Ξεκινούν την ημέρα τους στις επτά το πρωί και καταλήγουν στο κρεβάτι τους αργά το βράδυ. Στο απαιτητικό πρόγραμμα του σχολείου προστίθενται οι εξωσχολικές δραστηριότητες, οι οποίες, όπως παραδέχονται οι γονείς, είναι απαραίτητες, καθώς ο σύγχρονος τρόπος ζωής δεν αφήνει πολλά περιθώρια για παιχνίδι.
Οπως εξηγούν οι ίδιοι στο «Εθνος», οι δράσεις εκτός σχολείου χρειάζονται τόσο για την κοινωνικοποίηση, όσο και για την εκτόνωση των παιδιών, παρά την επιφορτισμένη καθημερινότητά τους.
Κάθε Δευτέρα η 9χρονη Μαρία, μαθήτρια στην τετάρτη δημοτικού, ξυπνάει νωρίς για το σχολείο, ετοιμάζεται και την ώρα που παίρνει το πρωινό της κάνει επανάληψη στην ορθογραφία ή στο μάθημα στο οποίο έχει διαγώνισμα. Επιστρέφει σπίτι στις 2.15 το μεσημέρι και ξεκινά το διάβασμα για την επόμενη μέρα. Δύο ώρες είναι αφιερωμένες στη μελέτη και στη συνέχεια φεύγει μαζί με τη μητέρα της για το μάθημα Αγγλικών. Κάποιες φορές χρειάζεται να συνεχίσει το διάβασμα αργά το απόγευμα, όταν επιστρέφει από το φροντιστήριο ξένων γλωσσών και λίγο πριν φύγει για το κολυμβητήριο όπου κάνει μαθήματα καταδύσεων.
Απαιτητικό πρόγραμμα
Τις επόμενες ημέρες το πρόγραμμά της συνεχίζεται στους ίδιους εντατικούς ρυθμούς, ενώ αλλάζει μόνο το είδος της εξωσχολικής δραστηριότητας. Κάπως έτσι κυλάει η ημέρα και για τον μικρότερο αδελφό της Μαρίας, τον επτάχρονο Γιώργο.
«Τα παιδιά κουράζονται πολύ στο σχολείο και δεν εκτονώνονται. Δεν διασκεδάζουν όπως κάναμε εμείς στην ηλικία τους. Η κόρη μου έχει ένα φορτωμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα που περιλαμβάνει μαθήματα αγγλικών και γαλλικών, χορό, ενόργανη γυμναστική, καταδύσεις, σκάκι και βιωματική Ιστορία Τέχνης. Δυστυχώς δεν υπάρχουν πια αλάνες για να παίζουν ελεύθερα τα παιδιά, οπότε χρειάζονται αυτές οι δραστηριότητες για να κοινωνικοποιούνται και να εκτονώνονται», λέει στο «Εθνος» η μητέρα της Μαρίας, Μάρθα Τσιάνη. «Οι σχολικές τσάντες είναι ασήκωτες αφού τα μαθήματα είναι πολλά και τις περισσότερες φορές η ύλη δύσκολη. Τα παιδιά μας... εργάζονται σκληρά σε καθημερινή βάση από το πρωί μέχρι το βράδυ».
Η Μαρίλη Αντωνέλου, μητέρα του 9χρονου Αρη και της 7χρονης Νεφέλης, κάνει 22 διαδρομές μέσα στην εβδομάδα, αφού οι εξωσχολικές «υποχρεώσεις» των παιδιών της είναι πολλές. Μαθήματα αγγλικών, τζούντο, τένις, χιπ-χοπ και ντραμς είναι οι δραστηριότητες που ξεκινούν, αφού τελειώσει η μελέτη των μαθημάτων του σχολείου.
«Τα παιδιά όλη μέρα... τρέχουν. Για να κοιμηθούν χρειάζεται πρώτα να χαλαρώσουν, αφού είναι σε υπερένταση από νωρίς το πρωί», αναφέρει η κ. Αντωνέλου. «Τα μαθήματα είναι πολλά, υπάρχουν συχνά ομαδικές εργασίες και το πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα φορτωμένο. Η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά προσγειώνονται ανώμαλα από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό».
Η Ελένη Σιδηροπούλου είναι φιλόλογος και μητέρα δύο παιδιών, του Γιώργου 6,5 ετών που πηγαίνει στην πρώτη δημοτικού και της Μαριλένιας που είναι μαθήτρια της πέμπτης. Κανονίζει η ίδια το πρόγραμμά της, παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα, με βάση τις καθημερινές υποχρεώσεις των παιδιών της.
«Ετσι κι αλλιώς η πρώτη δημοτικού είναι μεγάλη αλλαγή για ένα παιδί. Αρχίζει να ''μπαίνει'' στον κόσμο του διαβάσματος και δεν έχει αρκετές ώρες για να παίξει. Γυρνώντας από το σχολείο στις 2.15 ο γιος μου, πρέπει αρχικά να κατανοήσει τα όσα διδάχτηκε μέσα στην τάξη. Αν και ήταν αρκετά εξοικειωμένος με την έννοια του ''μεγάλου σχολείου'', καθώς έβλεπε την αδελφή του να διαβάζει, κουράζεται αρκετά γιατί έχει απαιτητικό πρόγραμμα. Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είναι απότομη», λέει στο «Εθνος» η 39χρονη μητέρα. Οι εξωσχολικές δραστηριότητες, αγγλικά, τένις και κολύμβηση, 4 φορές την εβδομάδα, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στον μόλις 6,5 ετών Γιώργο για παιχνίδι. «Ο γιος μου έρχεται στο σπίτι και διαβάζει για μία ώρα, είναι τυχερός γιατί έχει αξιόλογη δασκάλα που κάνει καλή δουλειά με τα παιδιά, και στη συνέχεια φεύγουμε μαζί για τις εξωσχολικές του δραστηριότητες», προσθέτει.
Η 10χρονη Μαριλένια μετά το σχολείο διαβάζει τα μαθήματά της για την επόμενη μέρα, δύο με τέσσερις ώρες την ημέρα ανάλογα την ύλη, και συνεχίζει μέχρι το βράδυ. Αγγλικά, γαλλικά, τένις και χορός είναι οι δραστηριότητες της εβδομάδας. «Η κόρη μου κουράζεται περισσότερο από ό,τι θα έπρεπε για την ηλικία της. Είναι απαιτητικά όλα τα μαθήματά της. Διδάσκεται περίπου την ύλη που είχαμε εμείς στο γυμνάσιο. Θα μπορούσε να είναι λιγότερος ο όγκος της γνώσης. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι απαραίτητο τα παιδιά αυτής της ηλικίας να μαθαίνουν δύσκολες μαθηματικές έννοιες ή π.χ Φυσική. Εχουν πολλά βιβλία, αλλά αυτό δεν είναι το πρόβλημα. Θα έπρεπε να έχουν λιγότερο απαιτητικά βιβλία. Στο τέλος της ημέρας το παιδί δεν έχει όρεξη για παιχνίδι. Θέλει μόνο να κάνει ένα μπάνιο, να φάει και να πέσει για ύπνο», καταλήγει.
ΚΛΑΡΑ ΓΕΝΙΤΣΑΡΙΏΤΗ
Πηγή: Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου