Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Διαφημιστικά φυλλάδια: ενόχληση ή ένας μικρός θησαυρός;

Σχεδόν καθημερινά βρίσκουμε στο γραμματοκιβώτιό μας διαφημιστικά φυλλάδια από πολυκαταστήματα, ταχυφαγεία (γυράδικα, πιτσαρίες) κ.α. Είναι απλώς μια ενόχληση ή μπορούμε να κάνουμε κάτι με αυτά; Όσο απίθανο και αν φαίνεται, αυτά τα φυλλάδια (πολλές φορές και τευχίδια) που συμβάλλουν στην καταστροφή του περιβάλλοντος, μπορούν να αποτελέσουν άριστο υλικό για δραστηριότητες. 

Μοιραζόμαστε μαζί σας μερικές ιδέες για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τα διαφημιστικά φυλλάδια:

Α) Παιχνίδια

Παιχνίδι 1
Αν έχετε το ίδιο διαφημιστικό πολλές φορές, μοιράστε σε κάθε παίκτη από ένα. Στη συνέχεια, ένας άλλος παίκτης, η «μάνα» διαλέγει ένα φαγητό/προϊόν από τον κατάλογο και οι παίκτες προσπαθούν να βρουν όσο πιο γρήγορα γίνεται την τιμή του. Όποιος απαντήσει πρώτος σωστά είναι ο νικητής.

Παιχνίδι 2 
Αν έχετε το ίδιο διαφημιστικό πολλές φορές, μοιράστε σε κάθε παίκτη από ένα. Στη συνέχεια, ένας άλλος παίκτης, η «μάνα» διαλέγει μια τιμή πχ 3,70 ευρώ. Οι παίκτες πρέπει να αρχίσουν να λένε όσα προϊόντα (πχ. φαγητά) κοστίζουν τόσο. Όποιος παίκτης βρει πρώτος όλα τα προϊόντα, κερδίζει. Το ίδιο μπορεί να γίνει και γράφοντας οι παίκτες τις απαντήσεις σε ένα χαρτί. Σε μεγαλύτερα παιδιά, το ίδιο παιχνίδι μπορεί να γίνει με άθροισμα ή διαφορά (δηλαδή οι παίκτες να πρέπει να βρουν δύο προϊόντα που να έχουν άθροισμα 5,40 ευρώ ή διαφορά 1,20 ευρώ). 

Παιχνίδι 3
Αν έχετε στη διάθεσή σας διαφορετικούς καταλόγους, μοιράστε σε κάθε παίκτη από έναν. Στη συνέχεια, ο ένας από τους παίκτες, η «μάνα» διαλέγει ένα προϊόν από τον κατάλογο και διευκρινίζει αν θέλει το πιο ακριβό ή το πιο φτηνό (πχ την πιο φτηνή σαλάτα Σεφ). Οι παίκτες λένε όλοι τις τιμές της σαλάτας τους και κερδίζει ο παίκτης που έχει την πιο φτηνή. 

Παιχνίδι 4: «Μάντεψε τι βλέπω» 
Όλοι οι παίκτες έχουν μπροστά τους το ίδιο διαφημιστικό. Ένας – ένας παίκτης με την σειρά, επιλέγει ένα προϊόν και προσπαθεί να το περιγράψει με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να το βρουν οι υπόλοιποι (δίνοντας κάποιες ενδείξεις για το πώς παρασκευάζεται, από ποια υλικά αποτελείται, πόσο κοστίζει περίπου κοκ). Ο παίκτης που το βρίσκει, λέει το επόμενο. 

Παιχνίδι 5 : «Βρες τα ίδια».
Πάρτε το ίδιο διαφημιστικό πολλές φορές και κόψτε το σε διάφορα σχήματα. Φροντίστε ώστε τα ίδια προϊόντα να είναι κομμένα στο ίδιο μέγεθος και στο ίδιο σχήμα. Τα κομμάτια μπορεί να είναι είτε εικόνες, είτε λέξεις, είτε κομματάκια λέξεων και τιμές. 
Σκορπίστε κάποια από τα κομμάτια επάνω στο τραπέζι και κάποια άλλα βάλτε τα σε ένα σακουλάκι. Τα παιδιά, ένα ένα με τη σειρά, τραβάνε από το σακουλάκι ένα κομμάτι και ψάχνουν όσο πιο γρήγορα μπορούν να βρουν το ίδιο ή τα ίδια κομμάτια.

Β) Δραστηριότητες 

· Μιλήστε για την ανακύκλωση. Βοηθήστε το παιδί να μάθει για τα υλικά που ανακυκλώνονται, τα οφέλη από την ανακύκλωση, τον τρόπο δημιουργίας ανακυκλωμένου χαρτιού από τα παλιά χαρτιά, αλλά και τον τρόπο γενικά παραγωγής του χαρτιού από τα δέντρα. 

· Κόψτε τις εικόνες και κάντε το δικό σας κολλάζ (αν χρειαστείτε περισσότερα διαφημιστικά, «δανειστείτε» και του γείτονά σας).

· Φτιάξτε το δικό σας διαφημιστικό φυλλάδιο για την εταιρία σας (πχ πιτσαρία). Ανάλογα με τις ικανότητες και την ηλικία του παιδιού, κόψτε και κολλήστε τις εικόνες, ζωγραφίστε κάποιες άλλες, γράψτε τα δικά σας φαγητά και τις τιμές τους ή χρησιμοποιήστε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για να δημιουργήσετε το δικό σας διαφημιστικό και να το τυπώσετε. Οι κατάλογοι συνήθως περιέχουν δεκαδικούς αριθμούς. Στα μεγαλύτερα παιδιά μπορείτε να τους ζητήσετε να κάνουν τον ίδιο κατάλογο με συμμιγείς αριθμούς ή να δημιουργήσουν έναν κατάλογο με μειωμένες τιμές (πχ έκπτωση 10%).

· Παίξτε το σενάριο της παραγγελίας και υπολογίστε με το παιδί πόσα χρήματα πρέπει να πληρώσει για όσα θέλει να αγοράσει, πόσα ρέστα θα πάρει από ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό. Η ύπαρξη προσφορών μπορεί να σας βοηθήσει στο να κάνει το παιδί σύγκριση τιμών και να διαπιστώσει ποια επιλογή το συμφέρει. Εξηγήστε στο παιδί τα βήματα μιας παραγγελίας (αποφασίζουμε τι θέλουμε και πόσο περίπου θα κοστίσει, παίρνουμε τηλέφωνο, δίνουμε την παραγγελία μας, τη διεύθυνση και το τηλέφωνό μας, υποδεχόμαστε και πληρώνουμε το άτομο που θα τη φέρει). Αν έχετε χρήματα και δεν έχετε φαγητό, βοηθήστε το παιδί να πραγματοποιήσει την παραγγελία. 

· Βάλτε τα μικρότερα παιδιά να ζωγραφίσουν με λεπτομέρειες τα πιάτα, λέγοντας παράλληλα τι προϊόντα περιέχουν και πώς παρασκευάζονται τα φαγητά. 

· Προτείνετε νέα πιάτα, οικονομικά, γρήγορα και υγιεινά για το μενού ή βελτιώστε τα ήδη υπάρχοντα. Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει και γίνετε σεφ!

· Μιλήστε για τη διατροφική αξία των τροφών (λαχανιών, φρούτων, κρέατος) , καθώς και την ποιότητα των προϊόντων στα ταχυφαγεία. Προσπαθήστε να παρασκευάσετε στο σπίτι τα ίδια φαγητά, δείχνοντας στο παιδί πόσο απλή και διασκεδαστική είναι η παρασκευή τους.

· Συγκρίνετε τις τιμές σε ίδια προϊόντα ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα διαφορετικές εταιρίες (πχ ταχυφαγεία). Ζητήστε από το παιδί να σας εξηγήσει γιατί κατά τη γνώμη του υπάρχουν αυτές οι διαφορές (ποιότητα, ποσότητα, διαφήμιση, περιοχή, φήμη κοκ). 

· Μιλήστε για τη διαφήμιση και για τα «κόλπα» που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Ζητήστε από τα παιδιά να σας πουν ποιο φυλλάδιο τους φάνηκε πιο ωραίο, σε ποιους νομίζουν ότι απευθύνεται, αν είναι πετυχημένη κοκ

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου