Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

Αθλητής με αναπηρία της χρονιάς: Ο Νάσος Γκαβέλας έχει τη δύναμη στο χέρι του

Τα «φώτα» σπάνια στρέφονται σε αθλητές ΑμεΑ. Ο Νάσος Γκαβέλας, όμως, κατάφερε το 2021 να τα τραβήξει πάνω του για πολλούς λόγους.

Ο 22χρονος σπρίντερ της κατηγορίας Τ11 (απώλεια όρασης) έγραψε τη δική του ιστορία αρχικά με το χρυσό μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, το οποίο ήρθε με ρεκόρ Ευρώπης (10.98) στα 100 μέτρα.

Αυτό ήταν ένα… ζέσταμα για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες. Εκεί πέτυχε ένα όνειρο το οποίο είχε τονίσει από το 2016 στον προπονητή του, Νέστορα Κολοβό, ότι θέλει να εκπληρώσει: να γίνει χρυσός Ολυμπιονίκης.

Και το κατάφερε κάνοντας αρχικά ένα παγκόσμιο ρεκόρ στον προκριματικό (10.88) και στη συνέχεια με ένα ακόμη παγκόσμιο ρεκόρ (10.82), ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.


Και η πορεία του ήρθε να επιβραβευτεί στα Gazzetta Awards 2021 by NIVEA MEN, στα βραβεία του μεγαλύτερου αθλητικού site που έχουν χρυσό χορηγό το NIVEA MEN και χορηγούς τη Garmin και τη Νovibet, καθώς ψηφίστηκε κορυφαίος Αθλητής με αναπηρία.

Από ποδοσφαιριστής, Παραολυμπιονίκης

Η ζωή αλλιώς του τα έφερε και αλλιώς τα υπολόγιζε. Όμως, ο νεαρός αθλητής όχι μόνο δεν τα παράτησε, αλλά βρήκε τους στόχους του και τους έκανε πραγματικότητα.

Όταν είχε ακόμη την όρασή του, στο σχολείο δοκίμασε διάφορα σπορ. Το ποδόσφαιρο ήταν αυτό στο οποίο ήταν καλός. Πολύ καλός για την ακρίβεια…

«Ασχολήθηκα με τένις, μπάσκετ, πυγμαχία, κολύμβηση και ποδόσφαιρο. Στο ποδόσφαιρο ήμουν καλός και ήταν να πάω σε μικρή ηλικία στον Ολυμπιακό, όμως τα πράγμα άλλαξαν λόγω της απώλειας της όρασής μου. Στο γυμνάσιο έκανα πέντε αθλήματα παράλληλα. Οι γονείς μου με έτρεχαν παντού γιατί στο σπίτι βαριόμουν. Μου αρέσει να αθλούμαι. Για μένα η έξοδός μου είναι το στάδιο ακόμη και τώρα. Και είναι από επιλογή μου. Με ευχαριστεί. Όπως και το να είμαι στη φύση όταν είμαι σε διακοπές ή θέλω να ηρεμήσω» αναφέρει ο Γκαβέλας.

Τον κέρδισε ο στίβος από μικρό

Τελικά, αυτό που τον κέρδισε ήταν ο στίβος. Από μικρός... το είχε με την ταχύτητα και πήρε την σωστή επιλογή.

«Ξεκίνησα στίβο μικρός γιατί μου άρεσε. Στο δημοτικό έτρεχα πιο γρήγορα από όλα τα παιδιά. Ακόμη και μετά που έχανα σταδιακά την όρασή μου. Μου άρεσε η ταχύτητα και γι’ αυτό επέλεξα να κάνω σπριντ» τονίζει ο Γκαβέλας ο οποίος προπονείται με τον Νέστορα Κολοβό.

«Υπάρχει μια πορεία χρόνων με τον Νέστορα Κολοβό και σε αυτόν οφείλεται η επιτυχία. Από το 2016 με ρώτησε γιατί θέλω να κάνω στίχο και πού θέλω να φτάσω. Του είπα ότι θέλω να γίνω Ολυμπιονίκης». Και έγινε τελικά…

Ο συνοδός, Σωτήρης Γκαραγκάνης

Σημαντικότατο ρόλο στην επιτυχία του στους Παραολυμπιακούς Αγώνες έπαιξε ο συνοδός του, Σωτήρης Γκαραγκάνης. Ο πρωταθλητής των σπριντ άφησε την περσινή σεζόν και αποφάσισε να σταθεί δίπλα στον Γκαβέλα, βοηθώντας τον να φτάσει στην κορυφή.

«Εχω αλλάξει άλλους δύο συνοδούς. Του έκανα μία πρόταση και δέχτηκε το 2020 να με ακολουθήσει. Είχε και έναν τραυματισμό την περσινή χρονιά που παραλίγο να μου στοιχίσει και την δική μου, αλλά όλα πήγαν καλά» αναφέρει ο Γκαβέλας για τον Γκαραγκάνη.

«Δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να βρεις συνοδό και μάλιστα εν ενεργεία αθλητή. Όμως, τα προνόμια και τα πριμ που έδωσε ο κ. Αυγενάκης σε συνοδούς, ήταν κάτι που με βοήθησε να βρω πιο εύκολα έναν» πρόσθεσε και στη συνέχεια αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο πανηγύρισαν μαζί το παγκόσμιο ρεκόρ και το χρυσό μετάλλιο στο Τόκιο, σε μια σκηνή που συγκίνησε το πανελλήνιο.

«Η αλήθεια είναι πως εκείνη τη στιγμή μου βγήκαν πολλά συναισθήματα γιατί παλεύω χρόνια γι’ αυτή την επιτυχία. Ήταν αυτός που ήταν δίπλα μου εκείνη τη στιγμή και μου βγήκε με τον τρόπο αυτό».

«Στο χέρι μας είναι αν το πρόβλημα το μετατρέψουμε σε ασθένεια ή δύναμη»

Ο Νάσος έχει στο πλευρό του και έναν άλλον πρώην πρωταθλητή των σπριντ, που τυγχάνει να είναι και ξαδερφός του. Πρόκειται για το πρώην μέλος της εθνικής ομάδας, Άρη Γκαβέλα, ο οποίος τον συμβούλεψε μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο Τόκιο.

«Μιλήσαμε μετά το Τόκιο και μου είχε πει τις ιδιαιτερότητες που έχουν τα σπριντ, αλλά και το πως να διαχειριστώ την κατάσταση από δω και στο εξής. Μου είπε να συνεχίσω όπως είμαι και να μην επηρεάζομαι από όσους είναι γύρω μου» είπε ο 22χρονος σπρίντερ του ΑΟ Κάλλιστος, που ήδη σκέφτεται το Παρίσι και τους Παραολυμπιακούς του 2024.

«Φέτος αποφάσισα να κάνω κλειστό, αλλά με την αναβολή του Παγκοσμίου πρωταθλήματος δεν ξέρω πως θα κυλήσει η χρονιά. Πάμε σε άγνωστα νερά. Θα είναι μεταβατική χρονιά και το 2023 θα πρέπει να είμαι έτοιμος γιατί είναι παραολυμπιακή χρονιά. Φέτος θα κάνουμε μία διατήρηση του προγράμματός μας, με όσους αγώνες θα υπάρχουν διαθέσιμοι» πρόσθεσε ο Γκαβέλας, που άφησε και ένα μήνυμα στο τέλος.

«Το μόνο σίγουρο είναι πως με στόχο, αφοσίωση και σκληρή δουλειά όλα τα όνειρα πραγματοποιούνται. Κάποτε με ρώτησαν πως τα καταφέρνω με το πρόβλημα όρασης που έχω. Απάντησα πως είναι στο χέρι μας αν το πρόβλημα θα το κάνουμε ασθένεια ή δύναμη. Ο κάθε άνθρωπος επιλέγει τον δρόμο του. Η δύναμη είναι στο χέρι του».

Πηγή: gazzetta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου