Αναστάτωση έχει προκληθεί σε Θράκη και Ανατολική Μακεδονία με αφορμή τον αποχαρακτηρισμό δυσπρόσιτων σχολείων της περιοχής, γεγονός το οποίο επιφέρει σοβαρές συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία, τη στελέχωση και τη λειτουργικότητά τους.
Τον περασμένο Αύγουστο ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, εξέδωσε απόφαση με την οποία αποχαρακτήριζε ορισμένα δυσπρόσιτα σχολεία, υποβαθμίζοντας τις μοριοδοτήσεις σε σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης και πρώην ειδικός γραμματέας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, Μιχάλης Βασιλειάδης, προσθέτοντας ότι από 233 που ήταν πέρσι τα δυσπρόσιτα σχολεία φέτος έχουν μειωθεί στα 133, ενώ περίπου 800 σχολικές μονάδες άλλαξαν κατηγορία.
Οι μοριοδοτήσεις των σχολικών μονάδων βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη λειτουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, όπως μας εξηγεί εν συνεχεία.
Ο αποχαρακτηρισμός λοιπόν των σχολικών μονάδων σημαίνει πρακτικά ότι αρκετοί μαθητές θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν μαθήματα στην ομάδα προσανατολισμού που επιθυμούν ή να αλλάξουν ομάδα προσανατολισμού, υποχρεωμένοι να φοιτήσουν σε τομείς που δεν θέλουν.
«Στο Λύκειο Σαπών, για παράδειγμα, δεν θα λειτουργήσει του χρόνου η ομάδα προσανατολισμού για τις επιστήμες Υγείας και Ζωής. Τα παιδιά δηλαδή που επιθυμούν να σπουδάσουν Ιατρική είτε θα πρέπει να κάνουν καθημερινά δεκάδες χιλιόμετρα για να βρουν σχολική μονάδα, όπου θα λειτουργεί η αντίστοιχη ομάδα προσανατολισμού, είτε να αλλάξουν επιστημονικό πεδίο. Πέραν των μαθητών όμως, επηρεάζονται και οι εκπαιδευτικοί καθώς, αν δεν λειτουργήσει η εν λόγω ομάδα προσανατολισμού, αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο γλιτώνει χοντρικά δέκα ώρες Βιολογία, τέσσερις ώρες Χημεία και άλλες τρεις ώρες Φυσική. Δηλαδή, έναν εκπαιδευτικό. Το κλείσιμο των τμημάτων σημαίνει λιγότεροι καθηγητές, που σημαίνει ότι το υπουργείο δεν θα χρειαστεί αναπληρωτές και άρα ένας μόνιμος εκπαιδευτικός θα διδάσκει περισσότερες ώρες σε περισσότερα από ένα σχολεία» λέει στην «Εφ.Συν.» ο Μιχ. Βασιλειάδης, ο οποίος δεν παραλείπει να αναφερθεί και στο ζήτημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Πρόκειται για τους ανθρώπους που βρίσκονται στο μεταίχμιο των αποφάσεων και οι οποίοι έκαναν τα χαρτιά τους με τα δεδομένα του Αυγούστου, τοποθετήθηκαν στις εκάστοτε σχολικές μονάδες και τον Σεπτέμβριο τα δεδομένα αυτά άλλαξαν άρδην...
«Η Ροδόπη για να συνεχίσει να είναι ελκυστική στην προτίμηση των εκπαιδευτικών πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα επιπλέον μοριοδότησης. Διαφορετικά οι εκπαιδευτικοί θα στρέφονται σε άλλες επιλογές, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να υποστελεχωθούν σχολικές μονάδες, οι οποίες εξαιτίας της μεγάλης σχολικής διαρροής που χαρακτηρίζει τον νομό μας τελούν υπό καθεστώς μειωμένης οργανικότητας και απλώς επιλέγονταν από τους εκπαιδευτικούς μέχρι τώρα λόγω ικανοποιητικής μοριοδότησης» τονίζει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης.
Ο αποκλεισμός της περιοχής από τις υπουργικές αποφάσεις έχει προκαλέσει αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο, ο οποίος κάνει λόγο για «αθέτηση διαβεβαιώσεων» και για «πολιτική της ανακολουθίας».
Πριν από μερικούς μήνες ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, σε σχετική επερώτηση του βουλευτή Ροδόπης με το ΚΙΝ.ΑΛΛ., Ιλχάν Αχμέτ, για τα δυσπρόσιτα σχολεία στη Ροδόπη, είχε πει ότι «δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας» ενώ σε ραδιοφωνική του συνέντευξη είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανεξεταστεί η περίπτωση των σχολείων της Ροδόπης.
«Μας εμπαίζει ο κ. Γαβρόγλου με τον πιο προκλητικό τρόπο. Δεν νιώθει καμιά ενοχή και ευθύνη για το ολέθριο έργο που επιβάλλει στην εκπαίδευση και στους εκπαιδευτικούς! Η παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία της περιφέρειάς μας -ιδιαίτερα της Θράκης- με ίδια μόρια ή και λιγότερα με αυτά των μεγάλων αστικών κέντρων δεν είναι απλά και μόνο μια αντιεκπαιδευτική ρύθμιση. Πρόκειται για μια τιμωρητική και απαξιωτική ενέργεια για τον εκπαιδευτικό μας ρόλο και την παιδαγωγική μας φυσιογνωμία. Είναι μορφή ποινής και δίωξης. Είναι μέτρο ευτελισμού της προσωπικότητάς μας» δηλώνει ο κ. Βασιλειάδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου