Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια, ωστόσο ακόμη δεν έχουν μονιμοποιηθεί… Σε σύνολο περίπου 16.000 νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (2020-2021) αυτή τη στιγμή είναι πλήρως μονιμοποιημένοι λιγότεροι από 500.
Πρόκειται για εκπαιδευτικούς, οι οποίοι για περισσότερα από 10 χρόνια είχαν καλύψει απολύτως μόνιμες ανάγκες, ωστόσο εξακολουθούσαν να είναι αναπληρωτές.
Έτσι, οδηγήθηκαν πάνω από 10 φορές σε απόλυση, μέχρι να διοριστούν το 2020 ή το 2021-22.
Υπάρχουν φυσικά ουκ ολίγοι εκπαιδευτικοί, που έχουν συμπληρώσει ήδη την τετραετία, αλλά δεν έχουν μονιμοποιηθεί ακόμη, αν και ο νόμος προβλέπει δύο μόλις χρόνια δόκιμης «εκπαίδευσης».
Μοιάζει απίστευτο, ωστόσο είναι πέρα για πέρα πραγματικό.
Τον περασμένο Ιούλιο, περισσότεροι από 200.000 αδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, γενικής και ειδικής αγωγής, αλλά και εκπαίδευσης, που ήταν στους πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ (Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), ήταν σε αναμμένα κάρβουνα.
Η απόφαση του Μαΐου
Φέτος, ήταν μάλιστα να διοριστούν μόνιμα 3.449 εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης, καθώς και 400 εκπαιδευτικοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Αναλυτικά, με βάση την επίσημη απόφαση, που εκδόθηκε τον Μάιο του 2023, όταν ακόμη υπουργός ήταν η Νίκη Κεραμέως… προέκυπτε ότι:
1.644 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση,
1.744 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και…
61 στον Κλάδο ΠΕ79 Μουσικής για τα Μουσικά Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι επιπλέον μόνιμοι διορισμοί 400 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση θα πραγματοποιηθούν μετά την έκδοση των τελικών αξιολογικών πινάκων από το ΑΣΕΠ.
Παράλληλα, τον Ιούλιο του 2023, υπήρξε ανακοίνωση του Συντονιστικού των Αδιόριστων Επιτυχόντων Εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 2008, σχετικά με τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας να επαναφέρει τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό «τη στιγμή, που υπάρχουν ακόμα αδιόριστοι επιτυχόντες του τελευταίου γραπτού διαγωνισμού από το 2008».
Σύμφωνα, με τον Υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, σε δήλωσή του από τον περασμένο Ιούλιο, ο «οδικός χάρτης» της επόμενης τετραετίας, θα περιλαμβάνει 4.000 με 5.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών».
Η… ομηρία
Όπως είχε καταγράψει το Mynews.gr, από τον περασμένο Αύγουστο «σε ομηρία βρίσκονται εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, που, όπως λένε, λόγω ασάφειας σε πεδίο, που έπρεπε να συμπληρώσουν στην αίτηση τους, τελικά τους προσμετρήθηκε λιγότερη προϋπηρεσία από την πραγματική, με αποτέλεσμα να πέσουν στη σειρά από τους προσωρινούς πίνακες και με αυτόν τον τρόπο οδηγούνται στην ανεργία.
Μιλούν ακόμη και για τρία χρόνια ανεργίας.
Δεν χάνουν δηλαδή μόνο τη φετινή σχολική χρονιά, αλλά και τις δύο επόμενες, αφού τρία χρόνια απαιτούνται για να ξανανοίξουν οι πίνακες του ΑΣΕΠ για τους διορισμούς…».
Διετία ως δόκιμοι
Θα πρέπει επίσης να καταγραφεί, ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία, μετά από τον διορισμό, ο εκπαιδευτικός μπαίνει σε περίοδο 2 ετών, κατά την οποία θεωρείται δόκιμος και όπως αναφέρεται στον ισχύοντα υπαλληλικό κώδικα (Άρθρο 40, ν. 3528/2007), μετά από τη συμπλήρωση διετούς ευδόκιμου υπηρεσίας, μονιμοποιείται αυτοδίκαια, δηλαδή αυτόματα.
Για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση, εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου, που είναι αρμόδιο για τον διορισμό.
Με την ψήφιση του ν. 4589/2019, η διαδικασία μονιμοποίησης προβλέπει τη ρύθμιση των σχετικών λεπτομερειών από τον Υπουργό, η σχετική εγκύκλιος, όμως, εκδόθηκε μόλις τον Ιανουάριο του 2023 και φυσικά προϋποθέτει διαδικασίες αξιολόγησης.
Στο μεταξύ, τα χρόνια πέρασαν, οι νεοδιόριστοι του 2020 είναι ήδη στο 4ο έτος διορισμού και οι υπηρεσίες αρνούνται την μονιμοποίηση, μεταθέτοντάς την στο απώτερο μέλλον, εάν ο εκπαιδευτικός αξιολογηθεί.
Η πρόσφατη γνωμοδότηση
Όμως σύμφωνα με την πρόσφατη γνωμοδότηση του νομικού, κ. Παλαιολόγου… «σε περίπτωση που τα αρμόδια όργανα αδρανήσουν και η αξιολόγηση των δόκιμων εκπαιδευτικών δεν λάβει χώρα, εφαρμοστέα είναι η γενική διάταξη του άρθρου 40 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα και η μονιμοποίηση επέρχεται αυτοδικαίως με την λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, με απόφαση του οικείου ΠΥΣΔΕ, που εκδίδεται εντός 2 μηνών από τη λήξη της ανωτέρω δοκιμαστικής περιόδου.
Επομένως μέχρι τις 10/10/23 οι διευθύνσεις θα έπρεπε να έχουν εκδώσει τις πράξεις μονιμοποίησης και των νεοδιόριστων του 2021».
Ειδική και γενική εκπαίδευση
Στο μεταξύ και σύμφωνα με πληροφορίες από το Γραφείο του Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, τις οποίες επικαλείται το alphavita, στο δεύτερο 15νθήμερο του Νοεμβρίου θα υπάρξουν προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή, που έχουν εξαγγελθεί για πρώτη φορά εδώ και κάμποσες εβδομάδες (από τις 25/9), ενώ τέλος Νοεμβρίου έχουν προγραμματιστεί προσλήψεις αναπληρωτών για το πρόγραμμα ΜΝΑΕ και το πρόγραμμα ΖΕΠ.
Με βάση τα όσα καταγράφει το ίδιο ρεπορτάζ, αναμένεται την ίδια περίοδο (τέλος Νοεμβρίου) και η γ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών στη Γενική Αγωγή (εναπομείναντα κενά, που δεν είναι λίγα και μη αναλήψεις υπηρεσίας).
Εκκρεμούν οι προσλήψεις για την ενισχυτική διδασκαλία, για τις οποίες οι πληροφορίες επιμένουν ότι θα ανακοινωθούν τον Δεκέμβριο.
«Δαιδαλώδεις, μερικώς ανεφάρμοστες διαδικασίες»
Σύμφωνα με τα όσα καταγράφει στο selidodeiktis, ο Αντώνης Καραφώτης, εκπαιδευτικός και συντάκτη εκπαιδευτικής σελίδας, «είναι βαθιά προκλητικό για τον εκπαιδευτικό κόσμο η ευθεία σύνδεση της δήθεν μη τιμωρητικής αξιολόγησης, με την ίδια τη μονιμότητα ενός υπαλλήλου».
Αναφέρει επίσης ότι «… η μονιμότητα επιχειρείται να συνδεθεί και να εξαρτηθεί από την προσωπική γνώμη κάποιου επιθεωρητή. Καταλαβαίνουμε που οδηγεί αυτό. Είναι μια έμμεση απόπειρα κατάργησης της ίδιας της έννοιας του διορισμένου εκπαιδευτικού.
Επομένως με συμμετοχή στην αξιολόγηση ο νέος εκπαιδευτικός δεν ξεμπλέκει, αλλά μπλέκει, εφόσον αποδέχεται ότι η ίδια η μονιμότητά του, η πιο θεμελιώδης εργασιακή κατάκτηση, είναι υπό την αίρεση ενός στελέχους, άρα επί της ουσίας δεν υφίσταται.
Ίσως μονιμοποιηθεί για την ώρα δηλαδή, ίσως μέχρι την επόμενη αξιολόγηση.
Ακόμα και έτσι, οι λίγοι που επέλεξαν να αξιολογηθούν, δεν πρόκειται να δουν σύντομα διαπιστωτική πράξη, μιας και οι δαιδαλώδεις, μερικώς ανεφάρμοστες διαδικασίες του ν.4823 δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν για αυτούς ούτε φέτος, σε μεγάλες διευθύνσεις, ούτε καν του χρόνου.
Όμως η μονιμότητα, το ελεύθερο δημοκρατικό σχολείο και τα εργασιακά δικαιώματα κερδίζονται πραγματικά μόνο με αγώνες και όχι με υποταγή».
«Μόνιμη δουλειά και όχι ανεργία»
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν γίνει αρκετές διαδηλώσεις και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών με σύνθημα «Μόνιμη δουλειά και όχι ανεργία, καλύψτε τα κενά σε όλα τα σχολεία».
Τις προηγούμενες μέρες, μάλιστα, υπήρξαν κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών τόσο στην Κω, όσο και στο Ρέθυμνο, αλλά και στην Τρίπολη.
Συλλαλητήριο έγινε επίσης και τη Δευτέρα (6/11) τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και στην Αθήνα με σύνθημα την κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση.
Πηγή: mynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου