Απογοητευμένοι από τις εργασιακές συνθήκες της καθημερινότητας τους είναι οι επτά στους δέκα ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, ενώ ένα τεράστιο ποσοστό 80% μεταξύ τους δηλώνουν ότι εργάζονται συχνά υπερωριακά στα σχολεία τους χωρίς να πληρώνονται.
Τα παραπάνω αποτελούν τα ευρήματα μεγάλης έρευνας του κλαδικού Ινστιτούτου της Ομοσπονδίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) που παρουσιάζεται αύριο, η οποία και καταγράφει την εικόνα της ιδιωτικής εκπαίδευσης στη χώρα, από την πλευρά των δασκάλων και καθηγητών που εργάζονται σ αυτών.
Όλα αυτά δε σε περίοδο κατά την οποία οι εγγραφές στα ιδιωτικά σχολεία της χώρας παρουσιάζονται ανοδικές και ξεπέρασαν το 7% αύξησης εγγραφών κατά την φετινή χρονιά, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων. Ήδη δε αρχίζουν να καταγράφονται οι αιτήσεις των γονέων μαθητών και μαθητριών και για την επόμενη χρονιά.
Έτσι, η έρευνα που θα παρουσιαστεί αύριο όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα περιλαμβάνει τα εξής δεδομένα:
Ένα 66% των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας, δεν είναι ικανοποιημένο από τις συνθήκες στην εργασία τους και δηλώνουν ότι δεν παίρνουν τις αποδοχές που δικαιούνται.
Ένα 80% δουλεύει υπερωρίες τις οποίες δεν πληρώνεται, ενώ η πίεση στο εργασιακό τους περιβάλλον είναι μεγάλη και οι γονείς των μαθητών παρεμβαίνουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα με διαφορετικές απαιτήσεις.
Ένα 68% των ιδιωτικών δασκάλων και καθηγητών δηλώνουν ότι θα αναζητούσαν διέξοδο σε θέση αναπληρωτή εκπαιδευτικού στην δημόσια εκπαίδευση, όπως και πιθανώς θα κάνουν.
Για τις διαδικασίες αξιολόγησης που ισχύουν στα ιδιωτικά σχολεία όσο και στα δημόσια, μόνο το 18% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι θα οδηγήσουν σε θετικά αποτελέσματα, με ένα 59% να εμφανίζεται ουδέτερο και χωρίς άποψη για το θέμα. Πράγμα που βέβαια είναι λογικό, καθώς τα ιδιωτικά σχολεία έχουν δικά τους συστήματα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τους και αποτίμησης του έργου τους.
Για τα νέα προγράμματα σπουδών και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, το 21% απαντούν ότι εξυπηρετούν θετικά την εκπαιδευτική διαδικασία και ένα 18% ότι δεν φέρνουν κάποια σημαντική αλλαγή σ αυτά. Κι εδώ όμως, τα ιδιωτικά σχολεία προσφέρουν δικά τους προγράμματα συχνά αντίστοιχων δραστηριοτήτων με βάση τον σχεδιασμό τους κατά περίπτωση.
Όπως λέει ο υπεύθυνος εκπαιδευτικών θεμάτων της ΟΙΕΛΕ Στράτος Γεωργούδης, αυτό που προσπάθησε η Ομοσπονδία με την έρευνα της είναι να καταγράψει την εργασιακή καθημερινότητα στα ιδιωτικά σχολεία της χώρας τα τελευταία δυο χρόνια. Πάντως, ο μέσος όρος θητείας των εκπαιδευτικών που απάντησαν στα ερωτηματολόγια της ΟΙΕΛΕ είναι τα 16 χρόνια (με τα 14,5 χρόνια να εμφανίζονται ως μέσος όρος σε παλαιότερη έκθεση της Ομοσπονδίας πριν από δυο χρόνια), κάτι που δείχνει ότι οι νεότεροι δάσκαλοι και καθηγητές προτίμησαν να μην απαντήσουν στα ερωτηματολόγια αυτά.
Η έρευνα της ΟΙΕΛΕ έγινε με τη συμμετοχή περίπου 820 δασκάλων και καθηγητών (σχεδόν το 10% των επισήμως δηλωμένων στο Myschool). Επίσης έγινε με αφορμή και το κίνημα της «μεγάλης παραίτησης» που εμφανίζεται στο εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα από δυσαρεστημένους εργαζόμενους που εγκαταλείπουν τις θέσεις που κατείχαν προς τριετίας και οι οποίες αποσταθεροποιήθηκαν λόγω της κρίσης
Πηγή: in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου