Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Πρόσωπο: Hazha Azad Mahmud*

Με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας η UNHCR GREECE μάς σύστησε τη Hazha. 
Η Hazha είναι κουρδικής καταγωγής και ήρθε στην Ελλάδα από το Ιράκ το 2017, φέρνοντας μαζί το μεράκι της για τη μητρική της γλώσσα, τα σορανί, και την αγάπη της για τα παιδιά. Καθώς ήταν διευθύντρια ενός σχολείου πίσω στην πατρίδα της, όταν ήρθε στην Ελλάδα αποφάσισε να θέσει σε λειτουργία ένα σχολείο μη τυπικής εκπαίδευσης, ώστε τα παιδιά πρόσφυγες που μένουν στην πόλη στο πλαίσιο του προγράμματος #ESTIA του Δήμου Τρικάλων και της Ύπατης Αρμοστείας. να μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα. Παράλληλα με τη φοίτησή τους στο ελληνικό σχολείο, τα παιδιά παρακολουθούν ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα που περιλαμβάνει επίσης μαθήματα Αραβικών, Αγγλικών και μαθηματικών.

«Βασικός στόχος είναι να μορφωθούν τα παιδιά μας. Πώς να μάθει κάποιος μια δεύτερη γλώσσα, όταν καλά καλά δεν ξέρει την μητρική του;», λέει η Hazha.

Φυσικά, η στήριξη της τοπικής κοινότητας ήταν αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της πρωτοβουλίας. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται τις μεσημεριανές ώρες στο κτίριο του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων και το σύνολο των καθηγητών είναι εθελοντές, που από προσωπική ανάγκη έσπευσαν να ενημερωθούν και να βοηθήσουν. Η εθελοντική ομάδα εκπαιδευτικών Τρικάλων προσπαθεί παράλληλα να επιμορφωθεί με τη βοήθεια σεμιναρίων και εκπαιδευτικού υλικού της #UNICEF, της Κινητής Μονάδας Ψυχικής Υγείας και της e-Trikala και σχεδιάζει μια σειρά από δράσεις που προωθούν την αρμονική συνύπαρξη και την ένταξη.

«Πιστεύω ότι το σχολείο είναι μια πετυχημένη προσπάθεια, και βάζω όλη μου τη δύναμη ώστε να λειτουργεί συνεχώς όλο και καλύτερα», καταλήγει η Ηazha αποκαλύπτοντας την αγάπη για τη δουλειά της που μοιράζεται με όλους τους εθελοντές που στηρίζουν αυτή την προσπάθεια.

Πηγή: UNHCR GREECE 

*Το επίθετο της Hazha προσπαθήσαμε να το εντοπίσουμε εμείς. Σε περίπτωση λάθους, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να το διορθώσουμε. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου