Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Μαθήματα πολιτισμού από τη σχολική ηλικία

Το θέατρο από την αρχαιότητα ως σήμερα, η ιστορία της γραφής και της γλώσσας, η πόλη και η πολιτιστική ταυτότητα αποτελούν μέρος ενός νέου προγράμματος του υπουργείου Πολιτισμού, που θέλει να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τον ευρύτερο χώρο του πολιτισμού και τις ιστορίας της χώρας. Πρόκειται για πράξεις που εντάχθηκαν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και θα υλοποιηθούν από τη Διεύθυνση Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του υπουργείου, η οποία διαθέτει ήδη τεράστια πείρα παρόμοιων δράσεων. 
Ηδη το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ, από όπου και θα χρηματοδοτηθούν ενώ θα διαρκέσουν ως το τέλος του 2013. Το εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα προκύψει εξάλλου, θα είναι στη συνέχεια προσβάσιμο στο διαδίκτυο.

Εξι είναι τα προγράμματα που κατάρτισε το ΥΠΠΟΤ για το υπουργείο Παιδείας, μετά από συνεργασία της γενικής γραμματέως Πολιτισμού κυρίας Λίνας Μενδώνη και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Β. Κουλαϊδή. 

Πρόκειται για:
- «Το θέατρο ως φορέα Παιδείας και Πολιτειακής αγωγής στην αρχαιότητα και σήμερα, που απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής. Πρόκειται για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας αρχαιολογικής εκπαιδευτικής έκθεσης, που θα παρουσιάζεται στην Αθήνα, σε ειδικά διαμορφωμένο εκθεσιακό χώρο δίπλα στο Διονυσιακό θέατρο, ένα μνημείο το οποίο συνδέεται άμεσα με τη γένεση του θεάτρου στην αρχαιότητα. Παράλληλα θα λειτουργήσουν εργαστήρια τα οποία θα βοηθήσουν στη λειτουργική «ανάγνωση» του θεατρικού κτίσματος.

- «Σχεδιασμό και παραγωγή παιδαγωγικών εργαλείων για την ανάδειξη της σημασίας του θεάτρου στην αρχαιότητα και σήμερα», μία δράση πανελλαδικής εμβέλειας που αφορά στο σχεδιασμό πρότυπου εκπαιδευτικού υλικού (έντυπου και ηλεκτρονικού/DVD Rom) στη δημιουργία εικονικής εκπαιδευτικής έκθεσης, στη διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στην υλοποίηση πρωτότυπων εκπαιδευτικών δράσεων.

- «Επικαιροποίηση και ψηφιοποίηση πολιτιστικού εκπαιδευτικού υλικού για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας». Μία πράξη με πανελλαδική εμβέλεια και στόχο την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας τόσο στη πρώτη σχολική ηλικία όσο στη Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

- Στα Ίχνη της Γραφής. Η ιστορία της Γραφής και της γλώσσας στον ελλαδικό χώρο» με πανελλαδική εμβέλεια επίσης, που περιλαμβάνει το σχεδιασμό πρότυπου εκπαιδευτικού υλικού (έντυπο και ψηφιακό υλικό, μουσειοσκευή, ψηφιακή ταινία, θεματική εικονική έκθεση), διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων για τους εκπαιδευτικούς και υλοποίηση των δράσεων.

- «Πόλη και πολιτιστική ταυτότητα: Σχεδιασμός και παραγωγή παιδαγωγικών εργαλείων για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς των οκτώ Περιφερειών Σύγκλισης». Η δράση απευθύνεται κατά προτεραιότητα στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, τη Θεσσαλία, την Ήπειρο, τα Ιόνια Νησιά, τη Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο, το Βόρειο Αιγαίο και Κρήτη και στόχος είναι η παρουσίαση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς οκτώ πόλεων (Διδυμότειχο, Βόλος, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Πάτρα, Ναύπλιο, Χίος, Ηράκλειο) και ενός αγροτικού οικισμού (Ζάκρος Λασιθίου) με μακραίωνη ιστορία και δυναμικό παρόν.

- «Σχεδιασμός και παραγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων για το σύγχρονο αστικό περιβάλλον και την αρχιτεκτονική κληρονομιά». Μία καινοτόμος δράση για την ενίσχυση της διδασκαλίας της αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα και έξω από την σχολική τάξη.

Πηγή: Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου