Με... όπλο τους πολύχρωμους μαρκαδόρους της η οκτάχρονη Αλεξάνδρα στέλνει το μήνυμα πως τα «παιδιά έχουν το δικαίωμα να λένε ελεύθερα τη γνώμη τους». Η Πηνελόπη σχεδιάζει με μολύβι «ένα σπίτι για να ζούμε». Μαθητές δημοτικού της Θεσσαλονίκης τύπωσαν αφίσες καλώντας τους γείτονές τους να μη χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για μικρές αποστάσεις, να ανακυκλώνουν και να μη σπαταλούν το νερό. Η μαθητική δημιουργία... απογειώνεται στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της ανατολικής Θεσσαλονίκης, όπου υλοποιούνται 2.000 προγράμματα αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και πολιτισμού, με τη συμμετοχή περίπου 40.000 μαθητών.
«Αναπτύσσουμε πρωτοβουλίες που αντιστοιχούν στο εθνικό σχέδιο για την εκπαίδευση. Στο σύνολο των σχολείων της περιοχής μας υλοποιούνται καινοτόμα και επικουρικά προγράμματα, σε συνεργασία με την κεντρική διοίκηση του υπουργείου Παιδείας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, με σχολικούς συμβούλους, με τα πανεπιστήμια, την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλους εμπλεκόμενους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς», ανέφερε στον «Α» ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Καλογραίας, τονίζοντας πως το τρέχον διδακτικό έτος βρίσκονται σε εξέλιξη 2.000 προγράμματα αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και πολιτισμού. «Υπάρχει αντικειμενική ανάγκη ο κόσμος της Θεσσαλονίκης να γνωρίσει και να διαισθανθεί ότι μάλλον θα πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον, για τα παιδιά μας, για τις δυνατότητές τους, έστω και αν ζούμε μία ζοφερή πραγματικότητα», είπε.
«Αλλάζουν συμπεριφορά»
«Αλλάζει το κλίμα; Γιατί;» τιτλοφορείται το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιείται στο 31ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, όπου οι μαθητές προσέγγισαν τις αιτίες και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Τα παιδιά κόλλησαν μικρές αφίσες σε κτίρια, στις 40 Εκκλησιές, καλώντας τους κατοίκους της περιοχής να μη χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, αλλά να περπατούν, να ανακυκλώνουν, να μη σπαταλούν το νερό και να ρυθμίζουν το θερμοστάτη στα σπίτια τους, ώστε να εξοικονομείται ενέργεια. «Οι μαθητές προτείνουν λύσεις και αλλάζουν συμπεριφορά», δήλωσε η υπεύθυνη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Μαρίνα Βαχτσεβάνου.
Το 109ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης υλοποιεί πρόγραμμα με θέμα «Υγρότοποι, ένα σχολείο της φύσης», το 31ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης το πρόγραμμα «Τρέχει, τρέχει, τρέχει το νερό», το 106ο Δημοτικό τα προγράμματα «Ενέργεια σήμερα. Και αύριο; Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» και «Σχολικός κήπος», το 41ο Δημοτικό το πρόγραμμα «Κόντρα στο ρεύμα. Στοπ στην κλιματική αλλαγή» και το 101ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης το πρόγραμμα «Τα άχρηστα χρήσιμα».
Ψυχική υγεία αλλά και... πρώτες βοήθειες
Η προσφορά βοήθειας σε άτομα που χάνουν τις αισθήσεις τους και η καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση ήταν το αντικείμενο παρέμβασης που έγινε στο Δημοτικό Σχολείο Βασιλικών για τα τμήματα των ε' και στ' τάξεων. Η εκδήλωση εντάσσεται στην ενότητα των πρώτων βοηθειών, στο πλαίσιο των προγραμμάτων αγωγής υγείας. «Πέρυσι έγιναν παρεμβάσεις σε περίπου 1.300 μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού», τόνισε ο υπεύθυνος των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας της διεύθυνσης, Γιάννης Τομπούλογλου, προσθέτοντας πως η Δημοτική Αστυνομία συμμετέχει σε εκδηλώσεις σχολείων που υλοποιούν προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής. Φέτος, με οδηγία πλέον του υπουργείου, προωθούνται δράσεις για την κυκλοφοριακή αγωγή στην τρίτη τάξη, για την υγιεινή διατροφή στη δευτέρα τάξη και για την ψυχική υγεία-συναισθήματα στην πρώτη τάξη, όπως εξήγησε ο κ. Τομπούλογλου και συνέχισε: «Οι σύγχρονες μεθοδολογίες βασίζονται σε χαρούμενες ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες με συζητήσεις, παιχνίδια ρόλων, ζωγραφική, δραματοποιήσεις και σε κάθε έκφραση της δημιουργικότητας των παιδιών».
Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι στο 63ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης υλοποιείται πρόγραμμα με θέμα «Ψυχική Υγεία-Διαπροσωπικές Σχέσεις», στο 46ο Δημοτικό για τη διαφορετικότητα, στο 43ο Δημοτικό για το κάπνισμα, στο 36ο Δημοτικό για τις αξίες ζωής, στο 21ο Δημοτικό για την υγιεινή διατροφή και στο 19ο Δημοτικό για την κυκλοφοριακή αγωγή.
«Ταξιδεύοντας με ένα παραμύθι»
Τον κόσμο των παραμυθιών έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι μαθητές των 1ου και 3ου Νηπιαγωγείων Πανοράματος, του Νηπιαγωγείου Λακιάς και του Δημοτικού Κάτω Σχολαρίου μέσω του προγράμματος «Ταξιδεύοντας με ένα παραμύθι». Στο τελευταίο στάδιο συνθέτουν το δικό τους παραμύθι, το οποίο αργότερα θα εικονογραφηθεί και θα δραματοποιηθεί από τα ίδια τα παιδιά, όπως διευκρίνισε η υπεύθυνη των Πολιτιστικών Δράσεων της διεύθυνσης, Ζέτα Νικολαΐδου.
Στο Νηπιαγωγείο της Μέριμνας Ποντίων Κυριών τα παιδιά μελετούν το χρώμα μέσα από την τέχνη, τη διαφορετικότητα -εξετάζοντας τις φυλές-, το περιβάλλον και τις συνήθειες της καθημερινότητας (ένδυση, διατροφή), στο πλαίσιο της δράσης «Το χρώμα στη ζωή μας». Τα νήπια ζωγραφίζουν ακόμη και με αφορμή έναν πίνακα ή δημιουργούν ένα πορτρέτο, όπως είπε η κ. Νικολαΐδου. Αντίστοιχο πρόγραμμα υλοποιείται και στο 1ο Δημοτικό Θέρμης, το οποίο έχει προσκαλέσει ένα διακεκριμένο σεφ για να δημιουργήσει χυμούς μέσα από την πανδαισία των χρωμάτων των φρούτων, όπως τόνισε η ίδια.
Στο Μουσείο Οίνου «Γεροβασιλείου», στην Επανομή, διοργανώνεται εκδήλωση στις 3 Ιουνίου με θέμα «Αρχή καλοκαιριού στη μέση του αμπελιού», στην οποία θα λάβουν μέρος μαθητές των Δημοτικών Επανομής, Ν. Μηχανιώνας και Ραιδεστού.
Υπεύθυνοι για τις καινοτόμες δράσεις της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης είναι η Μαρίνα Βαχτσεβάνου και η Γεωργία Καλοπούλου για την περιβαλλοντική εκπαίδευση, η Σοφία Χατζηνικολάου και ο Γιάννης Τομπούλογλου για την Αγωγή Υγείας και η Ζέτα Νικολαΐδου και η Χαρίκλεια Τερζητάνου για τον πολιτισμό.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
«Αλλάζει το κλίμα; Γιατί;» τιτλοφορείται το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιείται στο 31ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, όπου οι μαθητές προσέγγισαν τις αιτίες και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Τα παιδιά κόλλησαν μικρές αφίσες σε κτίρια, στις 40 Εκκλησιές, καλώντας τους κατοίκους της περιοχής να μη χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, αλλά να περπατούν, να ανακυκλώνουν, να μη σπαταλούν το νερό και να ρυθμίζουν το θερμοστάτη στα σπίτια τους, ώστε να εξοικονομείται ενέργεια. «Οι μαθητές προτείνουν λύσεις και αλλάζουν συμπεριφορά», δήλωσε η υπεύθυνη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Μαρίνα Βαχτσεβάνου.
Το 109ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης υλοποιεί πρόγραμμα με θέμα «Υγρότοποι, ένα σχολείο της φύσης», το 31ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης το πρόγραμμα «Τρέχει, τρέχει, τρέχει το νερό», το 106ο Δημοτικό τα προγράμματα «Ενέργεια σήμερα. Και αύριο; Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» και «Σχολικός κήπος», το 41ο Δημοτικό το πρόγραμμα «Κόντρα στο ρεύμα. Στοπ στην κλιματική αλλαγή» και το 101ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης το πρόγραμμα «Τα άχρηστα χρήσιμα».
Ψυχική υγεία αλλά και... πρώτες βοήθειες
Η προσφορά βοήθειας σε άτομα που χάνουν τις αισθήσεις τους και η καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση ήταν το αντικείμενο παρέμβασης που έγινε στο Δημοτικό Σχολείο Βασιλικών για τα τμήματα των ε' και στ' τάξεων. Η εκδήλωση εντάσσεται στην ενότητα των πρώτων βοηθειών, στο πλαίσιο των προγραμμάτων αγωγής υγείας. «Πέρυσι έγιναν παρεμβάσεις σε περίπου 1.300 μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του δημοτικού», τόνισε ο υπεύθυνος των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας της διεύθυνσης, Γιάννης Τομπούλογλου, προσθέτοντας πως η Δημοτική Αστυνομία συμμετέχει σε εκδηλώσεις σχολείων που υλοποιούν προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής. Φέτος, με οδηγία πλέον του υπουργείου, προωθούνται δράσεις για την κυκλοφοριακή αγωγή στην τρίτη τάξη, για την υγιεινή διατροφή στη δευτέρα τάξη και για την ψυχική υγεία-συναισθήματα στην πρώτη τάξη, όπως εξήγησε ο κ. Τομπούλογλου και συνέχισε: «Οι σύγχρονες μεθοδολογίες βασίζονται σε χαρούμενες ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες με συζητήσεις, παιχνίδια ρόλων, ζωγραφική, δραματοποιήσεις και σε κάθε έκφραση της δημιουργικότητας των παιδιών».
Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι στο 63ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης υλοποιείται πρόγραμμα με θέμα «Ψυχική Υγεία-Διαπροσωπικές Σχέσεις», στο 46ο Δημοτικό για τη διαφορετικότητα, στο 43ο Δημοτικό για το κάπνισμα, στο 36ο Δημοτικό για τις αξίες ζωής, στο 21ο Δημοτικό για την υγιεινή διατροφή και στο 19ο Δημοτικό για την κυκλοφοριακή αγωγή.
«Ταξιδεύοντας με ένα παραμύθι»
Τον κόσμο των παραμυθιών έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι μαθητές των 1ου και 3ου Νηπιαγωγείων Πανοράματος, του Νηπιαγωγείου Λακιάς και του Δημοτικού Κάτω Σχολαρίου μέσω του προγράμματος «Ταξιδεύοντας με ένα παραμύθι». Στο τελευταίο στάδιο συνθέτουν το δικό τους παραμύθι, το οποίο αργότερα θα εικονογραφηθεί και θα δραματοποιηθεί από τα ίδια τα παιδιά, όπως διευκρίνισε η υπεύθυνη των Πολιτιστικών Δράσεων της διεύθυνσης, Ζέτα Νικολαΐδου.
Στο Νηπιαγωγείο της Μέριμνας Ποντίων Κυριών τα παιδιά μελετούν το χρώμα μέσα από την τέχνη, τη διαφορετικότητα -εξετάζοντας τις φυλές-, το περιβάλλον και τις συνήθειες της καθημερινότητας (ένδυση, διατροφή), στο πλαίσιο της δράσης «Το χρώμα στη ζωή μας». Τα νήπια ζωγραφίζουν ακόμη και με αφορμή έναν πίνακα ή δημιουργούν ένα πορτρέτο, όπως είπε η κ. Νικολαΐδου. Αντίστοιχο πρόγραμμα υλοποιείται και στο 1ο Δημοτικό Θέρμης, το οποίο έχει προσκαλέσει ένα διακεκριμένο σεφ για να δημιουργήσει χυμούς μέσα από την πανδαισία των χρωμάτων των φρούτων, όπως τόνισε η ίδια.
Στο Μουσείο Οίνου «Γεροβασιλείου», στην Επανομή, διοργανώνεται εκδήλωση στις 3 Ιουνίου με θέμα «Αρχή καλοκαιριού στη μέση του αμπελιού», στην οποία θα λάβουν μέρος μαθητές των Δημοτικών Επανομής, Ν. Μηχανιώνας και Ραιδεστού.
Υπεύθυνοι για τις καινοτόμες δράσεις της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης είναι η Μαρίνα Βαχτσεβάνου και η Γεωργία Καλοπούλου για την περιβαλλοντική εκπαίδευση, η Σοφία Χατζηνικολάου και ο Γιάννης Τομπούλογλου για την Αγωγή Υγείας και η Ζέτα Νικολαΐδου και η Χαρίκλεια Τερζητάνου για τον πολιτισμό.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου