∆εν αµφισβητεί κανείς την πρόθεση οποιουδήποτε υπουργού ή υφυπουργού Παιδείας, πολύ περισσότερο της Εύης Χριστοφιλοπούλου. Στο σύνολό τους, καλοπροαίρετοι, πληροφορηµένοι, µε µεγαλύτερη ή µικρότερη γνώση του αντικειµένου τους, αγωνιώντες ή ανησυχούντες, διαπράττουν όλοι τους ένα µικρό ή µεγάλο λάθος: θεώρησαν και θεωρούν ότι η παιδεία µπορεί να βελτιώνεται και να εξελίσσεται από µόνη της, αρκεί τα σχολεία να είναι όσο γίνεται περισσότερο εξοπλισµένα σε σχέση µε την τεχνογνωσία και οι δάσκαλοι και οι καθηγητές αγωνιστικά αφοσιωµένοι στο καθήκον τους.
∆εν υπάρχει τίποτε όµως στον κόσµο αυτό που να υφίσταται ανεξάρτητο σε σχέση µε όλα τα άλλα - πολύ περισσότερο η παιδεία. Σύνολη η παιδεία - πρακτικά και θεωρητικά - επηρεάζεται χάρη στην τηλεόραση, χάρη στον τρόπο µε τον οποίο εκφράζονται οι πολιτικοί στη Βουλή, χάρη στη συµπεριφορά των ακαδηµαϊκών στις κλειστές συνεδριάσεις της Ακαδηµίας, χάρη στη συµπεριφορά των «φιλάθλων» στα γήπεδα. Η παιδεία συνιστά ένα σύστηµα συγκοινωνούντων δοχείων που αποδεικνύει περίτρανα πως «εν το παν». ∆εν αρκούν η µέριµνα και η µόρφωση των ιθυνόντων για να υπάρξει η παιδεία, από µόνη της, αγγελική. Τα πράγµατα ή όλα µαζί εξελίσσονται ή όλα µαζί βαλτώνουν. ∆ιαφορετικά, δεν θα είχαµε παρά να εξοπλίσουµε το υπουργείο Παιδείας µε έναν αριθµό συνεργατών που να είναι δηµιουργοί όπως ο Ευγένιος Τριβιζάς, οπότε κάθε πρόβληµα θα παρουσιαζόταν αυτόµατα λυµένο. ∆υστυχώς... Διαβάστε τη συνέντευξη όπως δημοσιεύτηκε στα Νέα, εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου