Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Πρόσωπο: Γεωργία Γερογιάννη

«Ο ποιητής είναι κατώτερος από το ζωγράφο στην απεικόνιση ορατών πραγμάτων και πολύ κατώτερος από το μουσικό στην έκφραση αόρατων πραγμάτων».

«Η κυρία με την ερμίνα», προσωπογραφία της Cecilia Galerani, 1490. Εργο του αναγεννησιακού πολυεπιστήμονα Λεονάρντο ντα ΒίντσιΜια από τις αθάνατες ρήσεις του Λεονάρντο ντα Βίντσι, αυτής της ιδιοφυούς προσωπικότητας και αρχετυπικής μορφής του Ουμανισμού. Εμβληματική φυσιογνωμία που συγκινεί τη γλύπτρια Γεωργία Γερογιάννη, η οποία παρά τα προβλήματα όρασης δημιουργεί το δικό της καλλιτεχνικό σύμπαν.


- Σπουδάσατε στην ΑΣΚΤ;

«Αποφάσισα να πραγματοποιήσω σπουδές στην τέχνη, όταν έπειτα από κάποιο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετώπισα με την υγεία μου, έπρεπε να βρω ένα διαφορετικό πεδίο έρευνας και ενασχόλησης, το οποίο θα ήταν πιο εύκολο να προσαρμόσω στα νέα δεδομένα που προέκυψαν στη ζωή μου. Το διάστημα εκείνο είχα ξεκινήσει σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες, που όμως μετά την απώλεια της όρασής μου ήταν αδύνατο να συνεχίσω».

- Συνέχεια η γλυπτική;

«Ναι, επιτρέποντάς μου ουσιαστικά να επιτύχω μια μεταφορά δομής, αντικαθιστώντας την οπτική οξύτητα με την απτική, και μέσω της αίσθησης της αφής να αξιοποιήσω στο έπακρον την απτική αντίληψη και τις δυνατότητες έκφρασης και καλλιτεχνικής δημιουργίας που διέθετα».

- Ποιος σας επηρέασε σε αυτό;

«Ξεκίνησα τις σπουδές μου στην ΑΣΚΤ σε εργαστήριο ζωγραφικής, κατέστη όμως αδύνατο να συνεχίσω εκεί, αφού δεν μπορούσα να χειριστώ και να αντιληφθώ τα χρώματα. Ο τότε καθηγητής μου, Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης, με παρότρυνε και επέμεινε να αλλάξω κατεύθυνση και να στραφώ στη γλυπτική. Είχε απόλυτο δίκιο».

- Σε πιο εργαστήριο Γλυπτικής;

«Αποφοίτησα από το Γ' Εργαστήριο Γλυπτικής με υπεύθυνο καθηγητή τον Γιώργο Χουλιαρά. Ο δάσκαλος με δέχθηκε στο εργαστήριο από την πρώτη στιγμή χωρίς δισταγμό, με χαρά, προσφέροντάς μου τη δυνατότητα και την ευκαιρία να εξελίξω τη σκέψη μου και τις δεξιότητές μου, με τρόπους που τότε δεν μπορούσα να διανοηθώ».

- Ηταν δύσκολη η φοίτηση;

«Οι δυσκολίες που αντιμετώπισα στη φοίτησή μου δεν σχετίζονταν με το αντικείμενο των σπουδών, αλλά με τη συμβατότητα των βιβλίων ως προς εμένα και την προσβασιμότητα του μέρους στο οποίο στεγάζεται η σχολή. Ευτυχώς το Ιδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης στάθηκε αρωγός στην προσπάθειά μου αυτή».

- Ποιος δημιουργός σας συγκινεί περισσότερο;

«Ο καλλιτέχνης που με συγκινεί περισσότερο είναι ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο οποίος πέρα από την καλλιτεχνική του δεξιοτεχνία και αρτιότητα, αποτέλεσε το πρότυπο ενός πνεύματος πέραν της εποχής του, κληροδοτώντας στην ανθρωπότητα πλήθος ερευνών και μελετών, θέτοντας τις βάσεις και εγκαθιδρύοντας εν τέλει νέους επιστημονικούς κλάδους, αδιανόητους για την εποχή του».

- Ο ρόλος της τέχνης;

«Η τέχνη προσπαθεί εναγωνίως να συλλάβει και να αναδείξει την ομορφιά, σε κάθε τόπο, σε κάθε εποχή. Δεν παίζει ρόλους, απλά υπάρχει. Διεκδικεί το συναίσθημα, προκαλεί τη συγκίνηση, ταρακουνά τη συνείδηση, δονεί την ψυχή σε μια αρμονική συνήχηση».

- Ο καλλιτέχνης ερμηνεύει τη φύση και το περιβάλλον του;

«Σαφέστατα. Η καλλιτεχνική δημιουργία αποτελεί μια πηγαία και αυθεντική έκφραση του καλλιτέχνη, έναν ιδιοτροπισμό έκφρασης της συνειδητότητάς του, αποτυπώνοντας κάθε φορά τη δική του, προσωπική ερμηνεία της φύσης και της πραγματικότητας».

- Ποια είναι η μεγαλύτερη αρετή ενός καλλιτέχνη;

«Φαντάζομαι ότι είναι η υπομονή. Συνήθως τα υλικά με τα οποία καταπιάνεται ένας γλύπτης απαιτούν πολύ κόπο και πολύ χρόνο ώσπου να διαμορφωθεί το τελικό αποτέλεσμα».

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τη ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗ
Από τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ, g.kiousis@eleftherotypia.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου