Τα μαθήματα των παιδιών στο σπίτι είναι πολύ βολικά από άποψη χρόνου και μετακινήσεων, ιδίως στην περίπτωση που το άτομο που έχει αναλάβει τη μεταφορά του παιδιού στις διάφορες δραστηριότητες εκτός σπιτιού δεν διαθέτει μεταφορικό μέσο.
Ωστόσο, η πραγματοποίηση των μαθημάτων στο χώρο του εκπαιδευτικού/ ειδικού παιδαγωγού/ λογοθεραπευτη κλπ έχει αρκετά πλεονεκτήματα:
Ο χώρος του ειδικού είναι προσεκτικά διαμορφωμένος, ώστε να έχει λιγότερα διασπαστικά ερεθίσματα σε σχέση με τον οικείο χώρο του σπιτιού. Είναι πολύ δύσκολο να κάνει κανείς μάθημα μέσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο με αγαπημένα παιχνίδια και αντικείμενα του παιδιού. Ένα παιδικό δωμάτιο είναι συνήθως «φορτωμένο» με χρώματα, ζωγραφιές, παιχνίδια κλπ.
Πολλές φορές η διδασκαλία δεν πηγαίνει όπως είχε προγραμματιστεί, όσο καλά και αν έχει σχεδιάσει κανείς από πριν τις δραστηριότητες. Στο γραφείο του ο ειδικός μπορεί αμέσως να κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές/ τροποποιήσεις χρησιμοποιώντας το κατάλληλο υλικό, ενώ στο σπίτι του παιδιού είναι αδύνατο να «κουβαλάει» όσα ενδέχεται να χρειαστεί μαζί του (βιβλία, παιχνίδια, κάρτες κλπ).
Ιδίως για τα παιδιά που δεν έχουν αρχίσει ακόμα το σχολείο ή η φοίτησή τους σε αυτό δεν είναι συστηματική. Ο χώρος παρέμβασης είναι διαμορφωμένος/ δομημένος σε αίθουσα διδασκαλίας (τύπου νηπιαγωγείου, δημοτικού, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού). Εξοικειώνονται με κάποια διάσταση της καθημερινής σχολικής ζωής μέσα από τη διαρρύθμιση χώρου, της ρουτίνας και του υλικού.
Ακόμα και αν το σπίτι απέχει 5-10 λεπτά από το κέντρο, το παιδί αναγκάζεται να σταματήσει το παιχνίδι, να κλείσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή την τηλεόραση αρκετή ώρα νωρίτερα, προκειμένου να ντυθεί και να ετοιμαστεί. Αν προσθέσετε και τον χρόνο για να φτάσετε στο χώρο, υπάρχει ένα εύλογο χρονικό διάστημα όπου το παιδί χαλαρώνει, απομακρύνεται από ό,τι έκανε έτσι ώστε να μπορεί να συγκεντρωθεί στο μάθημα. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις παιδιών που κάνουν μάθημα στο σπίτι και ανοίγουν την πόρτα του σπιτιού στο δάσκαλό τους παίζοντας ηλεκτρονικό
Κάθε χώρος και κάθε περίσταση έχει τους δικούς της κανόνες και ο παιδί πρέπει να το κατανοήσει και να εξασκηθεί για να τους εφαρμόσει. Άλλοι είναι οι κανόνες σε ένα κέντρο εκπαίδευσης/ ειδικής αγωγής και άλλο στο σπίτι!
Τέλος, έρχεται σε επαφή με άλλα παιδιά πριν ή μετά το μάθημα, συμμετέχει σε κοινές δραστηριότητες κλπ.
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική παιδαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου