Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Εκπαίδευση και σχολική διαρροή

Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (VET) συμβάλλει ώστε να μειώνονται τα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, όπως δείχνουν τα πρώτα ευρήματα πανευρωπαϊκής μελέτης του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (cedefop).

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της μελέτης αποδεικνύουν ότι σε χώρες όπου η επαγγελματική κατάρτιση έχει μεγάλο μερίδιο στην εκπαίδευση, έχουν επιτευχθεί περιορισμένα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου («σχολικής διαρροής»), ήδη χαμηλότερα από τον κοινοτικό στόχο για το 2020 (10%). Στον αντίποδα, σε χώρες όπου η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση «βραδυπορεί», το ποσοστό των παιδιών που σταματούν νωρίς το σχολείο είναι υψηλότερο από τον στόχο 10% -σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα σημαντικά υψηλότερο.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ, το 97% των νέων που δεν συνεχίζουν το σχολείο πέραν της υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι άτομα που το ξεκινούν, αλλά το εγκαταλείπουν στην πορεία («dropouts»). Μόνο το 3% αντιστοιχεί σε παιδιά που εξ αρχής δεν προχώρησαν πέραν της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Πάντως, ένα στα πέντε παιδιά που εγκαταλείπει πρόωρα το σχολείο καταφέρνει τελικά, κάποια στιγμή στη συνέχεια της ζωής του, να αποκτήσει δεξιότητες και προσόντα ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα πρώτα ευρήματα της μελέτης συζητήθηκαν σε συνάντηση εργασίας εμπειρογνωμόνων, που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του cedefop στη Θεσσαλονίκη.

Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η συλλογή στατιστικών στοιχείων πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω, προκειμένου οι δημιουργοί πολιτικής («policy-makers») να μπορούν να σχηματίσουν ακριβή και συνολική εικόνα για το τι πρέπει να γίνει, ώστε να χαραχθεί η σωστή στρατηγική.

Το cedefop ενεργοποίησε τριετές πρόγραμμα (2014-17) για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της έλλειψης στατιστικών στοιχείων για τη σχολική διαρροή και την ανάλυση του ρόλου που διαδραματίζει η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στη συνέχιση των σπουδών τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου