Έχετε σκεφτεί πόσο στενά συνδέεται η μαγειρική με βασικές μαθηματικές έννοιες; Αν όχι, διαβάστε τα παρακάτω και δείτε πως οι διασκεδαστικές στιγμές στην κουζίνα μαζί με τα παιδιά σας μπορούν να τα κάνουν ....σαΐνια στα μαθηματικά.
- Μέσα από τις ημερομηνίες λήξης των τροφίμων, τα παιδιά μαθαίνουν σε ποιον αριθμό αντιστοιχεί κάθε μήνας (πχ Αύγουστος 8, Σεπτέμβριος 9 κοκ), να γράφουν με σύντομο τρόπο την ημερομηνία (πχ 1/8/2011), αλλά και να υπολογίζουν πόσες μέρες έχει που έχει λήξει ή έχει ακόμα μέχρι να λήξουν τα τρόφιμα.
- Έρχεται σε επαφή με βασικές μονάδες μέτρησης της μάζας (γραμμάρια, κιλά) και όγκου (λίτρα, ml) και εξασκείται στις μετατροπές στα πολλαπλάσια και στις υποδιαιρέσεις των μονάδων αυτών (πχ να κάνει τα κιλά γραμμάρια).
- Στις συνταγές χρησιμοποιούνται πολύ τα κλάσματα (πχ βάλε 3 1/4 φλιτζάνια του τσαγιού γάλα), γεγονός που μπορεί να βοηθήσει το παιδί να κατανοήσει ποια ποσότητα αντιστοιχεί σε κάθε κλάσμα (πχ 1/2 σημαίνει χωρίζω σε δύο ίσα μέρη και παίρνω το ένα από τα δύο, δηλαδή το μισό). Μην ξεχνάτε ότι ο πιο απλός τρόπος διδασκαλίας των κλασμάτων είναι μέσα από φρούτα (που τα κόβουμε στη μέση ή στα 4), από πίτες με πολλά κομμάτια ή με πίτσες που μπορείτε πολύ απλά να κάνετε μαζί με τα παιδιά.
- Μπορεί το παιδί να μάθει να μετράει μέχρι το 20 (πχ μετρώντας φρούτα για να μπουν πάνω στην τούρτα, μετρώντας τα κουλουράκια που έγιναν) ή να διαβάζει μεγαλύτερους αριθμούς (πχ βάζουμε 350 γραμμάρια αλεύρι).
- Είναι ένας πολύ απλός τρόπος για εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση. Το παιδί μπορεί να μάθει να υπολογίζει τα κουλουράκια ενός ταψιού (που έχουν τοποθετηθεί σε σειρές με τον ίδιο ακριβώς αριθμό, πολλαπλασιάζοντας την μια σειρά επί τον αριθμό των σειρών). Μπορεί επίσης να κατανοήσει την έννοια της διαίρεσης - μοιρασιάς πχ έκανα κουλουράκια και θέλω να τα μοιράσω στους φίλους μου.
- Μπορεί να έρθει σε επαφή με την έννοια της αναγωγής στη μονάδα. Για παράδειγμα, για να κάνω 8 κουπάκια ζελέ χρειάζομαι 16 κουταλιές ζάχαρη. Πόση ζάχαρη έχει κάθε κουπάκι ζελέ; Παράλληλα μπορεί να εξασκηθεί σε προβλήματα στα οποία πρέπει να υπολογίσει μια μεγαλύτερη ή μικρότερη ποσότητα από αυτή που δίνεται, ένα είδος προβλημάτων που υπάρχει στα σχολικά βιβλία, ιδίως στις μικρές τάξεις πχ με μια κανατα χυμό γεμίζω 6 ποτήρια. Πόσα ποτήρια γεμίζω με 2 κανάτες; Ή για να κάνω 10 κουπάκια ζελέ θέλω 1 πακέτο ειδική σκόνη. Πόσα πακέτα σκόνη θέλω για 5 κουπάκια ζελε;
- Υπολογισμός του χρόνου. Πολλές συνταγές, αν όχι όλες αναφέρουν τα λεπτά που χρειάζεται το γλυκό/το φαγητό να μείνει στο ψυγείο ή στον φούρνο. Με αυτό τον τρόπο το παιδί μπορεί να μάθει να διαβάζει ρολόι (πχ πρέπει να βγάλουμε το φαγητό στις 2 και 10), να υπολογίσει τι ώρα θα είναι μετά από κάποια λεπτά (πχ είναι 12 και 10. Η πίτσα πρέπει να μείνει στον φούρνο 30 λεπτά. Τι ώρα θα πρέπει να την βγάλουμε από τον φούρνο;).
- Μέσα από την μαγειρική, το παιδί μπορεί να έρθει σε επαφή και με προμαθηματικές έννοιες πχ μεγάλο- μικρό (μεγάλη - μικρή ντομάτα), πολύ - λίγο (περισσότερο- λιγότερο), μακρύ- κοντό (πχ ένα φασολάκι, ένα αγγουράκι), άδειο - γεμάτο.
- Οργανώστε το μενού της εβδομάδας και καταγράψτε τα υλικά και τις ποσότητες που θα χρειαστείτε, έτσι ώστε να πάτε μαζί στην αγορά και να τα πάρετε. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αποκτούν ικανότητα οργάνωσης, σχεδιασμού μιας πράξης στο μέλλον κτλ.
- Υπολογίστε με τα παιδιά πόσα λεφτά ξοδέψατε για κάθε γεύμα, κάνοντας εξάσκηση και στα χρήματα!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου