Η θάλασσα και η παραλία είναι ιδανικός τόπος, όχι μόνο τώρα το καλοκαίρι, άλλά όσο το επιτρέπει ο καιρός, για ατελείωτο παιχνίδι και χαρά. Ιδίως για τα παιδιά με κινητικές δυσκολίες (πχ δυσπραξία, εγκεφαλική παράλυση) μπορεί να αποδειχθεί μια ιδιαίτερα ευχάριστη και αποτελεσματική άσκηση.
Δείτε μερικές ιδέες για δραστηριότητες στην παραλία και ρηχά στη θάλασσα, χωρίς να χρειαστεί να μεταφέρετε μαζί σας κουβαδάκια, φτυαράκια, μπάλες, αυτοκινητάκια και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί ένα παιδικό μυαλό. Οι παρακάτω δραστηριότητες στοχεύουν στη βελτίωση της λεπτής και αδρής κινητικότητας και συγκεκριμένα του οπτικοκινητικού συντονισμού, της μυϊκής δύναμης των άνω και κάτω άκρων, της ισορροπίας,
1) Παιχνίδια με τα ίχνη (βλ. προηγούμενη ανάρτηση).
2) Μαζεύουμε πετρούλες και τις πετάμε μέσα στη θάλασσα, όσο πιο μακριά μπορούμε.
3) Μαζεύουμε κοχύλια (για συλλογή, για χειροτεχνίες ή για να τα κάνουμε βραχιόλια).
4) Σκάβουμε με το χέρι για να βρούμε θαμμένους θησαυρούς (πχ πετρούλες).
5) Περπατάμε στην άμμο (ψηλά στην παραλία και χαμηλά, εκεί που σκάει το κύμα), σέρνοντας τα πόδια μας.
6) Περπατάμε μέσα στη θάλασσα (σε ύψος μέχρι τον αστράγαλο ή μέχρι το γόνατο ή μέχρι την μέση μας).
7) Πηδάμε όσο πιο μακριά μπορούμε.
8) Μαζεύουμε τα σκουπίδια από την παραλία (το παιδί μπορεί να κρατάει τη σακούλα σκουπιδιών ή να μαζεύει τα σκουπιδάκια φορώντας γάντια, ανάλογα με την ηλικία και το χαρακτήρα του).
9) Χαράζουμε με κλαδάκια μηνύματα στην παραλία.
10) Περπατάμε με τα χέρια, ενώ ένας ενήλικας κρατάει το παιδί από τα πόδια (ψηλά).
11) Εξασκούμαστε στον ακοντισμό και τη σφαιροβολία πετώντας ξύλα και πέτρες μακριά.
12) Φτιάχνουμε ψηφιδωτά με πετρούλες ή δρόμους και πολιτείες, τοποθετώντας τη μια πέτρα δίπλα στην άλλη (και ξυλάκια).
13) Κάνουμε με τα δάχτυλά μας τρύπες στην υγρή άμμο (βυθίζουμε ένα ή περισσότερα τεντωμένα δάχτυλα μέσα στη λάσπη).
14) «Θαβόμαστε στην άμμο». Σκεπάζουμε τα πόδια μας με άμμο ώστε να μην φαίνονται πχ μέχρι αστράγαλο, γόνατο, μπούτι.
15) Γινόμαστε μουσικοί της παραλίας: Βάζουμε στη σειρά μεγάλες πέτρες και ξύλα, παίρνουμε και ένα λεπτό ξυλαράκι και παίζουμε ντραμς.
16) Περπατάμε πάνω στις πέτρες. Τοποθετούμε σε μικρή απόσταση μεταξύ τους πολλές μεγάλες πέτρες (απόσταση ανάλογα με το διασκελισμό του παιδιού). Το παιδί πρέπει να διασχίζει την απόσταση πατώντας μόνο πάνω στις πέτρες, χωρίς να πέσει – πατήσει στην άμμο . Μετακινείται δηλαδή από πέτρα σε πέτρα.
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου