Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Αθλητισμός και εκπαίδευση

Στο πλαίσιο της επίκαιρης συζήτησης στη βουλή για το πως μπορεί να συνυπάρξουν οι έννοιες σχολείο και πρωτ-αθλητισμός, ο πρόεδρος του ομίλου αντισφαίριας Αγ.Παρασκευής, Γιάννης Σερκεδάκης επανέρχεται στο θέμα με τις προτάσεις που έχει καταθέσει προ διετίας, μεταξύ άλλων και στην ΕΦΟΑ.

Το πολύ σημαντικό αυτό θέμα, συζητιέται αυτές τις ημέρες στο κοινοβούλιο με τίτλο: «Τροποποίηση των προνομίων εισαγωγής αθλητών και αθλητριών στα Ανώτατα και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα»

Ακολουθούν οι προτάσεις του κ.Σερκεδάκη

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι μεταρρυθμίσεις στoν Αθλητισμό είναι στενά συνδεδεμένες με την εκπαίδευση, την επαγγελματική κατάρτιση και επαγγελματική αποκατάσταση του μαθητή-αθλητή.

Για να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα που προκύπτουν, πρέπει να συμφωνήσουμε πρώτα σε ένα σύνολο στόχων.

Οι ΣΤΟΧΟΙ αποτελούν το συστατικό μέρος-κλειδί του συστήματος της Φ.Α. Αντικατοπτρίζουν το σύστημα κοινωνικών αξιών, οι οποίες προετοιμάζουν την νεολαία για την ζωή.

1. Ο στόχος της κοινωνίας σε ότι αφορά την αγωγή οφείλει να είναι η δημιουργία τέτοιων συνθηκών, ώστε η αγωγή που παρέχεται να συντελεί στην ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη του ανθρώπου, ο οποίος να είναι δημιουργικό άτομο και ενεργό μέρος της κοινωνικής προόδου.

2. Ο στόχος της αγωγής είναι η διαμόρφωση ανθρώπου, στον οποίο να ενώνεται αρμονικά ο πνευματικός πλούτος, η ηθική καθαρότητα και η σωματική τελειότητα.

3. Ο στόχος της Φυσικής Αγωγής είναι να εξασφαλίσει με δικά της μέσα τη σωματική τελειοποίηση σε αναπόσπαστη ενότητα με την ηθική και πνευματική τελειοποίηση.

Α) Αθλητισμός και Φυσική Αγωγή και Υγεία

Εφ όσων συμφωνήσουμε με τους προαναφερόμενους στόχους, μπορούμε να προχωρήσουμε στη προσπάθεια αντιμετώπισης του επίκαιρου διλλήματος: σχολείο ή αθλητισμός.

Ο αθλητής-μαθητής, που ασχολείται με τον αθλητισμό σε υψηλό επίπεδο, αντιμετωπίζει σήμερα αναπόφευκτα το δίλημμα «αθλητισμός ή σχολείο». Αυτά τα δύο όμως δεν βρίσκονται από τη φύση τους σε καμία αντίθεση.

Τα φέρνει σε τεχνητή αντίθεση η (δυς-)λειτουργία του σημερινού συστήματος εκπαίδευσης. Ο πρωταθλητής, παρά το τεράστιο φόρτο υποχρεώσεών που έχει, πρέπει οπωσδήποτε να συγκεντρώσει τις απαιτούμενες παρουσίες στο σχολείο, παρόλο που σε αρκετές περιπτώσεις εκπροσωπεί το ίδιο το κράτος σε επίπεδο εθνικών ομάδων. Το κράτος, δηλαδή η κοινωνία, του ζητάει την ιδία στιγμή και να το εκπροσωπήσει αλλά και να είναι παρών στο σχολείο. Αυτό αφορά τόσο την προετοιμασία όσο και τις αγωνιστικές του υποχρεώσεις.

Σήμερα οι αθλητές που είναι άριστοι μαθητές διαλέγουν συχνά σε αυτό δίλλημα το σχολείο λόγο της μελλοντικής τους επαγγελματικής σταδιοδρομίας και παρατούν το πρωταθλητισμό.

Η λύση βρίσκεται από τη μία στην καλυτέρευση της λειτουργίας των ήδη υπαρχόντων αθλητικών σχολείων, τα οποία όμως μέχρι σήμερα απέδειξαν την αδυναμία τους να ανταποκριθούν στις ανάγκες του αθλητισμού υψηλών επιδόσεων.

Από την άλλη προσφέρεται η λύση ενός κοινού αλλά ευέλικτου σχολείου, όπου θα μπορεί ο αθλητής-μαθητής, που δεν θα επιλέξει τη λύση του αθλητικού σχολείου (για λόγους γεωγραφικούς, οικογενειακούς ή άλλους) να παρακολουθεί κάτω από έλεγχο του προπονητή και των γονέων τα μαθήματα που προλαβαίνει και τα υπόλοιπα θα τα κάνει μέσω Η/Υ εξ΄ αποστάσεως με καθηγητή-ές που θα διαθέτει για αυτό το λόγο το ΥΠΕΠΘ. Το ίδιο αφορά και τις εξετάσεις, όπου ο αθλητής-μαθητής θα δίνει τις εξετάσεις όποτε είναι έτοιμος, δηλαδή ακόμα και πχ στις διακοπές ή στη διάρκεια των αθλητικών του υποχρεώσεων στο εξωτερικό.

Αυτό φυσικά σημαίνει ότι θα έχει και τη δυνατότητα να παρατείνει τη διάρκεια της μαθητείας του χωρίς αυτό να ερμηνεύεται ότι έμεινε σε κάποια τάξη. Αυτή η ρύθμιση θα αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, δηλαδή ιδιαίτερα το Γυμνάσιο και το Λύκειο αλλά και την τριτοβάθμια εκπαίδευση .

Β) ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η τρίτη λύση είναι μαθήματα μόνο μέσω Η/Υ (laptop) με καθηγητές που θα διαθέτει γι αυτό το λόγο το ΥΠΕΠΘ, μια μέθοδος η οποία είναι οικονομική δεν απαιτούνται κτηριακές εγκαταστάσεις, συντηρήσεις κτηρίων, απαλλοτριώσεις κλπ γενικά έξοδα και είναι ευρέως διαδεδομένη εδώ και χρόνια στα εκπαιδευτικά συστήματα των περισσοτέρων προηγμένων χωρών (Καναδάς, Αυστραλία, ΗΠΑ ,Βέλγιο , Σουηδία κλπ) Η επιλογή αυτής της λύσης, διασφαλίζει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας η οποία είναι αυξημένη συγκρινόμενη με τις παραδοσιακές μορφές.

Και οι τρεις προαναφερόμενες δυνατότητες θα συνυπάρξουν συγχρόνως και ο αθλητής θα επιλέγει την πιο κατάλληλη.

Είναι αναμενόμενο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι απαραίτητο, ότι οι αθλητές υψηλών επιδόσεων θα διαλέγουν ως αντικείμενο των μελλοντικών τους σπουδών το άθλημα το οποίο ασκούν καθημερινά και κάνουν καριέρα. με σκοπό να ασχοληθούν με αυτό ως προπονητές υψηλών προδιαγραφών.

Γ) ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΤΕΦΑΑ

Τα ΤΕΦΑΑ της χώρας μας θα πρέπει να αναβαθμιστούν από Τμήματα που είναι σήμερα σε Σχολές. Αυτές οι Σχολές Φυσικής Αγωγής- Υγείας και Αθλητισμού θα αποτελούνται από δύο Τμήματα

1. Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Υγείας

2. Τμήμα Αθλητισμού

και θα χορηγούν, φυσικά, ξεχωριστά Πτυχία: το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Υγείας θα χορηγεί Πτυχίο Καθηγητή Φυσικής Αγωγής και το τμήμα Αθλητισμού θα χορηγεί Πτυχίο Προπονητή του αντίστοιχου αθλήματος. Αυτό σημαίνει διαφορετικές εισαγωγικές εξετάσεις για το κάθε Τμήμα, διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών και διαφορετική επαγγελματική αποκατάσταση. Διευκρινίζουμε ότι οι υποψήφιοι για σπουδές στο Τμήμα Αθλητισμού θα πρέπει να έχουν διαγράψει σημαντική σταδιοδρομία στο αγώνισμά τους για να γίνουν δεκτοί, διότι το πρόγραμμα σπουδών θα τους αντιμετωπίζει ως έτοιμους αθλητές-πρωταθλητές και θα αποφοιτούν ως προπονητές υψηλών προδιαγραφών.

Οι πτυχιούχοι αυτών των Τμημάτων θα έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν την επαγγελματική τους ιδιότητα αποκτώντας Πτυχίο του άλλου Τμήματος μετά από διετή παρακολούθηση αυτών των μαθημάτων του άλλου Τμήματος, που δεν περιείχε το δικό τους Πρόγραμμα σπουδών.

Θεωρώ ότι οι προαναφερόμενες προτάσεις προσφέρουν λύσεις οι οποίες θα εξαλείψουν την σημερινή τεχνητή αντίθεση σχολείο-αθλητισμός και θα καταφέρουν να συνεργαστούν αρμονικά αυτοί οι δύο χώροι, διότι είναι απαραίτητη η συνύπαρξη της απαρεμπόδιστης προετοιμασίας του αθλητή για κορυφαίες επιδόσεις μαζί με την επιτυχημένη του σχολική σταδιοδρομία και την επαγγελματική του αποκατάσταση." 
 
Πηγή: tennis24

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου