Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Παιχνίδι: House that Jack built

Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον και σχετικά απαιτητικό παιχνίδι για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (2-8 ετών) της ELC που στοχεύει κυρίως στη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. 

Στο κουτί του παιχνιδιού περιλαμβάνονται: 4 ταμπλό – σπιτάκια παρόμοια μεταξύ τους (ίδια συστατικά στοιχεία, διαφορετικοί συνδυασμοί χρωμάτων) που έχουν 5 αποσπώμενα κομμάτια (κίτρινη καμινάδα, μπλε φεγγίτη, κόκκινη πόρτα, πορτοκαλί παράθυρο, πράσινο παράθυρο) και 1 spinner που έχει όλα τα προηγούμενα σχήματα (δηλαδή καμινάδα, πόρτα, παράθυρα, φεγγίτη) στα ίδια χρώματα, καθώς και ένα μπλε Χ. Κάθε παίκτης παίρνει από 1 ή 2 σπιτάκια και αφαιρεί τα 5 κομμάτια. Στη συνέχεια, ο καθένας με τη σειρά του γυρίζει το spinner. Στο σχήμα που θα σταματήσει το βελάκι, εκείνο το σχήμα παίρνει ο παίκτης και το τοποθετεί στο σπιτάκι του. Αν το spinner δείξει σχήμα που ο παίκτης έχει ήδη τοποθετήσει, τότε χάνει την σειρά του. Αν το spinner σταματήσει στο μπλε Χ, ο παίκτης πρέπει να βγάλει όλα τα σχήματα που είχε ήδη τοποθετήσει στο σπιτάκι του (αδειάζει δηλαδή το ταμπλό του). Νικητής είναι ο παίκτης που συμπληρώνει πρώτος το σπιτάκι του. 

Μέσα από το συγκεκριμένο παιχνίδι το παιδί αναπτύσσεται γνωστικά, κινητικά και κοινωνικά. 

Αρχικά, ενισχύει την παρατηρητικότητα, την ικανότητα συγκέντρωσης, την ικανότητα αναγνώρισης συμβόλων, καθώς και την αντιστοίχιση με βαση το χρώμα και το σχήμα. 

Τα μικρά σχήματα και το spinner ενισχύουν τη λεπτή κινητικότητα και τον οπτικοκινητικό συντονισμό των παικτών, ενώ η μικρή διάρκειά του το καθιστά μη κουραστικό και ευχάριστο ακόμα και για τα παιδιά με περιορισμένη ικανότητα συγκέντρωσης και προσοχής. 

Το παιχνίδι παίζεται από 1 μέχρι και 4 παίκτες, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά, αφενός να περάσουν ευχάριστα και δημιουργικά τον χρόνο τους όταν είναι μόνα και αφετέρου να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους στα πλαίσια του παιχνιδιού, να μάθουν να επικοινωνούν, να μοιράζονται και να χάνουν ή να κερδίζουν. 

Στα δυνατά σημεία του παιχνιδιού πρέπει κανείς να αναφέρει επίσης τα κατανοητά και όμορφα σχέδια, τα ευχάριστα – έντονα χρώματα, το ανθεκτικό υλικό (πολύ σκληρό χαρτόνι) και τη μικρή συσκευασία (που καθιστά την μεταφορά και την αποθήκευσή του εύκολη). 

Το παιχνίδι δύσκολα παίζεται από παιδιά με έντονα προβλήματα λεπτής κινητικότητας (πχ παιδιά με εγκεφαλική παράλυση) καθώς τα κομμάτια πρέπει να πιεστούν αρκετά για να μπουν στο ταμπλό, στοιχείο που αποτελεί ίσως και το μοναδικό «μελανό» σημείο ενός πολύ όμορφου παιδαγωγικού παιχνιδιού που αξίζει να υπάρχει στα παιδικά δωμάτια και στα νηπιαγωγεία!

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου