Συνολικά 1 στους 10 μαθητές και μαθήτριες των ελληνικών σχολείων είναι παιδιά αλλοδαπών, ωστόσο λόγω γλώσσας και συνθηκών διαβίωσης αντιμετωπίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα.
Σε σχετικό αφιέρωμα η εφημερίδα Καθημερινή, μίλησε με καθηγητές μερικών από τα πιο «multi-etnhic» σχολεία της πρωτεύουσας παρουσιάζοντας την κατάσταση στις τάξεις.
Η κα Δώρα Κανελλοπούλου είναι δασκάλα στο 20ο δημοτικό Αγίου Παντελεήμονα, του σχολείου που πέρσι έστειλε αντιρατσιστικό μήνυμα δίνοντας στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου τη σημαία σε μαθήτρια αφρικανικής καταγωγής. Οπως εξηγεί, στην πρώτη τάξη του δημοτικού όπου διδάσκει έχει παιδιά από 5 διαφορετικές εθνικότητες.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, τα παιδιά δεν ενδιαφέρονται για πολιτικές και εθνικές πεποιθήσεις, αφού παίζουν όλα μαζί, κάνουν παρέα και τσακώνονται όπως όλα τα παιδιά της ηλικίας τους.
Οσο για τις μαθησιακές δυσκολίες, είναι σαφώς πολύ πιο πολύπλοκες από αυτές που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ελληνική καταγωγή. «Τα παιδιά που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, άσχετα από την καταγωγή των γονιών τους, έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες σε σχέση με τα παιδιά που βρίσκονται λίγο καιρό στη χώρα» εξηγεί η Κανελλοπούλου και συμπληρώνει: «Τα παιδιά από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη γνώση, ενώ τα παιδιά από την Ασία έχουν επιπλέον μαθησιακές δυσκολίες γιατί έχουν μάθει να γράφουν ανάποδα.»
Για την ένταξη των αλλοδαπών μαθητών, το σύστημα προβλέπει τη λειτουργία τάξεων υποδοχής με μαθήματα ελληνικής γλώσσας, ωστόσο, ούτε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί των τάξεων αυτών δεν είναι κατάλληλα καταρτισμένοι για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες των παιδιών αυτών.»
Επιπλέον, όπως εξηγούν οι καθηγητές, τα προβλήματα των παιδιών από οικογένειες μεταναστών, αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα από τις μαθησιακές τους δυσκολίες: «Υπάρχουν παιδάκια που δεν έχουν να φάνε, ή είναι ντυμένα με κουρέλια, ή βρίσκονται ξαφνικά στο δρόμο, γιατί οι γονείς τους συλλαμβάνονται και οδηγούνται σε κέντρα κράτησης» εξηγεί η Κανελλοπούλου, επισημαίνοντας ότι πλέον η ομαλή προσαρμογή των αλλοδαπών μαθητών επαφίεται στην καλή θέληση των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Πηγή: iefimerida
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου