Στην κατασκευή ενός υδρορομπότ προχώρησαν οι μαθητές τού ΕΠΑΛ Μούδρου, το οποίο και έθεσαν με επιτυχία σε λειτουργία πριν από λίγες μέρες στο λιμάνι, κάνοντας μετρήσεις στο βυθό του κόλπου του Μούδρου. Οι μαθητές της Β΄ τάξης Ηλεκτρολόγων συνεργάστηκαν με αυτούς της Γ΄ τάξης Ηλεκτρονικών και τους εκπαιδευτικούς για το υδρορομπότ, το οποίο είχαν κατασκευάσει οι μαθητές της περσινής χρονιάς τού ΕΠΑΛ Μούδρου.
Η ιδέα κατασκευής του υδρορομπότ ξεκίνησε από ένα πρόγραμμα που υλοποιούσε το Ευγενίδειο Ίδρυμα, το οποίο χορηγούσε δωρεάν όλα τα εξαρτήματα για την κατασκευή του σε σχολεία που έδειξαν ενδιαφέρον για να τα αποκτήσουν.
«Εγώ ήμουν αυτή που έμαθα πέρυσι ότι το ρομποτάκι αυτό το χορηγούσε δωρεάν το Ευγενίδειο Ίδρυμα στα σχολεία που θα έκαναν αίτηση. Έκανα αίτηση και πέρυσι το Δεκέμβριο ήρθε στο Σχολείο μας, το συναρμολογήσαμε εξ αρχής και στη συνέχεια το δοκιμάσαμε στη θάλασσα», τονίζει η υπεύθυνη εκπαιδευτικός για το πρόγραμμα, Αναστασία Ζώη.
Το «κιβώτιο»
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον προηγούμενο Μάρτιο το Ευγενίδειο Ίδρυμα έστειλε στους μαθητές και το κιβώτιο με τους αισθητήρες, που το συναρμολόγησαν, αλλά πέρυσι δεν πρόλαβαν να το δοκιμάσουν και συνέχισαν φέτος την εφαρμογή του.
Μετά τον «εμπλουτισμένο» νέο εξοπλισμό, το ρομποτάκι έδρασε εκ νέου στο λιμάνι του Μούδρου. Οι μαθητές αφού στηρίχθηκαν σε βασικές αρχές φυσικής, υδροδυναμικής, ηλεκτρισμού, μηχανολογίας, αλλά και τεχνικές σχεδιασμού, συναρμολόγησαν το Hydrobot Sensor που τους παραχώρησε το Ευγενίδειο Ίδρυμα, τοποθετώντας αισθητήρες θερμοκρασίας, πίεσης, μέτρησης βύθισης και φωτεινότητας μέσα σε υδατοστεγές δοχείο, και το ξανάστειλαν σε νέα αποστολή. Λόγω μικρών τεχνικών προβλημάτων, κάποιες εργασίες δεν ολοκληρώθηκαν, αλλά οι μαθητές υποσχέθηκαν ότι θα επιστρέψουν δριμύτεροι.
Ο Σάββας Τζιβάκης, μαθητής της Β΄ τάξης στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων τού ΕΠΑΛ Μούδρου, χαρακτήρισε ως μοναδική εμπειρία αυτό το εγχείρημα των μαθητών και δηλώνει ενθουσιασμένος για τη συνέχεια της προσπάθειας.
Οι μαθητές, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, προσπαθούν να βρουν ιδέες ώστε να κάνουν πρακτικές εφαρμογές πέρα από τη συλλογή μετρήσεων. «Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα, τους αρέσουν πολύ οι κατασκευές. Άμεσα σκοπεύουμε να του βάλουμε και υποβρύχια κάμερα, και να το καταβυθίζουμε και να παίρνουμε εικόνες από το βυθό», δηλώνει η κ. Ζώη.
Έρχεται και συνέχεια
Μαθητές και εκπαιδευτικοί υπόσχονται ότι θα υπάρχει και συνέχεια στη συνεργασία, για το επόμενο project που θα αναπτύξει το Ευγενίδειο Ίδρυμα, όπως π.χ. για τηλεχειρισμό μέσω Android.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει και παράλληλες δραστηριότητες. Το Ευγενίδειο Ίδρυμα διοργάνωνε τηλεδιασκέψεις, όπου διάφορα σχολεία της Ελλάδας συμμετείχαν ταυτόχρονα και μπορούσαν να μιλήσουν και ν’ ανταλλάξουν απόψεις οι μαθητές μεταξύ τους και οι καθηγητές. «Εκεί είδα γνωστούς μου συναδέλφους από άλλα σχολεία της Ελλάδας, πχ. από το 1ο ΕΠΑΛ της Χίου, και για τους μαθητές μας ήταν μια σημαντική εμπειρία», τόνισε η κ. Ζώη.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής τού ΕΠΑΛ Μούδρου, Χαράλαμπος Πορφύρης, τονίζει ότι παρ’ όλα τα προβλήματα που υπάρχουν με τις σοβαρές ελλείψεις καθηγητών στο Σχολείο, «οι μαθητές συμμετέχουν με μεγάλο ενδιαφέρον στο πρόγραμμα και με τη συνεργασία των καθηγητών κατάφεραν να θέσουν σε λειτουργία το υδρορομπότ. Τα παιδιά, παρ’ όλα τα προβλήματα που βιώνουν στο Σχολείο, δημιουργούν και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό για μας.». Μέσα από παιχνίδι και δράση, χωρίς στιγμή πλήξης, οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με το υδρορομπότ τους, ενώ δημιουργήθηκαν κίνητρα για να συνεχίσουν με νέες κατασκευές.
Πηγή: emprosnet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου