Ο 14ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανάγνωσης Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου ξεκινά. Οι «Βιβλιοδρομίες 2012» έχουν ως στόχο τη δημιουργία ισχυρού κινήτρου ανάγνωσης λογοτεχνικών ή άλλων εξωσχολικών βιβλίων και την καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των παιδιών. Χορηγός επικοινωνίας του διαγωνισμού είναι το in.gr.
Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες – Στόχοι του Προγράμματος
Στην εκπαιδευτική κοινότητα των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα έχει εδραιωθεί η πεποίθηση πως η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού βιβλίου συμβάλλει στη γλωσσική και αισθητική καλλιέργεια του αναγνώστη, τον ευαισθητοποιεί απέναντι στα προβλήματα της ζωής, τον προβληματίζει και διευρύνει ουσιαστικά τις ίδιες του τις προσωπικές εμπειρίες. Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας να καλλιεργήσουμε την απόλαυση της ανάγνωσης και προκειμένου να στήσουμε γέφυρες μεταξύ των παιδιών και των βιβλίων, οργανώνουμε το διαγωνισμό Βιβλιοδρομίες.
Οι Βιβλιοδρομίες, που προκηρύσσονται για 14η χρονιά φέτος και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. (Αρ. Πρωτ. Φ.14/701/128822/Γ1/9-11-2011), είναι στην πραγματικότητα ένα παιχνίδι, μια δραστηριότητα που απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις των παιδιών και τα οδηγεί στη χαρά και την απόλαυση. Στόχοι του προγράμματος των Βιβλιοδρομιών, πέρα από τη δημιουργία ενός ισχυρού κινήτρου για την ανάγνωση λογοτεχνικών ή άλλων εξωσχολικών βιβλίων και την καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των παιδιών, είναι και η ουσιαστική, κατά το δυνατόν, επαφή τους με σημαντικά έργα της ελληνικής και της παγκόσμιας λογοτεχνικής κληρονομιάς. Ένας επιπλέον στόχος του προγράμματος είναι και η ανάπτυξη του δείκτη συνεργασίας των παιδιών, αφού στους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού ενισχύεται η ομαδική συμμετοχή.
Με την ένταξη των βιβλίων σε ευρύτερες θεματικές ενότητες, οι μαθητές μυούνται στην έννοια της διακειμενικότητας, καθώς η ανάγνωση του ενός βιβλίου φωτίζει με διαφορετικό τρόπο την ανάγνωση του άλλου. Επίσης, με τη χρήση του ανοιχτού βιβλίου -οι μαθητές μπορούν να έχουν μαζί τους και να συμβουλεύονται τα βιβλία τους κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού- συνεχίζεται δημιουργικά η ανάγνωση, αναπτύσσεται η κριτική σκέψη και ενισχύεται η επινοητικότητα των παιδιών.
Δικαίωμα συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν όλοι οι μαθητές των Δ', Ε' και ΣΤ' τάξεων του Δημοτικού που φοιτούν σε Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία.
Λεπτομέρειες – Όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό
• Στις Βιβλιοδρομίες τα παιδιά καλούνται να διαγωνισθούν ατομικά ή ομαδικά. Στη δεύτερη περίπτωση οι ομάδες δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από τέσσερα (4) μέλη.
• Κάθε Βιβλιοδρόμος που θα αποφασίσει να συμμετάσχει ατομικά στο διαγωνισμό θα πρέπει να διαβάσει τα τέσσερα (4) βιβλία που έχουν οριστεί για την τάξη στην οποία φοιτά. Οι τίτλοι των βιβλίων και οι θεματικές ενότητες, στις οποίες ανήκουν, παρουσιάζονται στον ειδικό κατάλογο που ακολουθεί.
• Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να κρατούν μαζί τους και να συμβουλεύονται τα βιβλία τους κατά τη διάρκεια της εξέτασης, γεγονός που αποτελεί μεγάλη καινοτομία για το διαγωνισμό. Βέβαια, για να συμβουλεύεται κάποιος σωστά ένα βιβλίο, πρέπει να το έχει διαβάσει προσεκτικά.
• Στην περίπτωση που οι μαθητές συγκροτήσουν ομάδα, οι ερωτήσεις θα απευθύνονται σε όλα τα μέλη της ομάδας και θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού. Για να είναι αποτελεσματική η συνεργασία των μελών της ομάδας, καλό είναι τα μέλη της να έχουν διαβάσει όλα τα βιβλία.
• Οι Βιβλιοδρόμοι θα κληθούν να απαντήσουν γραπτά σε ερωτήσεις σχετικές με τα βιβλία που διάβασαν. Οι ερωτήσεις αποβλέπουν στην κατανόηση του περιεχομένου των βιβλίων, αλλά και στη διευκόλυνση της δημιουργικής πρόσληψης των κειμενικών στοιχείων. Στοχεύουν επίσης στην έμφαση της σύνδεσής τους με άλλα κείμενα της ίδιας θεματικής ομάδας.
• Το σύνολο των μορίων που μπορεί να συγκεντρώσει ένας μαθητής ή μια ομάδα μαθητών είναι χίλια (1.000). Τα χίλια αυτά μόρια κατανέμονται σ’ έναν αριθμό ερωτήσεων των οποίων η βαρύτητα ποικίλλει. Ως επαρκείς θεωρούνται οι συμμετοχές των οποίων η βαθμολογία υπερβαίνει τη βάση (τουλάχιστον 600 στα 1.000 μόρια).
Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
• Ως χρόνος διεξαγωγής του διαγωνισμού πανελλαδικά ορίζεται η Παρασκευή 4 Μαΐου 2012. Η διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού θα είναι δίωρη.
• Για τους μαθητές των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων της χώρας ορίζονται ως κεντρικό εξεταστικό κέντρο τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα (Βάρη Αττικής). Επιπλέον, θα ορισθούν και κατά τόπους εξεταστικά κέντρα σε περιοχές της υπόλοιπης Ελλάδας, με την προϋπόθεση ότι θα συμμετάσχουν τουλάχιστον πενήντα (50) μαθητές από τη συγκεκριμένη περιοχή.
Βράβευση των διαγωνιζομένων
• Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων της χώρας που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό θα λάβουν αναμνηστικό έπαινο για τη συμμετοχή τους.
• Θα απονεμηθούν δεκαοκτώ (18) βραβεία, συνολικής αξίας 4.800€. Αναλυτικά, τα βραβεία έχουν ως εξής
Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες – Στόχοι του Προγράμματος
Στην εκπαιδευτική κοινότητα των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα έχει εδραιωθεί η πεποίθηση πως η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού βιβλίου συμβάλλει στη γλωσσική και αισθητική καλλιέργεια του αναγνώστη, τον ευαισθητοποιεί απέναντι στα προβλήματα της ζωής, τον προβληματίζει και διευρύνει ουσιαστικά τις ίδιες του τις προσωπικές εμπειρίες. Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας να καλλιεργήσουμε την απόλαυση της ανάγνωσης και προκειμένου να στήσουμε γέφυρες μεταξύ των παιδιών και των βιβλίων, οργανώνουμε το διαγωνισμό Βιβλιοδρομίες.
Οι Βιβλιοδρομίες, που προκηρύσσονται για 14η χρονιά φέτος και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. (Αρ. Πρωτ. Φ.14/701/128822/Γ1/9-11-2011), είναι στην πραγματικότητα ένα παιχνίδι, μια δραστηριότητα που απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις των παιδιών και τα οδηγεί στη χαρά και την απόλαυση. Στόχοι του προγράμματος των Βιβλιοδρομιών, πέρα από τη δημιουργία ενός ισχυρού κινήτρου για την ανάγνωση λογοτεχνικών ή άλλων εξωσχολικών βιβλίων και την καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των παιδιών, είναι και η ουσιαστική, κατά το δυνατόν, επαφή τους με σημαντικά έργα της ελληνικής και της παγκόσμιας λογοτεχνικής κληρονομιάς. Ένας επιπλέον στόχος του προγράμματος είναι και η ανάπτυξη του δείκτη συνεργασίας των παιδιών, αφού στους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού ενισχύεται η ομαδική συμμετοχή.
Με την ένταξη των βιβλίων σε ευρύτερες θεματικές ενότητες, οι μαθητές μυούνται στην έννοια της διακειμενικότητας, καθώς η ανάγνωση του ενός βιβλίου φωτίζει με διαφορετικό τρόπο την ανάγνωση του άλλου. Επίσης, με τη χρήση του ανοιχτού βιβλίου -οι μαθητές μπορούν να έχουν μαζί τους και να συμβουλεύονται τα βιβλία τους κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού- συνεχίζεται δημιουργικά η ανάγνωση, αναπτύσσεται η κριτική σκέψη και ενισχύεται η επινοητικότητα των παιδιών.
Δικαίωμα συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν όλοι οι μαθητές των Δ', Ε' και ΣΤ' τάξεων του Δημοτικού που φοιτούν σε Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία.
Λεπτομέρειες – Όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό
• Στις Βιβλιοδρομίες τα παιδιά καλούνται να διαγωνισθούν ατομικά ή ομαδικά. Στη δεύτερη περίπτωση οι ομάδες δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από τέσσερα (4) μέλη.
• Κάθε Βιβλιοδρόμος που θα αποφασίσει να συμμετάσχει ατομικά στο διαγωνισμό θα πρέπει να διαβάσει τα τέσσερα (4) βιβλία που έχουν οριστεί για την τάξη στην οποία φοιτά. Οι τίτλοι των βιβλίων και οι θεματικές ενότητες, στις οποίες ανήκουν, παρουσιάζονται στον ειδικό κατάλογο που ακολουθεί.
• Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να κρατούν μαζί τους και να συμβουλεύονται τα βιβλία τους κατά τη διάρκεια της εξέτασης, γεγονός που αποτελεί μεγάλη καινοτομία για το διαγωνισμό. Βέβαια, για να συμβουλεύεται κάποιος σωστά ένα βιβλίο, πρέπει να το έχει διαβάσει προσεκτικά.
• Στην περίπτωση που οι μαθητές συγκροτήσουν ομάδα, οι ερωτήσεις θα απευθύνονται σε όλα τα μέλη της ομάδας και θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού. Για να είναι αποτελεσματική η συνεργασία των μελών της ομάδας, καλό είναι τα μέλη της να έχουν διαβάσει όλα τα βιβλία.
• Οι Βιβλιοδρόμοι θα κληθούν να απαντήσουν γραπτά σε ερωτήσεις σχετικές με τα βιβλία που διάβασαν. Οι ερωτήσεις αποβλέπουν στην κατανόηση του περιεχομένου των βιβλίων, αλλά και στη διευκόλυνση της δημιουργικής πρόσληψης των κειμενικών στοιχείων. Στοχεύουν επίσης στην έμφαση της σύνδεσής τους με άλλα κείμενα της ίδιας θεματικής ομάδας.
• Το σύνολο των μορίων που μπορεί να συγκεντρώσει ένας μαθητής ή μια ομάδα μαθητών είναι χίλια (1.000). Τα χίλια αυτά μόρια κατανέμονται σ’ έναν αριθμό ερωτήσεων των οποίων η βαρύτητα ποικίλλει. Ως επαρκείς θεωρούνται οι συμμετοχές των οποίων η βαθμολογία υπερβαίνει τη βάση (τουλάχιστον 600 στα 1.000 μόρια).
Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
• Ως χρόνος διεξαγωγής του διαγωνισμού πανελλαδικά ορίζεται η Παρασκευή 4 Μαΐου 2012. Η διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού θα είναι δίωρη.
• Για τους μαθητές των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων της χώρας ορίζονται ως κεντρικό εξεταστικό κέντρο τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα (Βάρη Αττικής). Επιπλέον, θα ορισθούν και κατά τόπους εξεταστικά κέντρα σε περιοχές της υπόλοιπης Ελλάδας, με την προϋπόθεση ότι θα συμμετάσχουν τουλάχιστον πενήντα (50) μαθητές από τη συγκεκριμένη περιοχή.
Βράβευση των διαγωνιζομένων
• Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων της χώρας που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό θα λάβουν αναμνηστικό έπαινο για τη συμμετοχή τους.
• Θα απονεμηθούν δεκαοκτώ (18) βραβεία, συνολικής αξίας 4.800€. Αναλυτικά, τα βραβεία έχουν ως εξής
Πηγή: in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου