Αντί ο μαθητής να παραδώσει το τεστ στον καθηγητή του και να περιμένει μερικές ημέρες ή εβδομάδες για να δει τους βαθμούς του, χάρη σε ένα νέο πρόγραμμα, μόλις ο σπουδαστής στείλει ηλεκτρονικά το τεστ μέσω του διαδικτύου, αμέσως βλέπει τη βαθμολογία του, αφού το γραπτό του αξιολογείται χωρίς καμία χρονοτριβή. Αν ο βαθμός δεν είναι ικανοποιητικός, το πρόγραμμα επιτρέπει στον σπουδαστή να ξαναπροσπαθήσει για να βελτιώσει τις επιδόσεις του και έτσι πάλι σε χρόνο - ρεκόρ να δει το νέο βαθμό του.
Η μη κερδοσκοπική πλατφόρμα EdX, που δημιούργησαν τα αμερικανικά πανεπιστήμια Χάρβαρντ, ΜΙΤ και Μπέρκλεϋ(Καλιφόρνια) για να προσφέρουν online μαθήματα μέσω του διαδικτύου σε κάθε ενδιαφερόμενο σε όλο τον κόσμο, μόλις έθεσε σε λειτουργία ένα τέτοιο σύστημα, που απελευθερώνει πολύτιμο χρόνο του διδακτικού προσωπικού.
Το λογισμικό αυτόματης αξιολόγησης σύντομα θα διατεθεί δωρεάν στο Ίντερνετ σε οποιοδήποτε αντίστοιχο εκπαιδευτικό φορέα θέλει να το χρησιμοποιήσει. Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να βαθμολογήσει τα γραπτά, τα οποία μπορεί να είναι όχι μόνο σύντομες απαντήσεις σε ερωτήσεις, αλλά και δοκίμια έκθεσης. «Μαθαίνει» να βαθμολογεί μέσω της ανθρώπινης εμπειρίας. Σε πρώτη φάση, οι αρμόδιοι εκπαιδευτικοί βαθμολογούν τα γραπτά και τα δοκίμια - εκθέσεις και, στη συνέχεια, το πρόγραμμα, με τη βοήθεια διαφόρων τεχνικών της τεχνητής νοημοσύνης, αυτο-εκπαιδεύεται, ώστε να μπορεί πια μόνο του να αξιολογεί τα τεστ.
Κατά πόσο είναι επιθυμητό και αξιόπιστο ένας υπολογιστής να διορθώνει όχι μόνο τεστ όπου οι επιλογές των απαντήσεων μπορεί να είναι «ναι» - «όχι» ή «σωστό» - «λάθος», αλλά ακόμα και δοκίμια - εκθέσεις; Ενώ η αυτόματη διόρθωση σε τεστ πολλαπλής επιλογής έχει γίνει ήδη αποδεκτή, δεν ισχύει το ίδιο για τη διόρθωση εκθέσεων - δοκιμίων με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Η αρχή της τεχνολογίας αυτόματης (μηχανικής) αξιολόγησης έχει τις ρίζες της στη δεκαετία του '60 και στη δημιουργία των μεγάλων τότε υπολογιστών. Η φιλόδοξη πλατφόρμα EdX, όπου ήδη 12 πανεπιστήμια προσφέρουν online τάξεις, αισιοδοξεί ότι το επίμαχο λογισμικό της θα υιοθετηθεί ευρέως στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι υποστηρικτές του λογισμικού υποστηρίζουν ότι σταδιακά το πρόγραμμα θα προσεγγίσει την ικανότητα αξιολόγησης και βαθμολόγησης ενός αληθινού δασκάλου.
Οι καθηγητές, όμως, επιμένουν ότι ένα αυτόματο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ποτέ δεν θα μπορέσει να υποκαταστήσει πραγματικά έναν ζωντανό δάσκαλο. Ήδη μια ομάδα εκπαιδευτικών («Επαγγελματίες Εναντίον της Μηχανικής Βαθμολόγησης των Φοιτητικών Δοκιμίων») άρχισε να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο μια έκκληση κατά του λογισμικού αυτόματης διόρθωσης, έχοντας κιόλας συγκεντρώσει πάνω από 2.000 υπογραφές, μεταξύ των οποίων του πανταχού παρόντος Νόαμ Τσόμσκι.
ΑΠΕ-ΜΠΕ - The New York Times
Επιμέλεια σύνταξης:Ιωσήφ Βικτωράτος
Πηγή: ΕΡΤ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου