«Το International Baccalaureate δεν απευθύνεται μόνο στα παιδιά οικογενειών με μεγάλα εισοδήματα», τονίζει στην «Κ» ο Αντριαν Κέρνι, υψηλόβαθμο στέλεχος του Οργανισμού I.B. (IBO), προτείνοντας την οργάνωσή του και σε δημόσια σχολεία. Σε αυτό συγκλίνει και το πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία επί υπουργίας Νίκου Φίλη, το οποίο έχει προτείνει τη θεσμοθέτηση προγράμματος I.B. και στα δημόσια λύκεια όπως και στα ιδιωτικά. Ο κ. Kέρνι έχει ιδιαίτερη γνώση της ελληνικής πραγματικότητας, ενώ ήταν περιφερειακός διευθυντής του ΙΒΟ το 2009, όταν συνέβη το σκάνδαλο της «αγοράς» θεμάτων για τις εξετάσεις του I.B.
Ειδικότερα, το I.B. είναι διετές πρόγραμμα σπουδών για μαθητές 16 έως 19 ετών, που έχει διεθνοποιημένη εκπαιδευτική φιλοσοφία και οι κάτοχοί του αποκτούν και ένα ισχυρό διαβατήριο για τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου. Η ιδέα για τη δημιουργία του ξεκίνησε στην Ελβετία το 1968, και φέτος γιορτάζει τα πενήντα του χρόνια. Ο αριθμός των μαθητών σε προγράμματα I.B. ξεπερνά τις 500.000 σε πάνω από 150 χώρες. Τα περισσότερα προγράμματα λειτουργούν στις ΗΠΑ και στη Δυτική Ευρώπη, όπου ο θεσμός έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση. Μάλιστα το I.B. έχει επεκταθεί και στα παιδιά ηλικιών από 3 έως 16 με το Primary Years Programme και το Middle Years Programme.
Ο Αντριαν Κέρνι είναι πλέον διευθυντής του τμήματος Ι.Β. World School έχοντας υπό την εποπτεία του περί τις 4.800 σχολεία σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τον ίδιο, σχεδόν 40% των σχολείων με I.B. είναι δημόσια σε ΗΠΑ, Βρετανία, Ιαπωνία, Σλοβενία, Μαλαισία, στην Ισπανία το I.B. βοήθησε σημαντικά στο να μην εγκαταλείπει υψηλό ποσοστό μαθητών το σχολείο πριν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Οπως ανέφερε στην «Κ» η εκπρόσωπος του IBO στην Ελλάδα, Λελέτα Σελασιέ, σήμερα προγράμματα I.B. οργανώνονται σε 17 ιδιωτικά σχολεία και τα παρακολουθούν περίπου 600 μαθητές. Η πρόταση του κ. Κέρνι (βρέθηκε στη χώρα μας για το διεθνές συμπόσιο που διοργανώθηκε από τα εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» με αφορμή τα 50 χρόνια του I.B.) προς το υπουργείο Παιδείας είναι η οργάνωση προγραμμάτων I.B. και στα ελληνικά δημόσια σχολεία. «Το πρόγραμμα διδασκαλίας των μαθητών είναι αυτό που προβλέπεται από το υπουργείο Παιδείας, ενώ το Ι.Β. προσφέρει το πλαίσιο διδασκαλίας, δηλαδή καινοτόμες πρακτικές και μια διαθεματική προσέγγιση στη γνώση. Οι κάτοχοι του I.B. Diploma έχουν αφενός μεγαλύτερη πιθανότητα εισαγωγής στις πιο απαιτητικές πανεπιστημιακές σχολές και αφετέρου αναπτύσσουν δεξιότητες που τους επιτρέπουν να εργαστούν οπουδήποτε στον κόσμο. Μάλιστα, μπορούν να κατακτήσουν στο μέλλον επαγγέλματα που ακόμη δεν υπάρχουν στην αγορά εργασίας», δήλωσε. Η πρόταση του κ. Κέρνι συγκλίνει με εκείνη της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, που έχει προτείνει στο Λύκειο να οργανώνονται δύο διαφορετικά Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών, το ένα εκ των οποίων οδηγεί σε ενός τύπου I.B.
Φέτος, για πρώτη φορά οι Ελληνες μαθητές αξιολογούνται μέσω υπολογιστή ταυτόχρονα με άλλους μαθητές σε ολόκληρο τον κόσμο για να λάβουν τη διεθνή πιστοποίηση MYP Certificate. Βέβαια, η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια απασχόλησε έντονα τον IBO εξαιτίας της ιστορίας της «αγοράς» θεμάτων για τις εξετάσεις του προγράμματος τον Μάιο του 2009. Ο κ. Kέρνι τότε ήταν περιφερειακός διευθυντής για τα σχολεία της Ευρώπης, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Λόγω του σκανδάλου, για κάποια χρόνια οι εξετάσεις στα ελληνικά σχολεία γίνονταν υπό την επιτήρηση εκπροσώπου του ΙΒΟ, ενώ πλέον δεν αποστέλλονται σε μία αποστολή τα θέματα για όλα τα υπό εξέταση μαθήματα, αλλά χωριστά λίγο πριν από την έναρξη κάθε εξέτασης.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου