Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Picture Book Maker…δημιουργώντας εικονογραφημένα παραμύθια!

Άρθρο δημοσιευμένο στο ιστολόγιο syneducation

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι τα παιδιά αγαπούν τα παραμύθια, ιδιαίτερα τα εικονογραφημένα. Γνωρίζουμε επίσης ότι η προσφορά του παραμυθιού και η μεγάλη του συμβολή στην προσωπική ανάπτυξη, στην εκπαίδευση, στην αγωγή, στην κοινωνική συμπεριφορά και στη συναισθηματική ωρίμανση του παιδιού είναι πολλαπλή, ανεκτίμητη και ανεπανάληπτη. Το Picture Book Maker δίνει την ευκαιρία, στα παιδιά της προσχολικής αγωγής αλλά και των μικρών τάξεων του δημοτικού, να πάρουν μέρος αυθόρμητα και δημιουργικά σε ένα συμμετοχικό παραμύθι, ένα εξασέλιδο παραμύθι στο οποίο είναι δημιουργοί, συμπρωταγωνιστούν και δεν είναι απλά θεατές. Γίνονται συγγραφείς, ήρωες, αποφασίζουν και ελέγχουν, αλλάζουν την εξέλιξη και την έκβαση της ιστορίας, επιλέγουν τους ήρωες (τέσσερα ζώα), διαμορφώνουν τις εκφράσεις τους [action] και το μέγεθός τους [scale], σχεδιάζουν τα σκηνικά προσθέτοντας σύννεφα, δέντρα, φράκτες, μπάλες και πολλά άλλα, γράφουν τους διαλόγους (δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης ελληνικών χαρακτήρων), δημιουργούν εξώφυλλα [C] και οπισθόφυλλα [B].
Όταν τελειώσουν τη δημιουργία του βιβλίου τους μπορούν να το αποθηκεύσουν επιλέγοντας [finish book] αποστέλλοντάς το με ηλεκτρονικό μήνυμα σε κάποιο συμμαθητή ή στους γονείς τους ακόμη και στους εαυτούς τους. Έχουν τέλος τη δυνατότητα εκτύπωσης [print] ή περαιτέρω επεξεργασίας του [back].

Τα μειονέκτημα αυτού του εργαλείου είναι οι περιορισμοί σχετικά με τις επιλογές των ηρώων (είναι μόνο ζώα), η αδυναμία του χρήστη εισαγωγής των δικών του εικόνων-σχεδίων, η αδυναμία να προστεθεί κάποιος ήχος στο τελικό προϊόν, ο περιορισμός των τριών δισέλιδων για κάθε ιστορία καθώς και η αδυναμία γραφής ελληνικών χαρακτήρων (μπορεί να αξιοποιηθεί υπέροχα από τους συναδέλφους αγγλικής γλώσσας στις μικρές τάξεις του δημοτικού).

Βέβαια, αν υπάρχει η διάθεση, όλα αυτά τα μειονεκτήματα μπορούν να υπερκεραστούν με τεχνικές και τρόπους που σαφώς έχουμε μελετήσει και εφαρμόσει στην επιμόρφωση Β’ επιπέδου με τις συναδέλφισσες νηπιαγωγούς. Αν κάποιοι επιθυμούν να βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση με ενδιαφέρον θα αναμένουμε τις ιδέες και τα σχόλιά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου