Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Ενδείξεις ότι το παιδί σας έχει περισσότερες ασκήσεις/ καθήκοντα για το σπίτι από όσες μπορεί να διαχειριστεί επιτυχώς.

Οι καλές συνήθειες, όσον αφορά στο διάβασμα και τις ασκήσεις στο σπίτι, μπορούν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης και προσοχής. Ωστόσο, μερικές φορές, τα παιδιά έχουν περισσότερη δουλειά για το σπίτι από όση μπορούν να κάνουν. 

Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει συμπεριφορές οι οποίες βοηθούν να κατανοήσουμε αν οι ασκήσεις για το σπίτι είναι πολύ δύσκολες ή πολλές για ένα παιδί Δημοτικού ή Γυμνασίου. Μολονότι κάποια από τα σημεία μπορεί να τα εμφανίζουν πολλά παιδιά, η ταυτόχρονη παρουσία αρκετών από αυτά υποδεικνύει την ύπαρξη σοβαρής δυσκολίας, η οποία πρέπει να συζητηθεί και με τον/ την εκπαιδευτικό. 

- Αναβάλλει συνεχώς την έναρξη του διαβάσματος μέχρι που δεν υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος. 
- Δεν θέλει να πάει στο σχολείο ή νιώθει απροετοίμαστο επειδή δεν έχει κάνει τις ασκήσεις. 
- Ζητάει βοήθεια πριν καν αρχίσει να ασχολείται με τις ασκήσεις. 
- Ζητάει βοήθεια ακόμα και όταν είναι σε θέση να κατανοήσει και να συμπληρώσει τις ασκήσεις μόνο του.
- Δεν δέχεται την βοήθεια που του προσφέρετε. 
- Δεν μπορεί να κάνει τις ασκήσεις μόνο του (ανεξάρτητα). 
- Βασίζεται σε εσάς για να κάνετε διορθώσεις αντί να ελέγχει το ίδιο τη δουλειά του. 
- Σας λέει ότι θα τελειώσει τις ασκήσεις το πρωί πριν πάει στο σχολείο. 
- Μένει μέχρι αργά (και αργεί να πάει για ύπνο) για να τελειώσει τις ασκήσεις του. 
- Δεν προλαβαίνει να ολοκληρώσει / να κάνει όλες τις ασκήσεις του τις μέρες που τα απογεύματα έχει εξωσχολικές δραστηριότητες. 
- Δεν προλαβαίνει να κάνει όλες τις ασκήσεις στο σπίτι και δεν παραδίδει όλες τις εργασίες.
- «Ξεχνάει» να φέρει στο σπίτι τις ασκήσεις που έχει (πχ φυλλάδια, τετράδια) ή να σημειώσει τι έχει. 
- Αναγκάζεται να παρατήσει εξωσχολικές δραστηριότητες γιατί δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για το διάβασμα στο σπίτι. 
- Παραπονιέται για πονοκεφάλους ή άλλα σωματικά συμπτώματα κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.
- Κλαίει όταν πρέπει να κάνει ασκήσεις. 
- Μαλώνει για το πότε (την ώρα) θα αρχίσει το διάβασμα στο σπίτι. 
- Θυμώνει και φωνάζει όταν το βοηθάτε («Άσε με μόνο!», «Γιατί δεν με βοηθάς σωστά ;»)
- Ανησυχεί για τις συνέπειες που θα έχει αν δεν καταφέρει να ολοκληρώσει τις εργασίες/ ασκήσεις του. 
- Θυμώνει, αναστατώνεται ή παίρνει αμυντική στάση όταν το ρωτάτε για τις ασκήσεις που έχει για το σπίτι.
- Δεν έχει ( ή δεν βρίσκει) χρόνο για να δει τους φίλους του. 
- Κάνει αρνητικά σχόλια για τις ασκήσεις/ τη δουλειά («Η άλγεβρα είναι χαζή». «Δεν πρόκειται ποτέ να τα χρειαστώ αυτά».)
- Κάνει αρνητικά σχόλια για τον/την εκπαιδευτικό («Η δασκάλα είναι πολύ σκληρή/αυστηρή μαζί μου»).
- Κάνει αρνητικά σχόλια για τον εαυτό του («Είμαι πολύ χαζός. Δεν θα καταφέρω ποτέ να τελειώσω την άσκηση»). 


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική παιδαγωγός - νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου