Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά σχηματίζουν πολύ γρήγορα κρίσεις για τους αυτιστικούς συνομηλίκους τους

Τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά έχουν την τάση να βλέπουν τους συνομηλίκους τους με αυτισμό ως λιγότερο φιλικούς και άξιους εμπιστοσύνης υποστηρίζει μια νέα έρευνα. Τις κρίσεις τους αυτές τις σχηματίζουν πολύ γρήγορα, βασιζόμενοι αποκλειστικά και μόνο στην εξωτερική τους εμφάνιση. 

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά σχηματίζουν την άποψή τους για τους συνομηλίκους τους με αυτισμό μόλις μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. 

Τα ευρήματα αυτά προέρχονται από μια έρευνα 44 τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών 11 ετών που παρακολούθησαν μια σειρά από σύντομα βίντεο, χωρίς ήχο, στα οποία άλλα παιδιά της ηλικίας τους απαντούσαν σε απλές ερωτήσεις που τους έθεταν οι συνεντευξιαστές. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν ενημερώθηκαν ότι κάποια από τα παιδιά των βίντεο είχαν αυτισμό. 

Παρόλα αυτά όταν τους ζητήθηκε να αξιολογήσουν – βαθμολογήσουν τα παιδιά στα βίντεο, ανέφεραν ότι τα παιδιά με αυτισμό δεν ήταν τόσο αξιόπιστα όσο τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες ήταν λιγότερο πιθανό να πουν ότι ήθελαν να παίξουν και να είναι φίλοι με τα υποκείμενα των βίντεο που βρίσκονταν στο φάσμα του αυτισμού, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που δημοσιεύτηκα αυτόν τον περασμένο Οκτώβριο 2013 στο περιοδικό Autism. 

«Τα παιδιά με αυτισμό περνάνε πολλά χρόνια μαθαίνοντας για την εκφραστικότητα του προσώπου, ωστόσο, η μελέτη μας έδειξε ότι στην ηλικία των 11 ετών η πιο αργή ανάπτυξή τους σε αυτή την περιοχή τα κάνει να ξεχωρίζουν από τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά της ίδιας ηλικίας» λέει ο Steven Stagg του Πανεπιστημίου Anglia Ruskin στην Αγγλία που ηγήθηκε της μελέτης. «Για αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα σχολεία να εκπαιδεύουν τους τυπικώς αναπτυσσόμενους μαθητές τους πάνω στο θέμα του αυτισμού, έτσι ώστε να μην δημιουργούνται αρνητικές εντυπώσεις σε αυτούς από τα πρώτα λεπτά της επαφής τους με κάποιο άτομο με αυτισμό».

Απόδοση του άρθρου "Children Quick To Judge Peers With Autism, Study Finds"

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου