Πώς µαθαίνουν τα παιδιά να µιλούν; Είναι θέµα φύσης ή ανατροφής; Εχουν τα παιδιά έµφυτη την ικανότητα της γλωσσοµάθειας ή τη µαθαίνουν µέσω της αλληλεπίδρασης µε τους ανθρώπους και το περιβάλλον γύρω τους; Οι απόψεις των επιστηµόνων είναι µοιρασµένες ανάµεσα σε αυτά τα δύο άκρα και ανάµεσά τους υπάρχουν πολλές ακόµα διαφορετικές γνώµες. Για να βρει την άκρη του νήµατος, ο Ντεµπ Ρόι,ερευνητής στο ΜΙΤ, ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια ένα µεγαλόπνοο πείραµα µε πρωταγωνιστή το δικό του παιδί.
«Θέλαµε να καταλάβουµε πώς λειτουργεί και πώς αναπτύσσεταιο εγκέφαλος και πώς η αλληλεπίδραση έµφυτων και περιβαλλοντικών επιρροώνδιαµορφώνει έναν άνθρωπο και τον τρόπο που επικοινωνεί», εξηγεί ο Ρόι. «∆εν υπάρχει πιο περίπλοκη απάντηση από αυτή στην ερώτηση από το πώς µαθαίνει ένα παιδί να µιλάει».
Λίγο πριν γεννηθεί το παιδί του, ο Ρόι τοποθέτησε 11 κάµερες και 14 µικρόφωνα σε όλουςτους χώρους του σπιτιούτου, καθώς και 1.000 µέτρα καλωδίωσης που κατέληγε στο υπόγειο του σπιτιού, στους σκληρούς δίσκους των υπολογιστών. Εκεί καταγράφονταν όλα όσα συνέβαιναν στο σπίτι από τις 8 το πρωί ώς τις 10 το βράδυ.
ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ όλες οι σχετικές έρευνες µελετούσαν µόνο αποσπασµατικά τη διαδικασία της οµιλίας ενός παιδιού. Οι επιστήµονες παρακολουθούσαν τα παιδιά που συµµετείχαν στις έρευνες µόνο για µία ή δύο ώρες την εβδοµάδα. «Κάθε γονιός όµως ξέρει ότι η οµιλία του παιδιού του µπορεί να αλλάξει δραστικά µέσα σε µία εβδοµάδα ή έναν µήνα», λέει ο Ρόι.
Για να µπορέσει να σχηµατίσει ολοκληρωµένη άποψη για την οµιλία του δικού του παιδιού, ο επιστήµονας αποφάσισε ότι θα καταγράφει πολλές ώρες την ηµέρα τις κινήσεις του. Μαζί µε τους συνεργάτες του στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης σχεδίασε σειρά από εργαλεία λογισµικού, τα οποία µπορούσαν να κάνουν µια πρώτη βασική διαλογή στο υλικό των 200 GB δεδοµένων, το οποίο αποθηκευόταν κάθε µέρα στους servers. «Πρόκειται για την πιο ολοκληρωµένη καταγραφή της καθηµερινότητας µιας οικογένειας στο σπίτι της που έχει γίνει ποτέ», τονίζει ο ειδικός. «Το εγχείρηµά µας είναι ένα σηµαντικό πρώτο βήµα για να µάθουµε πώς το περιβάλλον διαµορφώνει την ανθρώπινη ανάπτυξη και τη µάθηση».
Λίγο πριν γεννηθεί το παιδί του, ο Ρόι τοποθέτησε 11 κάµερες και 14 µικρόφωνα σε όλουςτους χώρους του σπιτιούτου, καθώς και 1.000 µέτρα καλωδίωσης που κατέληγε στο υπόγειο του σπιτιού, στους σκληρούς δίσκους των υπολογιστών. Εκεί καταγράφονταν όλα όσα συνέβαιναν στο σπίτι από τις 8 το πρωί ώς τις 10 το βράδυ.
ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ όλες οι σχετικές έρευνες µελετούσαν µόνο αποσπασµατικά τη διαδικασία της οµιλίας ενός παιδιού. Οι επιστήµονες παρακολουθούσαν τα παιδιά που συµµετείχαν στις έρευνες µόνο για µία ή δύο ώρες την εβδοµάδα. «Κάθε γονιός όµως ξέρει ότι η οµιλία του παιδιού του µπορεί να αλλάξει δραστικά µέσα σε µία εβδοµάδα ή έναν µήνα», λέει ο Ρόι.
Για να µπορέσει να σχηµατίσει ολοκληρωµένη άποψη για την οµιλία του δικού του παιδιού, ο επιστήµονας αποφάσισε ότι θα καταγράφει πολλές ώρες την ηµέρα τις κινήσεις του. Μαζί µε τους συνεργάτες του στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης σχεδίασε σειρά από εργαλεία λογισµικού, τα οποία µπορούσαν να κάνουν µια πρώτη βασική διαλογή στο υλικό των 200 GB δεδοµένων, το οποίο αποθηκευόταν κάθε µέρα στους servers. «Πρόκειται για την πιο ολοκληρωµένη καταγραφή της καθηµερινότητας µιας οικογένειας στο σπίτι της που έχει γίνει ποτέ», τονίζει ο ειδικός. «Το εγχείρηµά µας είναι ένα σηµαντικό πρώτο βήµα για να µάθουµε πώς το περιβάλλον διαµορφώνει την ανθρώπινη ανάπτυξη και τη µάθηση».
Οι γονείς είναι οι πρώτοι δάσκαλοι
Η επιστηµονική οµάδα συνεχίζει να αναλύει και να µελετά όλα τα δεδοµένα των πρώτων δύο χρόνων ζωής του γιου του Ντεµπ Ρόι. Ενα από τα πρώτα συµπεράσµατα που ξεχώρισαν οι ειδικοί αφορούσε το πώς οι γονείς µαθαίνουν µία λέξη στο παιδί τους. «Την πρώτη φορά που το παιδί µαθαίνει να χρησιµοποιεί µία λέξη, οι γονείς ασυνείδητα απλοποιούν τον λόγο τους για να κάνουν ευκολότερη την εκµάθηση της λέξης. Οταν το παιδί αρχίσει να τη χρησιµοποιεί, τότε αρχίζουν να ανεβάζουν το δικό τους γλωσσικό επίπεδο χρησιµοποιώντας την ίδια λέξη σε πιο πολύπλοκες φράσεις, συµβάλλοντας στην εξέλιξη της γλωσσικής ικανότητας του παιδιού», εξηγεί ο Ρόι.
Η επιστηµονική οµάδα συνεχίζει να αναλύει και να µελετά όλα τα δεδοµένα των πρώτων δύο χρόνων ζωής του γιου του Ντεµπ Ρόι. Ενα από τα πρώτα συµπεράσµατα που ξεχώρισαν οι ειδικοί αφορούσε το πώς οι γονείς µαθαίνουν µία λέξη στο παιδί τους. «Την πρώτη φορά που το παιδί µαθαίνει να χρησιµοποιεί µία λέξη, οι γονείς ασυνείδητα απλοποιούν τον λόγο τους για να κάνουν ευκολότερη την εκµάθηση της λέξης. Οταν το παιδί αρχίσει να τη χρησιµοποιεί, τότε αρχίζουν να ανεβάζουν το δικό τους γλωσσικό επίπεδο χρησιµοποιώντας την ίδια λέξη σε πιο πολύπλοκες φράσεις, συµβάλλοντας στην εξέλιξη της γλωσσικής ικανότητας του παιδιού», εξηγεί ο Ρόι.
Πηγή: Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου