Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η βρετανική ρυθμιστική αρχή επικοινωνιών, Ofcom, βρέθηκαν κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για το πως αντιλαμβάνονται τα παιδιά το διαφημιστικό περιεχόμενο που υπάρχει online. Ειδικά σελίδες όπως Google ή YouTube θεωρούνται ότι είναι ιδιαίτερα αξιόπιστες.
Η έρευνα με τίτλο «Children and parents: Media use and attitudes» διεξήχθει σε 1379 συμμετέχοντες, γονείς και παιδιά 5-15 ετών. Αποδείχθηκε ότι τα παιδιά δείχνουν όλο και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις πληροφορίες που προέρχονται από online πηγές, ενώ συχνά αδυνατούν να ξεχωρίσουν αν οι πληροφορίες είναι αξιόπιστες ή αμερόληπτες.
Σημαντικός αριθμός συμμετεχόντων δεν μπορεί να κατανοήσει πως λειτουργεί η online διαφήμιση και δέχονται τα αποτελέσματα από μηχανές αναζήτησης όπως Google, Bing ή Yahoo, ως απόλυτη αλήθεια. Ένα στα 5 παιδιά 12-15 ετών (19%) πιστεύει τις πληροφορίες αυτές, μόλις το 31% μπορεί να εντοπίσει τις πληρωμένες διαφημίσεις.
Όσο για το YouTube, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, τα παιδιά δεν αντιλαμβάνονται την έννοια της τοποθέτησης προϊόντος των video bloggers στα κανάλια τους. Μόνο το 52% ηλικίας 12-15 που βλέπουν κανάλια στο YouTube, γνωρίζουν ότι η κύρια πηγή εσόδων είναι η διαφήμιση. Λιγότερο από το 47% γνωρίζει ότι οι «vloggers» (video bloggers) πληρώνονται για να συμπεριλάβουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στα video τους.
Το θετικό είναι ότι το 84% των παιδιών 8-15 ετών, θα αναφέρει στους γονείς του αν δει κάτι που θεωρεί ανησυχητικό, προσβλητικό ή επιθετικό, και το 97% των παιδιών είπε ότι θυμάται τις συμβουλές που τους έχουν δώσει για την online ασφάλεια.
Πηγή: techblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου