδευτικός τεχνολόγος μηχανολόγος μηχανικός, με 31 χρόνια εμπειρίας στην εκπαίδευση και υπεύθυνη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με την ActionAid μίλησε για το πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να εξοικειώνονται από νωρίς με τις οικονομικές έννοιες αλλά και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί αναφορικά με την οικονομική εκπαίδευση.
Η ίδια είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει την τηλεκπαίδευση του προγράμματος «Αλφαβητάρι Οικονομικών» και όπως είπε χαρακτηριστικά, ενθουσιάστηκε. «Η εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος στις σχολικές τάξεις, ουσιαστικά λύνει τα χέρια των εκπαιδευτικών, γιατί τους παρέχει τη μέθοδο, τις τεχνικές, τα εργαλεία, την πληροφορία και έτοιμο υλικό για άμεση εφαρμογή στην τάξη, με όσες πληροφορίες και οδηγίες χρειάζονται», αναφέρει και προσθέτει ότι «δεν είναι εύκολο για τους δασκάλους/ες και για εκπαιδευτικούς θεωρητικών ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μιλήσουν στα παιδιά για οικονομικές έννοιες. Ακόμα και η εύρεση διαθέσιμων διδακτικών ωρών για κάτι τέτοιο είναι δύσκολο». Όπως σημειώνει η κυρία Πετρίδου, υπάρχει ένα κενό όσον αφορά την οικονομική εκπαίδευση στα σχολεία, καθώς μαθήματα οικονομικής εκπαίδευσης δεν υπάρχουν ούτε στο Δημοτικό ούτε στο Γυμνάσιο, παρά μόνο κάποιες αναφορές στις ώρες των μαθηματικών, της οικιακής οικονομίας και της τεχνολογίας.
Το πρόγραμμα προσπαθεί να καλύψει αυτό το κενό, καθώς εμπλέκει τους μαθητές και τις μαθήτριες στην αναζήτηση του συσχετισμού όλων των θεμάτων με οικονομικές έννοιες, όπως για παράδειγμα είναι η καταστροφή του περιβάλλοντος και οι πολεμικές συγκρούσεις. Ακόμα, οι μαθητές/τριες μέσα από τις δραστηριότητες ενημερώνονται για τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις τους και την κοινωνική ευθύνη που έχουν ως πολίτες. «Το υλικό του προγράμματος «Αλφαβητάρι Οικονομικών», που εντάσσεται στη μη τυπική εκπαίδευση, θα είναι χρήσιμο, είτε να ενταχθεί σχετικό μάθημα στο Πρόγραμμα Σπουδών είτε όχι, καθώς ακολουθεί μία μεθοδολογία που επιτρέπει την προσωπική εμπλοκή των μαθητών/τριών σε οποιοδήποτε θέμα, την εύκολη πρόσληψη της γνώσης, την ευαισθητοποίηση και την ενεργοποίηση» προσθέτει η κυρία Πετρίδου. Στην ερώτηση για το πώς μπορεί να εδραιωθεί η οικονομική εκπαίδευση στα σχολεία απαντά πως κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μέσω της θεσμικής οδού, εντάσσοντας το μάθημα της Οικονομίας στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης!
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το Πρόγραμμα Οικονομικής Εκπαίδευσης που υλοποιείται από την ActionAid στο education.actionaid.gr.
Πηγή: epixeiro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου