Πέντε… πρωτάκια Λυκείου της Θεσσαλονίκης πήραν την πρωτιά σε πανευρωπαϊκό μαθητικό διαγωνισμό, δημιουργώντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που «παίζει» με το μυαλό μας και τις συμμετρίες!
Είναι το wizzle, ένα παιχνίδι που δημιούργησε η ομάδα μαθητών και καθηγητών του Πειραματικού Λυκείου του πανεπιστημίου Μακεδονίας με το όνομα Isometricks.
Πλέον η Isometricks αποτελεί την πιο νέα, την πιο φρέσκια start up της Ευρώπης, μια επιχείρηση που φτιάχνει και εμπορεύεται το wizzle, το παιχνίδι για το οποίο βραβεύτηκε στον πανευρωπαϊκό τελικό του Junior Achievement Europe GEN-E 2023.
Η αγωνιστική ομάδα της «Isometricks» που ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη αποτελείται από τους μαθητές Κορίνα Μαλασίδη, Ιωάννη Τερψιάδη, Φαίη Κατσάνου, Μαρίνα Γιακουμόγλου και Νικόλαο Σίββα και τους καθηγητές Νίκο Τερψιάδη, Άννα Ματσιώρη και Κυριακή Βασιλού από το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας είναι οι: Αιμιλία Βουκουρεσλή, Χριστόφορος Ζήρνας, Απόστολος Κουλτούκης, Μαρία Μιμίδου, Στυλιανή Τσούκα, Θωμάς Στεφανίδης, Εμμανουήλ Τσιντάρης, Παναγιώτης Τσιντάρης, Άρτεμις Τσιουντουκίδου, Σωκράτης Ουζούνης, Ανδρέας Ομήρου, Κωνσταντίνα Σαραφείδη.
«Η ιδέα, η δημιουργία, η εφαρμογή, η πώληση, η προβολή, όλα τα στάδια που θα ακολουθούσε ένας επιχειρηματίας που θα λάνσαρε ένα προϊόν, όλα αυτά τα στάδια τα έκαναν οι μαθητές μας. Εργάστηκαν με ενθουσιασμό, με επιμονή και τελικά κατάφεραν όχι μόνο να δώσουν “σάρκα και οστά” στην ιδέα με το παιχνίδι των συμμετριών αλλά να κερδίσουν και βραβείο», τονίζει στο TheOpinion ο μαθηματικός Νίκος Τερψιάδης, ένας από τους τρεις καθηγητές του Πειραματικού Λυκείου που «συνόδευσαν» τους μαθητές σε όλο αυτό το ταξίδι.
Το wizzle
Το wizzle, που μπορεί ο οποιοσδήποτε να αγοράσει από την ιστοσελίδα της Isometricks αλλά και από τα πωλητήρια στα μουσεία του MOMus στην Ελλάδα, είναι ένα καινοτόμο επιτραπέζιο παιχνίδι συμμετριών που έχει κρυμμένα μαθηματικά και ευεργετική επίδραση στον εγκέφαλο. Ένα συναρπαστικό παιχνίδι σκέψης και δημιουργίας με κρυμμένα μαθηματικά, ένα παιχνίδια για όλες τις ηλικίες.
To wizzle παράγεται από τα παιδιά στο σχολείο τους με την τεχνική του 3D printing, με έναν εκτυπωτή που έφτασε στο Πειραματικό από τα χρήματα που περιήλθαν στο σχολείο από βραβείο σε άλλο διαγωνισμό. «Όλα τα έσοδα από το wizzle θα περιέλθουν και πάλι στο σχολείο για τη χρηματοδότηση του επόμενου project», τονίζει ο κ. Τερψιάδης.
Το wizzle είναι μια συλλογή χρωματιστών ψηφίδων που τοποθετούνται με τη λογική του ψηφιδωτού, σαν παζλ το οποίο όμως προσφέρει ατελείωτες δυνατότητες δημιουργίας. Τα προϊόντα της «Isometricks» διατίθενται σε πολλούς τύπους. Διαφοροποιούνται ως προς το σχήμα, το χρώμα, τον αριθμό των κομματιών και τον βαθμό δυσκολίας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης, να δημιουργήσουν το δικό τους προσωποποιημένο wizzle, μέσω καινοτόμας διαδραστικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα της μαθητικής επιχείρησης.
«Μαθαίνουν κάτι που δεν θα μάθουν ποτέ στην τάξη»
Ανεξαρτήτως πάντως από έσοδα και βραβεία, αυτό που τελικά αποκόμισαν τα παιδιά από όλη αυτή τη διαδικασία είναι κάτι που ποτέ δεν θα μάθαιναν σε μια τυπική αίθουσα διδασκαλίας.
«Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς, όπως σε αυτόν του Junior Achievement, μαθαίνει στα παιδιά κάτι που ποτέ δεν θα συναντήσουν στο αναλυτικό πρόγραμμα. Συνδέουν το σχολείο με τον πραγματικό κόσμο. Τα παιδιά μπαίνουν σε διαδικασία έρευνας και δημιουργίας, σχεδιασμού ενός προϊόντος από το μηδέν. Μέσα από όλα αυτά, αγγίζουν και μαθαίνουν διαθεματικές επιστήμες, αυτενεργούν, ξεδιπλώνουν τα ταλέντα τους», εξηγεί ο καθηγητής.
Πηγή: theopinion
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου