Σε έκθεση της πρωτοβουλίας Change the Equation αναφέρεται ότι η γενιά των "Millennials", μία αμιγώς ψηφιακή γενιά στην Αμερική, δεν έχει υψηλό επίπεδο στις τεχνολογικές δεξιότητες της καθημερινότητας. Το να χρησιμοποιεί κανείς την τεχνολογία για κοινωνική δικτύωση, το "σερφάρισμα" στο ίντερνετ ή για τη λήψη και ανάρτηση των γνωστών selfies απέχει πάρα πολύ από την αξιοποίηση της υπάρχουσας τεχνολογίας για την επίλυση περίπλοκων προβλημάτων στη δουλειά ή στο σπίτι και την καθημερινή ζωή.
Είναι παράδοξο, αλλά αυτή η ψηφιακή γενιά δεν έχει πολλούς εκπροσώπους της που να μπορούν να χρησιμοποιούσουν την τεχνολογία για να είναι πιο παραγωγικοί, πιο καινοτόμοι και να υπερπηδούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις που προκύπτουν. Επίσης, τονίζεται η σημασία να διδάσκονται τα παιδιά πώς να αντιμετωπίζουν προβλήματα που προκύπτουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας και κυρίως να μπορέσουν τα παιδιά να κατανοήσουν τις δυνατότητες που κρύβει η χρήση της τεχνολογίας.
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, όμως, έχει οδηγήσει τα παιδιά και σε νέους τρόπους παρενόχλησης. Πρόσφατα μιλούσαμε για την περίπτωση των πενήντα μαθητών από την Κέρκυρα που δημιούργησαν μία καινοτόμο εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας παιδιά που χρειάζονται βοήθεια να είναι σε θέση να ενημερώνουν πολύ απλά και γρήγορα την οικογένειά τους. Δυστυχώς, όμως συχνότερο φαινόμενο είναι η δημοσιοποίηση περιπτώσεων διαδικτυακού εκφοβισμού και ηλεκτρονικής παρενόχλησης με την ευρύτερη έννοια. Ενώ, λοιπόν, σε ορισμένες περιπτώσεις η τεχνολογία σπάει τη σιωπή των μαθητών χωρίς προφορικό λόγο, πολλές φορές είναι η ίδια που την προκαλεί.
Είναι παράδοξο, αλλά αυτή η ψηφιακή γενιά δεν έχει πολλούς εκπροσώπους της που να μπορούν να χρησιμοποιούσουν την τεχνολογία για να είναι πιο παραγωγικοί, πιο καινοτόμοι και να υπερπηδούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις που προκύπτουν. Επίσης, τονίζεται η σημασία να διδάσκονται τα παιδιά πώς να αντιμετωπίζουν προβλήματα που προκύπτουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας και κυρίως να μπορέσουν τα παιδιά να κατανοήσουν τις δυνατότητες που κρύβει η χρήση της τεχνολογίας.
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, όμως, έχει οδηγήσει τα παιδιά και σε νέους τρόπους παρενόχλησης. Πρόσφατα μιλούσαμε για την περίπτωση των πενήντα μαθητών από την Κέρκυρα που δημιούργησαν μία καινοτόμο εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας παιδιά που χρειάζονται βοήθεια να είναι σε θέση να ενημερώνουν πολύ απλά και γρήγορα την οικογένειά τους. Δυστυχώς, όμως συχνότερο φαινόμενο είναι η δημοσιοποίηση περιπτώσεων διαδικτυακού εκφοβισμού και ηλεκτρονικής παρενόχλησης με την ευρύτερη έννοια. Ενώ, λοιπόν, σε ορισμένες περιπτώσεις η τεχνολογία σπάει τη σιωπή των μαθητών χωρίς προφορικό λόγο, πολλές φορές είναι η ίδια που την προκαλεί.
Στα πλαίσια της δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr προβάλλεται από τις αρχές Μαΐου ένα τηλεοπτικό σποτ που θέτει το ερωτημα στους (πιθανούς) θύτες: "Μήπως τελικά το σκεφθείς καλύτερα πριν παρενοχλήσεις; Εάν παρενοχλείς ή διαδίδεις μηνύματα παρενόχλησης... ...μπορεί στο τέλος να 'καείς' κι εσύ"
Ακόμη ένα σημαντικό θέμα που προκύπτει με τη χρήση του Διαδικτύου είναι η προστασία των προσωπικών δεδομένων. Τα παιδιά μίλησαν για την προστασία του απορρήτου στο Διαδίκτυο με τις συμμετοχές τους σε διαγωνισμό που διοργάνωσε στην αρχή του έτους η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Δείτε εδώ τις συμμετοχές που κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου