Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Σχολείο και πρωταθλητισμός

Αποτελεί κοινό μυστικό πως στον βωμό του πρωταθλητισμού πολλά παιδιά θυσιάζουν το σχολείο προκειμένου να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις. Για παράδειγμα, μία απ’ τις κορυφαίες μορφές στον χώρο του ελληνικού τένις δεν τελείωσε ποτέ το σχολείο.
Υποχρεώθηκε απ’ τα γυμνασιακά της χρόνια να γυρίζει τον κόσμο, προκειμένου να αντεπεξέλθει με επιτυχία στον ανταγωνιστικό χώρο του επαγγελματικού τένις. Τα κατάφερε με θαυμαστό τρόπο, έχοντας ωστόσο σημαντικό έλλειμμα γνώσεων.

Υπάρχει λύση ώστε να συνδυαστούν και στην Ελλάδα (όπως σε πολλές χώρες του εξωτερικού) ο πρωταθλητισμός με την εκπαίδευση; Η απάντηση δόθηκε στην πρόσφατη ημερίδα που διοργάνωσε στην Αθήνα ο Ομιλος Αντισφαίρισης Αγίας Παρασκευής, με θέμα «Αναπτυξιακές προοπτικές στον χώρο του αθλητισμού και τις μεταρρυθμίσεις στο τένις, με στόχο την ανάπτυξη του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος».

Ο κ. Γιάννης Σερκεδάκης, πρόεδρος του ομίλου, παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο «business plan» και ως μέρος του σχεδίου προτάθηκε η λειτουργία ιντερνετικού σχολείου, στο οποίο θα φοιτούν όλοι όσοι κάνουν πρωταθλητισμό και λόγω των αγωνιστικών τους υποχρεώσεων, δεν έχουν τη δυνατότητα να δίνουν το «παρών» στο σχολικό κτίριο. «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το επίκαιρο δίλημμα: σχολείο ή αθλητισμός» αναφέρει ο κ. Σερκεδάκης.

Και εξηγεί: «Αυτά τα δύο δεν βρίσκονται από τη φύση τους σε καμία αντίθεση. Ο πρωταθλητής πρέπει οπωσδήποτε να συγκεντρώσει τις απαιτούμενες παρουσίες στο σχολείο, παρόλο που σε αρκετές περιπτώσεις εκπροσωπεί το ίδιο το κράτος σε επίπεδο εθνικών ομάδων. Το κράτος, δηλαδή η κοινωνία, του ζητάει την ίδια στιγμή και να το εκπροσωπήσει αλλά και να είναι παρών στο σχολείο. Σήμερα, οι αθλητές που είναι άριστοι μαθητές διαλέγουν συχνά σχολείο λόγω της μελλοντικής τους επαγγελματικής σταδιοδρομίας και παρατούν τον πρωταθλητισμό».

Πού βρίσκεται η λύση; «Στη δημιουργία ενός ευέλικτου σχολείου, όπου θα μπορεί ο αθλητής-μαθητής, που δεν θα επιλέξει τη λύση του αθλητικού σχολείου (για λόγους γεωγραφικούς, οικογενειακούς ή άλλους), να παρακολουθεί κάτω από έλεγχο του προπονητή και των γονέων τα μαθήματα που προλαβαίνει, και τα υπόλοιπα θα τα κάνει μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών εξ αποστάσεως, με καθηγητή που θα διαθέτει για αυτό τον λόγο το υπουργείο Παιδείας. Το ίδιο αφορά και τις εξετάσεις, όπου ο αθλητής-μαθητής θα δίνει τις εξετάσεις όποτε είναι έτοιμος, δηλαδή ακόμα και στις διακοπές ή στη διάρκεια των αθλητικών του υποχρεώσεων στο εξωτερικό.

Αυτό φυσικά σημαίνει ότι θα έχει και τη δυνατότητα να παρατείνει τη διάρκεια της μαθητείας του χωρίς αυτό να ερμηνεύεται ότι έμεινε σε κάποια τάξη. Αυτή η ρύθμιση θα αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, δηλαδή ιδιαίτερα το Γυμνάσιο και το Λύκειο, αλλά και την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ίσως και τη βασική στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Η λειτουργία του ευέλικτου σχολείου εξυπηρετεί και την οικονομία της χώρας, καθώς το μόνο κόστος είναι η αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών».

Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν πως το σχέδιο αυτό το επεξεργάζεται ήδη το υπουργείο Παιδείας με εντολή του πρωθυπουργού. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στην Ημερίδα το «παρών» έδωσε ο διευθυντής φυσικής αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Στέλιος Δασκαλάκης, ο οποίος παραδέχθηκε πως η Πολιτεία δρομολογεί λύσεις για να διευκολυνθούν οι αθλητές-μαθητές

Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου