Συνολικά 255 Ελληνες εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έλαβαν την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας στο πλαίσιο της δράσης eTwinning, γεγονός που φέρνει τη χώρα μας στην πρώτη θέση μεταξύ σαράντα χωρών της Ευρώπης με σχολεία στο eTwinning. Μια πρωτιά εντυπωσιακή, με δεδομένο το πληθυσμιακό μέγεθος της χώρας μας, η οποία στέλνει πολλαπλά μηνύματα: όχι μόνο επειδή αποδεικνύει την ποιότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών και την εξοικείωση των μαθητών στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, αλλά και επειδή το χρυσό μετάλλιο αποδίδεται στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών να συγκεντρώσουν ακαδημαϊκά προσόντα, υπό το πρίσμα-φόβο της πιθανής, ευρύτερης, αξιολόγησής τους από το υπουργείο Παιδείας.
Ειδικότερα, το eΤwinning (www.etwinning.net) είναι δράση μέσω της οποίας σχολεία από ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση των νέων τεχνολογιών, συνεργάζονται σε κοινά σχολικά projects. «Η βάση του project αποτελείται από δύο σχολεία, οι λεγόμενοι “ιδρυτές”, τα οποία συμφωνούν να δουλέψουν πάνω σε μία ιδέα, και κατόπιν επιτρέπεται να προστεθούν στην ίδια ιδέα και άλλα σχολεία» ανέφερε στην «Κ» η Παρασκευή Μπελόγια, εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη Λάρισα, η οποία συμμετείχε σε σχετικό πρόγραμμα. Το σχολείο της και ένα από τη Γαλλία αποτέλεσαν τους «ιδρυτές» και κατόπιν προστέθηκαν σχολεία από την Ιταλία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και την Τουρκία. Η ιδέα του project ήταν εξής: Η γη έχει πλημμυρίσει και οι μαθητές στην προσπάθειά τους να σωθούν, βλέπουν μια σκάλα προς τον ουρανό. Εκεί πλέον θα εγκατασταθούν. Πώς θα οργανώσουν τον νέο τους τόπο; Πώς θα επιλεγούν οι ηγέτες, η σημαία, ο εθνικός ύμνος, ήταν ορισμένα θέματα για τα οποία οι μαθητές των σχολείων που μετείχαν έπρεπε να καταθέσουν τις προτάσεις τους και να συναποφασίσουν.
Το eTwinning ξεκίνησε επίσημα τον Ιανουάριο του 2005 ως δράση του προγράμματος eLearning της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το 2007 ενσωματώθηκε στο πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης σαν τμήμα του Comenius. Από το 2014, η ευρωπαϊκή δράση eTwinning ενισχύεται ως μέρος του προγράμματος Erasmus+ (2014-2020), παίζοντας πλέον κεντρικό ρόλο στην υποστήριξη όλων των τύπων ευρωπαϊκής συνεργασίας στο πεδίο της σχολικής εκπαίδευσης. Πλέον μέσω του eTwinning, συνεργάζονται περισσότεροι από 230.000 εκπαιδευτικοί από 110.000 σχολικά ιδρύματα από 32 ευρωπαϊκές χώρες, με αποτέλεσμα σήμερα το eTwinning να είναι ίσως το μεγαλύτερο δίκτυο εκπαιδευτικών στην ιστορία της εκπαίδευσης.
«Το eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες. Οι μαθητές αποκομίζουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη» λέει, μιλώντας στην «Κ» για το θέμα, ο Παναγιώτης Αγγελόπουλος, αναπληρωτής υπεύθυνος της δράσης στο υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, λόγω της πρώτης θέσης που πήρε η χώρα στις Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας, αποφασίσθηκε να ανατεθεί στη χώρα μας το ευρωπαϊκό συνέδριο για το eTwinning του 2017.
Στην Ελλάδα, οι περισσότερες συμμετοχές είναι από νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, ενώ απουσιάζουν οι μαθητές λυκείου, καθώς το λύκειο από παιδαγωγική βαθμίδα έχει μετατραπεί σε εξεταστικός προθάλαμος για τα ΑΕΙ. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο eTwinning κατά πλειοψηφία, δεν διδάσκουν Πληροφορική (όπως πιθανόν να σκεφθεί κάποιος λόγω της σημασίας της πληροφορικής στην οργάνωση των προγραμμάτων) αλλά ξένων γλωσσών, φιλόλογοι, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι. Η επιτυχία της δράσης στη χώρα μας καταδεικνύεται από το γεγονός ότι από το 2005 έως και το 2015, το 13% των Ελλήνων μονίμων εκπαιδευτικών έχει συμμετάσχει μία έστω φορά σε πρόγραμμα eTwinning, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι περίπου 2%. Μάλιστα, στελέχη του υπουργείου ανέφεραν στην «Κ» ότι την τελευταία τριετία παρατηρείται αύξηση των συμμετοχών. Ο λόγος δεν είναι μόνο το ενδιαφέρον του προγράμματος. Πολλοί εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να συμμετάσχουν, ελπίζοντας αρχικά ότι έτσι θα αυξήσουν τα ακαδημαϊκά τους προσόντα εν όψει μιας αξιολόγησής τους, και κατόπιν γοητεύτηκαν από το πρόγραμμα. Πρόκειται για επιβεβαίωση των ευεργετημάτων της ευρωπαϊκής σύμπραξης αλλά και της αξιολόγησης.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου