Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2022

Θεσσαλονίκη: Μητέρα, αντί για πάρτι γενεθλίων οργάνωσε “μάθημα” ζωής για τον γιο της και τους συμμαθητές του

Το πιο πολύτιμο ίσως «πάρτι γενεθλίων» στον 7χρονο γιο της, από μια μητέρα στη Θεσσαλονίκη που διοργάνωσε ένα σεμινάριο στην σχολική του τάξη, για το πως τα παιδιά μπορούν να κάνουν τα βασικά στις πρώτες βοήθειες – Παιδί που χρειάζεται νοσηλευτική υποστήριξη στο σχολείο, αλλά δεν την έχει προς το παρόν, η αφορμή για την πρωτότυπη αυτή κίνηση της μητέρας.

Οι πρώτες βασικές γνώσεις για το πως τα παιδιά μπορούν να διαχειριστούν μια έκτακτη κατάσταση ιατρικής ανάγκης ή για το τι μπορούν να κάνουν σε περίπτωση που κάποιο άτομο κοντά τους χρειαστεί βοήθεια, ήταν το μεγάλο δώρο γενεθλίων που έκανε στον 7χρονο γιο της, μια μητέρα στη Θεσσαλονίκη.

Αντί για ένα κλασσικό πάρτι γενεθλίων, η μητέρα ήρθε σε επικοινωνία με μια ομάδα που πραγματοποιεί σεμινάρια πρώτων βοηθειών σε παιδιά και ενήλικες, στην προκειμένη περίπτωση με την ομάδα “Learn to Help” και μετά από συνεννόηση με τη διεύθυνση του σχολείου, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τη δασκάλα, ο γιος της Αλέξανδρος και οι συμμαθητές του πήραν στην τάξη τους ένα μεγάλο μάθημα ζωής, που μάλιστα τους άρεσε και πάρα πολύ.

Όπως ανέφερε στο GRTimes.gr η μητέρα, Νεφέλη Ασημακοπούλου, τα παιδιά διασκέδασαν και συμμετείχαν όλα στη δράση, μαθαίνοντας τα βασικά πράγματα που αφορούν στις πρώτες βοήθειες και το σημαντικότερο, τι να κάνουν, ποιον και πως να ενημερώσουν, όταν κάποιος χρειάζεται βοήθεια.

Η κ. Ασημακοπούλου εξάλλου, επισήμανε πως τα παιδιά, πέρα από τις εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες που έμαθαν και με τις οποίες κάποια μέρα μπορεί να σώσουν μια ζωή, ευαισθητοποιήθηκαν ουσιαστικά σε θέματα ανάγκης, έμαθαν να νοιάζονται και να βοηθούν και όχι να προσπερνούν ή να αδιαφορούν, για άτομα που μπορεί να βρίσκονται σε ανάγκη.

Φυσικά και το πρόγραμμα ήταν προσαρμοσμένο στην ηλικία των συγκεκριμένων παιδιών, με τους εκπαιδευτές να χρησιμοποιούν ιστοριούλες ακόμη και αρκούδους για να δείξουν κάποια πράγματα πχ για την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση, ενώ αντίστοιχες δράσεις μπορούν να γίνουν ακόμη και σε μικρότερες ηλικίες.

Δείτε τι δήλωσε η κ. Ασημακοπούλου, για αυτήν την όμορφη δράση:


Η αφορμή για το σεμινάριο πρώτων βοηθειών – Περιμένοντας νοσηλευτική υποστήριξη στο σχολείο

Η μητέρα έκανε τις πρώτες σκέψεις για τη διοργάνωση του πολύτιμου σεμιναρίου, με αφορμή την ανάγκη που προέκυψε για μια μαθήτρια δημοτικού σχολείου στη Θεσσαλονίκη,

Αρχές του περασμένου Ιουλίου, το κοριτσάκι έπαθε για πρώτη φορά κρίση επιληψίας, με τους γιατρούς να λένε στην οικογένεια πως είναι θέμα χρόνου να ξαναπάθει αντίστοιχο επεισόδιο. Σύστησαν παράλληλα στην οικογένεια να αιτηθεί την εγκατάσταση σχολικού νοσηλευτή στο σχολείο όπου πάει το κοριτσάκι, προκειμένου αυτό να μπορεί να βοηθηθεί στην περίπτωση που βιώσει επιληπτικό επεισόδιο, όσο είναι εκεί.

Ωστόσο η οικογένεια ενημερώθηκε πως η προθεσμία που ορίζει το υπουργείο Παιδείας για την κατάθεση τέτοιων αιτημάτων, είναι μέχρι το τέλος του Ιουνίου και πως η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται μόνο μια φορά ακόμα, τον Νοέμβριο, πράγμα που σημαίνει ότι η μαθήτρια θα πηγαίνει μέχρι τότε σχολείο, χωρίς να υπάρχει κάποιος εκεί για να τη βοηθήσει σε περίπτωση νέου επιληπτικού επεισοδίου.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες και με δεδομένο ότι πολλές φορές οι μαθητές δεν βρίσκονται υπό την στενή επιτήρηση των εκπαιδευτικών στους διάφορους χώρους ενός σχολικού συγκροτήματος, τα πρώτα δευτερόλεπτα αντίδρασης ενός παιδιού, σε περίπτωση που δει κάποιο άλλο σε ιατρική ανάγκη, είναι κάτι παραπάνω από κρίσιμα.
Τα κενά στον θεσμό του σχολικού νοσηλευτή

Σχολιάζοντας τον θεσμό του σχολικού νοσηλευτή, έμπειρη παιδαγωγός που είναι διευθύντρια σε σχολική μονάδα, ανέφερε στο GRTimes πως το υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να ορίζει και τουλάχιστον μια τρίτη χρονική περίοδο κατά την οποία οι γονείς θα μπορούσαν να καταθέσουν σχετικά αιτήματα, καθώς οι ιατρικές ανάγκες των μαθητών μπορούν να προκύψουν σε οποιοδήποτε χρονικό διάστημα.

Ένα δεύτερο πρόβλημα που θα πρέπει να λυθεί σύμφωνα με την εκπαιδευτικό, αφορά στο ωράριο των σχολικών νοσηλευτών, έχουν συγκεκριμένο ωράριο εργασίας, μη μπορώντας να καλύψουν όλο το διάστημα παραμονής ενός παιδιού στο σχολείο, ειδικά αν πρόκειται για ολοήμερο.

Έτσι λοιπόν όπως επισημαίνει, κατόπιν συνεννόησης με την οικογένεια, οι σχολικοί νοσηλευτές έχουν παρουσία στο σχολείο είτε τις πρώτες πρωινές ώρες μέχρι τη 1.15, είτε αργότερα από το μεσημέρι, μέχρι τη λήξη του ολοήμερου, με το κενό να παραμένει στην επιτήρηση μαθητών που έχουν ανάγκη.

Αλέξανδρος Αλεξιάδης
Πηγή: GRTimes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου