Κυριακή 3 Ιουλίου 2016

Ενθουσίασαν με τις ικανότητές τους οι μικροί ρήτορες από σχολεία της Κρήτης

Μια «γεύση» για την τέχνη της ρητορικής πήραν μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολεία της Κρήτης μέσα από τη συμμετοχή τους στους φιλικούς αγώνες ρητορικής τέχνης που πραγματοποιήθηκαν στο Ρέθυμνο ενώ παράλληλα ενθουσίασαν το κοινό με την άρτια προετοιμασία και τον μεστό τους λόγο.

Ο λόγος για την 1η διασχολική συνάντηση ρητορικής τέχνης Κρήτης των σχολείων του δικτύου «Η ρητορική στο σχολείο» ενώ οι αγώνες ήταν υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης και διοργανώθηκαν σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, τον Δήμο και την ΚΕΔΗΡ Ρεθύμνου, τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Ρεθύμνου και την Ελληνική Ένωση για τη Ρητορική στην Εκπαίδευση.

Συνολικά 70 μαθητές από 15 σχολεία της Κρήτης και συγκεκριμένα του Ρεθύμνου, του Ηρακλείου, των Χανίων και του Λασιθίου προετοιμάστηκαν στη διάρκεια της χρονιάς, συνεργάστηκαν με τους καθηγητές τους προκειμένου να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για τη συμμετοχή τους στους αγώνες της ρητορικής. Στη διαδικασία συμμετείχαν 17 καθηγητές από το Ηράκλειο, τέσσερις από το Λασίθι, δύο από τα Χανιά και 20 από το Ρέθυμνο.

Οι τελικοί φιλικοί αγώνες ρητορικής τέχνης μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη το απόγευμα στο Σπίτι του Πολιτισμού παρουσία πλήθους κόσμου και μαθητών που ανταποκρίθηκαν θερμά στην πρώτη διοργάνωση γεμίζοντας με αισιοδοξία και ικανοποίηση τους διοργανωτές. Παράλληλα την Τρίτη είχαν προηγηθεί οι προκριματικοί αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του 3ου Λυκείου Ρεθύμνου. Όσοι μαθητές προκρίθηκαν στους προκριματικούς αγώνες συμμετείχαν στους τελικούς προσφέροντας μια υψηλής ποιότητας διοργάνωση στο κοινό. Στόχος, για τους διοργανωτές είναι οι αγώνες να καθιερωθούν σε παγκρήτιο επίπεδο τα επόμενα χρόνια ενώ υπάρχουν βλέψεις, οι νικητές των διττών αγώνων να διαγωνιστούν την επόμενη χρονιά σε πανελλαδικό επίπεδο σε μια διοργάνωση στην οποία θα συμμετάσχουν σχολεία από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη.

Η σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ρεθύμνου Αγγελική Καψάσκη σε δηλώσεις της αναφέρθηκε στη διοργάνωση που πραγματοποιείται για πρώτη χρονιά, ενώ μίλησε και για τους στόχους που θέτουν οι διοργανωτές για τα επόμενα χρόνια: «Σε όλη αυτή τη διαδικασία είχαμε κοντά μας σύμβουλο και μας βοηθούσε όποτε χρειαζόμασταν και την Πανελλήνια Ένωση για την προώθηση της ρητορικής στην εκπαίδευση με πρόεδρο την κ. Λουτριανάκη. Όλοι οι συμμετέχοντες στο δίκτυο σχολείων και φορέων που έχουμε φτιάξει, στο οποίο συμμετέχει και ο σύνδεσμος φιλολόγων Ρεθύμνου, καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου φρόντισαν ώστε να γίνουν σεμινάρια προετοιμασίας στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο για να εξηγήσουμε στους καθηγητές και να τους στηρίξουμε στην όλη διαδικασία και παράλληλα εκείνοι να στηρίξουν τους μαθητές. Κάνουμε πρώτη χρονιά αυτή τη διοργάνωση και ευελπιστούμε του χρόνου να έχει μεγαλύτερη έκταση, να γίνουν Παγκρήτιοι οι αγώνες και με πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή σχολείων».

Η κ. Καψάσκη πρόσθεσε πως στόχος είναι μέσα από τέτοιες δράσεις τα παιδιά να μπορέσουν να καλλιεργήσουν τον προφορικό λόγο αλλά και τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη αλλά και να εμπλουτίσουν με σημαντικά εφόδια τον λόγο τους. «Ο αυθόρμητος λόγος έχει αυτό το χαρακτηριστικό να είναι δηλαδή ετοιμόλογοι. Στην επιχειρηματολογία στόχος είναι να μπορούν να αντικρούσουν επιχειρήματα και να βρουν οι ίδιοι επιχειρήματα. Συνήθως στην εκπαίδευση καλλιεργούμε τη λογικομαθηματική σκέψη, ενώ εδώ θέλουμε να καλλιεργήσουμε ένα άλλο είδος που δίνει έμφαση στη δημιουργικότητα. Ευελπιστούμε του χρόνου με τους νικητές των διττών αγώνων εδώ να πάμε σε μια μεγαλύτερη διοργάνωση όπου θα συμμετέχει η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Κρήτη και να διαγωνιστούμε σε Πανελλαδικό επίπεδο. Χαίρομαι που ανταποκρίθηκαν τα σχολεία και οι καθηγητές και έχω την αίσθηση ότι η διαδικασία τους ευχαρίστησε» εξήγησε η κ. Καψάσκη.

Αξίζει να θυμίσουμε πως οι μαθητές διαγωνίστηκαν στα αγωνίσματα εκφραστική –νοηματική ανάγνωση, αυθόρμητος λόγος, προτρεπτικός λόγος και διττοί λόγοι ενώ σε κάθε αγώνισμα υπήρχε κριτική επιτροπή αρμόδια για την αξιολόγηση του εκάστοτε αγωνίσματος. Όπως ανέφερε η κ. Καψάσκη σε δύο αγωνίσματα, τον προτρεπτικό λόγο και τους διττούς λόγους η επιτροπή αποτελούνταν και από καθηγητές Πανεπιστημίου και συγκεκριμένα τους: Ελένη Κατσαρού, Δήμο Σπαθάρα και Κωστή Αποστολάκη, ενώ στο αγώνισμα του προτρεπτικού λόγου στην κριτική επιτροπή συμμετείχε και ο δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Γιώργος Μαρινάκης.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Ορισμένοι από τους μαθητές που συμμετείχαν στη διοργάνωση μοιράστηκαν την εμπειρία τους και ανέφεραν τον τρόπο που οι ρητορικοί αγώνες συνέβαλαν, παρά το άγχος τους, στο να βελτιώσουν ορισμένες ατομικές τους δεξιότητες. Παράλληλα, δεν έκρυψαν πως η περίοδος της προετοιμασίας, που ξεκίνησε μετά τα Χριστούγεννα στα σχολεία τους, αποτέλεσε έναν «χάρτη» που τους οδήγησε στο να εξερευνήσουν νέους δρόμους στις γνώσεις τους αλλά και για τους νέους φίλους που απέκτησαν μέσα από τη συμμετοχή τους.

Ο Ξενοφώντας Ζαμπετάκης, μαθητής του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου, μίλησε για τη συμμετοχή του στους αγώνες αλλά και τα όσα αποκόμισε ενώ σε ό,τι αφορά την επιλογή του δηλώνει πως δεν το μετανιώνει. «Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, ιδιαίτερα την Τρίτη. Για πρώτη φορά η διοργάνωση ήταν καλή, είχε κάποια κενά αλλά πιστεύω ότι πραγματικά θα το βελτιώσουν τις επόμενες χρονιές. Είχα πάρει μέρος στο Debate μεταξύ των ομάδων και είχε πάρα πολλή ένταση. Στο τέλος απλά ήμασταν κουρασμένοι και αγκαλιάζαμε αυτούς με τους οποίους συναγωνιζόμασταν. Τώρα έχουμε τους τελικούς, αυτοί που προκρίθηκαν μίλησαν, εγώ συμμετείχα στον αυθόρμητο λόγο. Ήταν πολύ ωραία, το θέμα ήταν λίγο δύσκολο όμως. Ήταν μια έκφραση που λέγεται «Παπαδόπουλος στον πίνακα». Ανέλυσα το θέμα από προσωπική εμπειρία, τι γίνεται για παράδειγμα στο σχολείο όταν σου λένε να βγεις στον πίνακα και ξέρεις ή δεν ξέρεις το μάθημα. Προσωπικά ανακοινώθηκε πριν από πολύ καιρό η διοργάνωση στα σχολεία, εγώ όμως το έμαθα πριν τέσσερις μέρες. Αποφάσισα να έρθω και δεν ήταν λάθος, ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, θα μου χρησιμεύσει στη ζωή μου και μαθαίνεις διάφορα πράγματα μέσα από αυτό. Πώς μπορείς να επιχειρηματολογήσεις, να βγάλεις έναν ωραίο λόγο για να προτρέψεις ή να μεταπείσεις κάποια άτομα».

Η Σοφία Κατσιαδάκη μαθήτρια της Β’ τάξης Λυκείου, στο Λύκειο Βάμου, πήρε μέρος στο αγώνισμα «Αυθόρμητος λόγος». Για τη διοργάνωση αλλά και τη συνολική διαδικασία στην οποία συμμετείχε η ίδια ανέφερε:

«Είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο αγώνισμα όμως δεν ήρθα για τη νίκη αλλά για την εμπειρία που ήταν πολύ ωραία. Ήταν μια αγχώδης διαδικασία αλλά ο χρόνος που διαθέσαμε στο σχολείο για την προετοιμασία μας έδωσε πάρα πολλά και το κάναμε παρέα με φίλους, κάτι που ήταν πολύ όμορφο. Το ενδιαφέρον και το ωραίο είναι ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία είπαμε την άποψή μας σε ανθρώπους που άκουσαν, διαφώνησαν ή συμφώνησαν και αυτό από μόνο του είναι μια μοναδική εμπειρία» .

Η Δέσποινα Λαγουδάκη, μαθήτρια της Β’ τάξης, στο Λύκειο Βάμου μίλησε για την εμπειρία της και ανέφερε: «Ήταν μια απίστευτη πραγματικά εμπειρία. Αγχώθηκα πάρα πολύ αλλά το κάναμε με φίλους, κερδίσαμε εμπειρίες, εμπλούτισα το λεξιλόγιό μου και τις γνώσεις μου ενώ απέκτησα και νέους φίλους».

Η Κατερίνα Μεταξάκη μαθήτρια της Α’ Λυκείου, στο 3ο Λύκειο Ρεθύμνου αναφέρθηκε στην εμπειρία αλλά και στο πως μέσα από τη συμμετοχή της κατάφερε να ξεπεράσει το άγχος της, δηλαδή να μιλάει δημόσια μπροστά σε κοινό. «Οι ρητορικοί αγώνες ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Είχα πάρα πολύ άγχος, φοβόμουν ότι δεν θα τα πάω καλά, ότι δεν θα αρέσουν στον κόσμο αυτά που θα πω όμως τελικά χάρηκα που πήρα μέρος γιατί με βοήθησε στο να μην είμαι ντροπαλή. Περισσότερο μπήκα γιατί μου άρεσαν αυτοί οι αγώνες και να μιλάω αλλά κυρίως για να ξεπεράσω τον φόβο μου να μιλάω μπροστά σε κόσμο. Ήταν πολύ ευχάριστη εμπειρία όλη η χρονιά, η προετοιμασία που κάναμε από τα Χριστούγεννα και μετά, αλλά και το γεγονός ότι παιδιά που δεν ήξερα τα γνώρισα εκεί. Είναι κάτι που θα μου μείνει στο μέλλον και θέλω να πάρω μέρος και του χρόνου».

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΛΑΨΙΝΟΥ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των διοργανωτών παρουσιάζονται αναλυτικά τα αποτελέσματα των προκριματικών και τελικών αγώνων και η συμμετοχή των παιδιών που προκρίθηκαν στην τελική φάση.

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ)
1. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΙΡΙΔΑ, 6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 
2. ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 1ο βραβείο 
3. ΜΠΕΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΛΑ, 6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2ο βραβείο 
4. ΤΣΙΜΠΟΥΚΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 3ο βραβείο

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ (ΛΥΚΕΙΟ)
1. ΓΑΪΤΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
2. ΚΟΠΙΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 3ο βραβείο 
3 ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΝΙΚΟΛΕΤΑ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 2ο βραβείο 
4. ΝΙΚΟΛΟΖΑΚΗ ΟΛΓΑ, ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΜΟΥ 
5. ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ, 2ο ΓΕΛ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ 1ο βραβείο 
6. ΣΤΕΦΑΝΑΤΟΥ ΝΕΦΕΛΗ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ ΛΟΓΟΣ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ)
1. ΖΑΜΠΕΤΑΚΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝ, 6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 1o βραβείο
2. ΜΑΥΡΙΚΑΚΗ ΦΙΛΙΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΖΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2o βραβείο

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ ΛΟΓΟΣ (ΛΥΚΕΙΟ)
1. ΚΑΤΣΙΑΔΑΚΗ ΣΟΦΙΑ, ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΜΟΥ 2ο ΒΡΑΒΕΙΟ 
2. ΛΑΓΟΥΔΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΜΟΥ 3ο ΒΡΑΒΕΙΟ
3. ΜΕΤΑΞΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, 3ο ΓΕΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 4o βραβείο
4. ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΡΕΝΙΑ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 1ο Βραβείο

ΠΡΟΤΡΕΠΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ)
1. ΒΡΥΓΙΩΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1o βραβείο 
2. ΚΑΛΛΙΤΣΟΥΝΑΚΗ ΕΥΑΓΕΛΙΑ, 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 2ο βραβείο 
Οι παρακάτω μαθητές μοιράστηκαν το 3ο βραβείο
3. ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ , 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
4. ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΜΙΝΩΑΣ , ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΟΥ
5. ΣΑΜΠΑΝΑΪ ΠΑΟΥΛΑ, 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΠΡΟΤΡΕΠΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ (ΛΥΚΕΙΟ)
1. ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, 2ο ΓΕΛ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
2. ΤΖΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, 3ο ΓΕΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Οι δύο μαθητές έλαβαν το 2ο βραβείο έπειτα από απόφαση της επιτροπής

ΔΙΤΤΟΙ ΛΟΓΟΙ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ)
1. ΜΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ 2ο βραβείο 
Α. ΒΡΥΓΙΩΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Β. ΖΑΜΠΕΤΑΚΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝ, 6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Γ. ΤΣΙΜΠΟΥΚΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
2. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΖΙΟΥ 1 1ο βραβείο
Α. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΛΥΔΙΑ
Β. ΕΠΙΤΡΟΠΑΚΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
Γ. ΚΑΣΤΕΛΛΙΑΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΔΙΤΤΟΙ ΛΟΓΟΙ (ΛΥΚΕΙΟ)
1. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 1ο βραβείο 
Α. ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Β. ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Γ. ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
2. ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 1 2ο βραβείο 
Α. ΚΟΠΙΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ
Β. ΜΠΑΝΤΟΥΒΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Γ. ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΔΙΤΤΩΝ ΛΟΓΩΝ 
Τσιμπούκα Αγγελική, 1ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου, 1ο βραβείο
Καλλιτσουνάκη Ευαγγελία, 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου, 2ο βραβείο 
Επιτροπάκη Καλλιόπη, Γυμνάσιο Γαζίου, 3ο βραβείο 
Βρυγιωνάκη Ελένη, 1ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου, 4ο βραβείο 
Καστελιανάκης Νίκος, Γυμνάσιο Γαζίου, 5ος καλύτερος ομιλητής Διττών λόγων Γυμνασίου

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΤΤΩΝ ΛΟΓΩΝ 
Μπαντουβάς Γεώριος, Παγκρήτιο Λύκειο Ηρακλείου, 1ο βραβείο
Μελισσουργός Κωνσταντίνος, Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου, 2ο βραβείο 
Σπανουδάκης Μάνος, 2ο Λυκειο Ιεράπετρας, 3ο βραβείο 
Χαλκιαδάκης Δημήτρης, Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου, 4ο βραβείο 
Κατρινάκης Χρήστος, Παγκρήτιο Λύκειο Ηρακλείου, 5ος καλύτερος ομιλητής διττών λόγων Γυμνασίου.

Πηγή: Goodnet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου