Το Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC) σχεδίασε το πρώτο πανευρωπαϊκό εννοιολογικό μοντέλο για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς να αυτό-αξιολογήσουν τη χρήση αλλά και την ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών και των ψηφιακών πόρων στη διαδικασία της μάθησης.
Το Κοινό Κέντρο Ερευνών (Joint Research Centre) της ΕΕ, στο περιθώριο του Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τους ψηφιακά - ικανούς οργανισμούς (DigCompOrg), έχει σχεδιάσει το πρώτο πανευρωπαϊκό εννοιολογικό μοντέλο για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς φορείς να αυτό-αξιολογήσουν τη χρήση αλλά και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και των ψηφιακών πόρων στη διαδικασία της μάθησης. Το πλαίσιο του έργου βοηθά επίσης φορείς διαμόρφωσης και παραγωγής πολιτικής στον σχεδιασμό δράσεων για την αποτελεσματική τους ανάπτυξη σε περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, υποστηρίζει τους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων της μάθησης και ενισχύει την Πρωτοβουλία για το Άνοιγμα της Εκπαίδευσης που στοχεύει στην ενθάρρυνση τρόπων μάθησης και διδασκαλίας μέσω ψηφιακών τεχνολογιών και ψηφιακού περιεχομένου.
Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για τους ψηφιακά - ικανούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς (DigCompOrg) που έχει αναπτυχθεί από το JRC, για λογαριασμό της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της Επιτροπής, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για την αυτο-αξιολόγηση ή για την περαιτέρω ανάπτυξη των στρατηγικών για την εισαγωγή της μάθησης στην ψηφιακή εποχή, σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδρομής. Απευθύνεται σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Το πλαίσιο έχει ως στόχο να βελτιώσει τη διαφάνεια και τη συγκρισιμότητα μεταξύ ομοειδών πρωτοβουλιών σε όλη την Ευρώπη και βοηθάει στην αντιμετώπιση της άνισης ανάπτυξης μεταξύ των κρατών μελών.
Η ενοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών συνεπάγεται αλλαγές σε τρεις βασικές διαστάσεις της μάθησης: παιδαγωγική, τεχνολογική και οργανωτική. Το Πλαίσιο για τους ψηφιακά - ικανούς οργανισμούς αναφέρεται σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διδασκαλία, την αξιολόγηση, τη μάθηση και την υποστήριξη της, αλλά δεν καλύπτει το πλήρες φάσμα των διοικητικών και διαχειριστικών πληροφοριακών συστημάτων που μπορεί να λειτουργούν μέσα σε ένα εκπαιδευτικό οργανισμό.
Το εννοιολογικό μοντέλο του DigCompOrg περιλαμβάνει 74 χαρακτηριστικά που ομογενοποποιούνται και παρουσιάζονται σε 7 αλληλοεξαρτώμενους τομείς
Κατά τη διάρκεια του 2016, το Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC) πρόκειται να υλοποιήσει σχετική έρευνα πεδίου ώστε να δοκιμάσει ένα ερωτηματολόγιο αυτό-αξιολόγησης, βασισμένο στο πλαίσιο του DigCompOrg σε μια σειρά σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε τρεις χώρες της ΕΕ. Μια ενοποιημένη έκδοση του ερωτηματολογίου αυτο-αξιολόγησης και ένα εννοιολογικό πλαίσιο θα κυκλοφορήσουν μέχρι το τέλος του 2017.
Η συμβολή του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) στο Στρατηγικό πλαίσιο – Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2020
Κάθε χώρα της ΕΕ είναι υπεύθυνη για το δικό της σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Για τον λόγο αυτό, η πολιτική της ΕΕ έχει σχεδιαστεί για να στηρίζει τις εθνικές δράσεις και να βοηθά στην αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων, όπως η γήρανση του πληθυσμού, η έλλειψη δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, οι τεχνολογικές εξελίξεις και ο παγκόσμιος ανταγωνισμός. Η «εκπαίδευση και κατάρτιση 2020» (ΕΚ 2020) αποτελεί το πλαίσιο συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης.
Στο πλαίσιο αυτό, το Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC) διεξάγει βασική έρευνα και προσφέρει τεχνογνωσία και επιστημονική και τεχνική υποστήριξη στις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕE). Ένας από τους κύριους ρόλους του συνίσταται στην προώθηση των τεχνολογιών που προκύπτουν από τα αποτελέσματα της έρευνας, ώστε να παραχθεί βιομηχανική προστιθέμενη αξία και να προαχθούν οι κοινοτικές πολιτικές στον τομέα της καινοτομίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου