Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022

Όχι εντάσεις πριν το μάθημα!

Πόσες φορές δεν νευριάζετε όταν κάνετε κατι και σας διακόπουν ή όταν κάποιος σας πιέζει να κάνετε γρήγορα (πχ εργοδότης, τα παιδιά σας); Το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδιά. Πολλές φορές οι μαθητές έρχονται μέσα στα νεύρα επειδή αναγκάστηκαν να αφήσουν μια ταινία, ένα παιχνίδι ακόμα και ένα σάντουιτς στη μέση!

Σκεφτείτε πώς χαλάει η δική σας διάθεση σε αυτές τις περιπτώσεις και φανταστείτε πώς νιώθει το παιδί σας (ειδικά αν έχει δυσκολιες στις μεταβάσεις, στη διαχείρηση του χρόνου και των συναισθημάτων του). Συνήθως τέτοιου είδους εντάσεις καταστρέφουν τελείως το μάθημα, αφού τα παιδια έχουν αρνητική διάθεση και εκνευρισμό, με αποτέλεσμα να μην συνεργάζονται και να μην μπορούν να συγκεντρωθούν .

Τι μπορούμε να να κάνουμε όμως για να αποφύγουμε τετοιου είδους καταστασεις 
  • Προγραμματίστε σωστά το χρόνο σας πχ ώρα φαγητού, διάρκεια διαδρομής. Μην τα αφήνετε όλα στην εκπνοή του χρόνου, μέσα στο άγχος και τη βιασύνη. 
  • Βοηθήστε το παιδί να προγραμματίσει τις δραστηριότητές του. Ζητήστε του να ασχοληθεί με κάτι που έχει μικρή διάρκεια όταν έχει λίγο χρόνο στη διαθεσή του και να αφήσει για αργότερα κάτι που κρατάει πολύ. Ένα ρολόι με δείκτες μπορεί να το βοηθήσει να καταλάβει αν έχει λίγο ή πολύ ελεύθερο χρόνο. Είναι απόλυτα σίγουρο ότι αν αφήσετε το παιδί να παίξει ηλεκτρονικό 10 λεπτά πρίν αρχίσετε να ετοιμάζεστε, το παιχνίδι θα μείνει στη μέση και το παιδί θα γίνει έξαλλο. 
  • Μάθετε στο παιδί να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του (θα ασχοληθούμε με το θέμα στην επόμενη ανάρτηση). 
  • Καθιερώστε ρουτίνες για κάποια πράγματα προκειμένου να αποφεύγονται τα καθημερινά δράματα πχ αφήστε το παιδί να παίξει ηλεκτρονικό παιχνίδι μετά το μάθημα και όχι πριν, καθιερώστε συγκεκριμένη ώρα κολατσιού. 
  • «Θυσιάστε» 5-10 ακόμα και 30 λεπτά μαθήματος αφήνοντας το παιδί να τελειώσει αυτό που κάνει. Άλλωστε, είναι προτιμότερο να χαθούν λίγα λεπτά παρα ολόκληρο μάθημα. 
Και μην ξεχνάτε. Κανένας δεν μπορεί να αποδώσει όταν το μυαλό του είναι αλλού, όταν νιώθει αδικημένος ή πιεσμένος.

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου