Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Προετοιμάζοντας μαθητικές εκθέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Προετοιμάζοντας μαθητικές εκθέσεις 
σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
«Ζωγραφίζουμε για την ειρήνη των λαών και τις ανθρώπινες αξίες»
Οι μαθητές σχολιάζουν το σήμερα, το αύριο και το μέλλον
στην Ελλάδα και στον κόσμο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Έκθεση μαθητών Β. Ελλάδας θα πραγματοποιηθεί στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών. Διάρκεια: από 7-24 Απριλίου 2016.

ΑΘΗΝΑ: Έκθεση μαθητών Αττικής θα γίνει στο Πολιτιστικό Κέντρο ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ (στο ισόγειο). Διάρκεια: από 9-20 Μαΐου 2016.

Για να υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή, προτείνουμε οι ομαδικές εκθέσεις των μαθητών να διοργανωθούν και κατά περιφέρειες στους μήνες Απρίλιο και Μάιο 2016 και όχι μόνο κεντρικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Προϋποθέσεις είναι:

Η ενεργοποίηση των εικαστικών εκπαιδευτικών μελών της Ένωσης σε όλη την Ελλάδα όπου υπάρχει η δυνατότητα παραχώρησης εκθεσιακού χώρου. (πχ. Ήπειρος, Θεσσαλία, Πελοπόννησος, Κρήτη κλπ).
Η εύρεση κατάλληλου χώρου.
Η επικοινωνία με την Ένωση για να βοηθήσει στην επικοινωνία των εικαστικών εκπαιδευτικών της περιφέρειας.

Αυτή η πρόταση ισχύει και θα είναι ευχής έργο να αναλάβουν συνάδελφοι, να οργανώσουν στους Δήμους της περιοχής τους κάτι αντίστοιχο.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ

Η συμμετοχή θα είναι και για τις τρεις βαθμίδες Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο.

Τα έργα των μαθητών θα είναι σχέδιο ή ζωγραφική σε χαρτί του μπλοκ ή Α4 με ελεύθερα υλικά που χρησιμοποιούνται στα σχολεία (κάρβουνο, ακουαρέλες, τέμπερες ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, κηρομπογιές), επίσης κολλάζ και τρισδιάστατες κατασκευές με εύχρηστα υλικά (χαρτογλυπτική κλπ). 

Ο κάθε εικαστικός εκπαιδευτικός θα επιλέξει από τα σχολεία που διδάσκει την ενότητα των μαθητικών έργων. Θα φροντίσει να τα τακτοποιήσει σε 2 χαρτόνια γκρι 500 γραμ. 1Χ70 τοποθετημένα έτσι ώστε το ύψος να είναι οι 70εκ. και το πλάτος το 100εκ.

Έτσι στο κάθε σχολείο θα αντιστοιχεί 140εκ. Χ 100εκ. (Υx Π)

Πάνω δεξιά με κεφαλαία γράμματα θα αναφέρεται το σχολείο και σε δεύτερη σειρά με πεζοκεφαλαία το ονοματεπώνυμο του εικαστικού εκπαιδευτικού. 

Λεπτομέρειες για τη φόρμα και τον τύπο γραμμάτων θα δοθούν αργότερα.

Η παράδοση και επιστροφή των έργων θα γίνει από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν έγκαιρα. Όχι με το ταχυδρομείο.

Θα δοθούν έπαινοι συμμετοχής για το κάθε σχολείο και τον κάθε εικαστικό εκπαιδευτικό.

Επειδή οι χώροι που διατίθενται έχουν συγκεκριμένες διαστάσεις (περίπου 250 τ.μ.), για να γίνει η σωστή κατανομή τους, θα χρειαστεί να δηλωθούν έγκαιρα οι συμμετοχές, ώστε να καταλάβει o κάθε εκπαιδευτικός τη διάσταση που του αναλογεί για το ή τα σχολεία που διδάσκει. 


Οι δηλώσεις συμμετοχής των εικαστικών εκπαιδευτικών θα είναι

μέχρι τέλος Φεβρουαρίου 2016.

Θα γίνουν στα e-mail της Ένωσης: enoshkkm@otenet.gr, enosieem@gmail.com

Θα αναγράφονται:

Σχολείο: …ΓΥΜΝΑΣΙΟ. ….ΛΥΚΕΙΟ ….Δ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ

Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού: …………………………………………….­

Σχέση εργασίας: (Αναπληρωτής, μόνιμος, ωρομίσθιος)

Τηλέφωνα: σταθερό………………… κινητό……………………..


ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ

Η έκθεση έχει σκοπό να ενεργοποιήσει την προσωπική έκφραση και άποψη των μαθητών γύρω από τα αναρίθμητα ζητήματα του καιρού μας (οικονομική κρίση, κοινωνικά προβλήματα, εξάπλωση φτώχιας, προσφυγιά, μετανάστευση, ρατσισμός, πόλεμος, δημοκρατικά δικαιώματα, ανθρωπιστικές αξίες κλπ) με μέσον την εικαστική γλώσσα.

Στην αναλυτική συζήτηση που έγινε με τους συναδέλφους στη Θεσσαλονίκη και με το ΔΣ, επισημάνθηκε ο κίνδυνος της επανάληψης των στερεότυπων συμβόλων «κλισέ» που καλό είναι να αποφευχθούν (περιστέρια, σήματα ειρήνης κλπ).

Ενδεικτικές προτάσεις:

Δημοτικό.

Μέσα από λογοτεχνικά κείμενα από σχετικά παραμύθια ή ποιήματα, ή τραγούδια, ο εικαστικός εκπαιδευτικός με γόνιμο διάλογο θα ενεργοποιήσει τη φαντασία των μικρών μαθητών, με στόχο να ζωγραφίσουν ατομικά ή σε ομάδες.

Γυμνάσιο- Λύκειο:

Μπορεί να συζητηθεί το θέμα του πολέμου και την επώδυνη λύση, χιλιάδων ανθρώπων, να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους για να επιβιώσουν.

Στη συνέχεια οι μαθητές μπορούν να εκφραστούν ομαδικά αλλά και ατομικά με πολλούς διαφορετικούς τρόπους:

με πορτραίτο, με σύνθεση προσώπων, αφηρημένα, σουρεαλιστικά, με κολλάζ. Επίσης με δημιουργία εικόνας που μπορεί να περιλαμβάνει και γραφή, ή ποίηση, στη σύνθεση του έργου.

Μπορούν να προβληματιστούν τα παιδιά για το ποια χρώματα εκφράζουν ειρήνη και ασφάλεια ή αντίθετα πόλεμο και φόβο.

Κάθε υλικό είναι αποδεκτό μέσα σε διαστάσεις που δεν είναι τόσο μεγάλες, έτσι ώστε να χωράνε στο χαρτί του πλαισίου.

(Αν θέλουν οι συνάδελφοι μπορούν να ορίσουν Α4 ως όριο, για να χωρέσουν 6 εργασίες στο κάθε χαρτόνι, χωρίς να είναι αναγκαίο.)

Επίσης ενδεικτικά και όχι περιοριστικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εικαστικούς εκπαιδευτικούς, σαν υλικό για συζήτηση στις τάξεις, τα σημαντικά έργα δασκάλων της παγκόσμιας τέχνης πχ. Πικάσο (μπλε περίοδος, Γκερνίκα), Σουρεαλιστές, επίσης παλαιότερων δασκάλων όπως Γκόγια, Μανέ, Ντελακρουά και πολλών άλλων.

Βοηθήματα

Στον παρακάτω σύνδεσμο παραθέτουμε σχετικά αφιερώματα με αυτή τη θεματική, που πήραμε από συλλόγους δασκάλων διάφορων περιοχών

Πηγή: alfavita

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου