Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Eνα καταφύγιο πολιτισμού στον Σταθμό Λαρίσης

Το Εργαστήρι Πολιτισμού του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού» ανοίγει τις πύλες του στην περιοχή του Σταθμού Λαρίσης για να υποδεχθεί με ελεύθερη είσοδο όλα τα παιδιά, προσφέροντας ένα πλούσιο πρόγραμμα εκπαιδευτικών, δημιουργικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων.

«Στις δύσκολες ημέρες που διανύουμε, με την απογοήτευση να είναι διάχυτη στην κοινωνία, πρέπει να κάνουμε συλλογικά ό,τι μπορούμε για να χαρίσουμε στα παιδιά αισιοδοξία, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητά τους» λέει στο Βήμα, η κυρία Μυρσίνη Ζορμπά, πρόεδρος του Δικτύου.
Το όραμα των ανθρώπων του Δικτύου ευαισθητοποίησε και το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» το οποίο στήριξε με δωρεά τη δημιουργία και λειτουργία του Εργαστηρίου, «λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες της νέας γενιάς για δημιουργική εκπαίδευση και πολιτιστική αφύπνιση, που θα λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για ένα καλύτερο μέλλον», όπως αναφέρεται σε ανακοίνωσή του.
Την αυλαία των δράσεων θα ανοίξει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μικροί Βιβλιοθηκονόμοι εν Δράσει», που πρόκειται να ξεκινήσει στα τέλη Οκτωβρίου, και στηρίζεται στη μέθοδο της συμμετοχικής διαδικασίας για την οργάνωση της μεγάλης δανειστικής βιβλιοθήκης του Εργαστηρίου. Σχολικές τάξεις από γειτονικά σχολεία θα φτιάξουν με τη βοήθεια των βιβλιοθηκονόμων τη βιβλιοθήκη και θα περιηγηθούν στον μαγικό κόσμο του βιβλίου. Επίσης, θα παρακολουθήσουν ένα φιλμ για βιβλία και βιβλιοθήκες, θα κολλήσουν χαρτονένιες τσεπούλες στο οπισθόφυλλο των βιβλίων, θα συμπληρώσουν καρτούλες και θα μάθουν να διαλέγουν βιβλία και να ξεφυλλίζουν καταλόγους, ώστε οι μικροί μαθητές να γίνουν ενεργά μέλη της δανειστικής βιβλιοθήκης.
Το «Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού» φιλοδοξεί να μετατρέψει τον χώρο αυτό σε ένα καταφύγιο που θα «αγκαλιάζει» τα παιδιά από το πρωί έως το βράδυ, «ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, όπου τα κομμάτια της υποβάθμισης απλώνονται σα το λάδι, οφείλουμε να αναδείξουμε τη ζωτικότητα και τη δημιουργία», όπως λέει η κυρία Ζορμπά.
Ετσι, τα πρωινά θα υποδέχεται σχολικές τάξεις, οι οποίες θα συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα, θα μπορούν να δανειστούν βιβλία, να λάβουν μέρος σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες και ομαδικά παιδαγωγικά παιχνίδια για τα Δικαιώματα του Παιδιού, καθώς και σε οικολογικές πρωτοβουλίες. Τα απογεύματα, το Εργαστήρι θα είναι ανοιχτό για όλα τα παιδιά που επιθυμούν να δανειστούν ένα βιβλίο, να σερφάρουν με ασφάλεια στο Διαδίκτυο, να πάρουν μέρος σε συλλογικές δραστηριότητες και ομάδες ενδιαφερόντων, να βρουν βοήθεια στα μαθήματά τους από εθελοντές εκπαιδευτικούς κι επιστήμονες και να παίξουν επιτραπέζια παιχνίδια.
Επίσης, ανάλογα με το πρόγραμμα της εβδομάδας θα οργανώνεται πλήθος άλλων δραστηριοτήτων όπως θεατρικό παιχνίδι, πληροφόρηση για θέματα περιβάλλοντος, ανακύκλωσης, αντιμετώπισης των ναρκωτικών και της σχολικής βίας, ομάδες ανάγνωσης, παιχνίδι χαμένου θησαυρού και εκθέσεις φωτογραφίας, ζωγραφικής και χειροτεχνημάτων.
Οι δηλώσεις συμμετοχής για τις επισκέψεις σχολείων, την ενισχυτική διδασκαλία και τα μαθήματα Αγγλικών, καθώς και για τις Δημιουργικές Ομάδες γίνονται την εβδομάδα 22 - 26 Οκτωβρίου στο Εργαστήρι Πολιτισμού, οδός Αλκαμένους 11, καθημερινά 9.30 – 19.30, από το ίδιο το παιδί, τους γονείς ή τον εκπαιδευτικό ή με ένα τηλεφώνημα τις ίδιες ώρες στο 210 8846590. Η έναρξη λειτουργίας έχει προγραμματιστεί από τις 29 Οκτωβρίου.
Οι Δημιουργικές Ομάδες που θα λειτουργήσουν είναι οι εξής:
«ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ» Δημιουργία ενός «εφημεριδοπεριοδικού» που θα φιλοξενεί απόψεις, στήλες, ρεπορτάζ, καλλιτεχνικά, ατζέντα κλπ, με στόχο την ανάδειξη του ταλέντου κάθε παιδιού στη γραφή, τη διοίκηση, το ατελιέ ή το marketing.
«ΤΟ ΜΗΛΟ» Για τέσσερις Κυριακές ( Οκτώβριο και Νοέμβριο) η ομάδα του εστιατορίου MILOS θα μαζεύει στο εστιατόριο γύρω στα 20 παιδιά το απογευματάκι Κυριακής για να τους γνωρίσει υλικά της κουζίνας. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί φτιάχνοντας ένα παραμύθι με πρωταγωνιστές τα υλικά, αλλά και με ζωγραφιές, το οποίο μπορεί και να εκδοθεί.
«ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ;» Τι είναι δίκαιο και τι άδικο; Τα παιδιά με τη βοήθεια του συντονιστή θα φτιάξουν σενάρια με παιχνίδια ρόλων και ανατροπές, ώστε όλοι να αλλάζουν θέσεις και να υπερασπίζονται κάθε φορά το δίκιο τους. Θα κουβεντιάσουν παραδείγματα για το νόμο και την τιμωρία, το νόμο και τη δύναμη ή την εξουσία. Θα απαντήσουν σε ερωτήματα, όπως ποιος νομοθετεί, ποια είναι η δουλειά του δικαστή, του δικηγόρου, του βουλευτή, του υπουργού, τι είναι δικαίωμα;
«ΜΙΚΡΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ» Τα παιδιά θα γνωρίσουν στιγμές από την ιστορία της τέχνης και θα έρθουν σε επαφή με γνωστά εικαστικά έργα όλων των εποχών.
«Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ ΜΟΥ» Μια ομάδα προφορικής ιστορίας των οικογενειών των παιδιών, με βιώματα και ήθη / έθιμα από τόπους καταγωγής τους, οικογενειακές φωτογραφίες, τοπικά παραμύθια κ.λπ, ώστε να ενεργοποιηθούν όχι μόνο τα παιδιά, αλλά και έμμεσα, και οι γονείς αλλά και οι παππούδες/γιαγιάδες.
«WEB-RADIO» Ένα ραδιοφωνικό εργαστήρι για να μάθουν τα παιδιά με ποιον τρόπο μπορούν να χρησιμοποιήσουν το διαδικτυακό ραδιόφωνο για να εκφραστούν τα ίδια και να απευθυνθούν δημόσια στους συνομήλικούς τους και τους ενήλικες.
«ΠΛΕΚΟΥΜΕ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΦΟΥΣΤΑΝΑΚΙΑ ΓΙΑ ΔΕΝΤΡΑ» Η συνέχιση του προγράμματος για μητέρες και παιδιά, που ξεκίνησε το καλοκαίρι με στόχο να γίνει την άνοιξη μια έκθεση με πολύχρωμα δέντρα στο Πεδίον του Αρεως.
«ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ» Τα παιδιά θα ασκήσουν την ικανότητά τους να ακούν, να συγκεντρώνονται και να προσέχουν τη εξέλιξη της ιστορίας και να τη συνδυάζουν με τις εικόνες που τη συνοδεύουν.
«ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ» Κάθε παιδί φέρνει μαζί του φωτογραφίες, υφάσματα ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο μπορεί να το βοηθήσει να αφηγηθεί μία ιστορία του και να το γνωρίσει καλύτερα με τα άλλα παιδιά της ομάδας.
«ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ» Η ομάδα θα επιχειρήσει να συνδυάσει την ποίηση με το παιχνίδι. Τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με ποιήματα όχι απαραίτητα «παιδικά», ώστε να προκληθεί το ενδιαφέρον τους ως μια διαδικασία δυναμική, που προαπαιτεί την έκπληξη, την αυτενέργεια, την επικοινωνία, τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση.
«ΠΑΙΔΙΑ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ» Φωτογραφίες, παλιά αγαπημένα παιχνίδια, φυλαγμένα ρούχα, καπέλα, τετράδια και ιχνογραφίες, βιβλία, μικροαντικείμενα και λευκώματα θα βγουν από τα ντουλάπια όταν η ομάδα θα επισκεφθεί στα σπίτια τους γιαγιάδες και παππούδες που ζουν στην περιοχή. Οι συνεντεύξεις θα βιντεοσκοπούνται από τα παιδιά και στη συνέχεια θα προβάλλονται, θα σχολιάζονται, θα διασταυρώνονται με τα γεγονότα της εποχής όπου τοποθετείται η αφήγηση.
«ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ» Στόχος είναι η γνωριμία και εξοικείωση με τα ιστορικά κτίρια και τους δρόμους της γειτονιάς αλλά και με την ευρύτερη πόλη.
«ΤΟ ΜΑΣΤΙΧΟΔΕΝΤΡΟ» Η μαστίχα είναι μια καλή αφορμή για να διαβάσουμε Χιώτικα παραμύθια, να δούμε φωτογραφίες από τα μαστιχοχώρια και να γνωρίσουμε ένα μαγικό δέντρο που δακρύζει μόνο σε ένα νησί του πλανήτη. Θα χρησιμοποιήσουμε παραμύθια, φωτογραφίες, έντυπο υλικό και πληροφορίες από το internet, θα κάνουμε προβολή της ταινίας «Το Δέντρο που πληγώναμε» και θα συζητήσουμε με το σκηνοθέτη.
«ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ» Η μουσική και οι ήχοι, τα παραμύθια, οι εικόνες και τα αγαπημένα μας αντικείμενα θα γίνουν τα οχήματα που θα μας ταξιδέψουν. Σε δεύτερη φάση και ανάλογα με την πρόοδο μας, η ομάδα μπορεί να αρχίσει να δουλεύει πάνω σε διάφορες ιστορίες, παραμύθια και μύθους.
 
Πηγή: Καλά Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου