Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Μέτωπο για την παραμονή της Ουρανίας Αναστασιάδου στη σχολή Καλών Τεχνών

Όταν ο γραφειοκρατικός παραλογισμός αρνείται να υπ-ακούσει το περί δικαίου αίσθημα τα αποτελέσματα είναι τραγελαφικά. Το υπουργείο παιδείας μη περιλαμβάνοντας στις 45 πρόσφατες αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την κυρία Ουρανία Αναστασιάδου, διώχνει από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών την μόνη εκπαιδευτικό που γνωρίζει την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και έχει καθοδηγήσει σε αποφοίτηση τα τελευταία τρισήμισι χρόνια επτά φοιτητές με απώλεια ακοής.

Η απομάκρυνση από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) της Ουρανίας Αναστασιάδου έγινε χωρίς αιτιολόγηση. Η μη συμπερίληψή της στους 45 προς απόσπασιν εκπαιδευτικούς δεν εμπεριέχει ούτε καν αυτό το άλλοθι της άγνοιας των αποφασιζόντων. Πρακτικώς, θα έπρεπε να είναι η πρώτη των πρώτων στην λίστα των αποσπάσεων. Για του λόγου το αληθές , πρώτη και καλύτερη ήταν στην σχετική λίστα “προς απόσπασιν” εκπαιδευτικών που η ΑΣΚΤ παρέδωσε στους αρμοδίους του ΥΠΕΠΘ και μάλιστα με την σαφή ένδειξη “επιβεβλημένον”. Και οι της ΑΣΚΤ με πρώτο και καλύτερο τον πρύτανη της σχολής ήξεραν πολύ καλά τι εισηγούντο...

Για να γίνει κατανοητή η περίπτωση της Ο.Α. (είχε αναφερθεί εκτενώς σε αυτή και η έντυπη Ελευθεροτυπία με εκτενές δημοσίευμα του Γ. Κιούση προ τετραμήνου) , χρήσιμη είναι μια μικρή εξιστόρηση των πεπραγμένων της. Τα τρισήμισι χρόνια, λοιπόν, της Ουρανίας στην ΑΣΚΤ έφεραν τα κάτω πάνω για τους φοιτητές με απώλεια ακοής (αλλά και για πολλούς ακόμα φοιτητές με αναπηρία) που μέχρι τότε αδυνατούσαν να ανταποκριθούν επαρκώς στη ροή των σπουδών. Η νεαρή εκπαιδευτικός κατέχοντας το ιδανικό μείγμα γνώσεων για τους φοιτητές με απώλεια ακοής ( διδάσκουσα τέχνης και γνώστης της ελληνικής νοηματικής γλώσσας συνάμα) απετέλεσε γι’ αυτούς “όχημα” ώστε να εκφράσουν και αξιοποιήσουν στο έπακρο τις υψηλές τους δυνατότητες. Από πλευράς της ,προσέφερε το είναι της από το πρωί ως το βράδυ. Υποστηρικτική διδασκαλία και εκπαιδευτική διερμηνεία στα εργαστήρια για διδασκαλία εικαστικών (τις πρωϊνές ώρες), κατόπιν και για όσες ώρες χρειαζόταν μία από τα ίδια για τα θεωρητικά μαθήματα και τα εργαστήρια των κατ’ επιλογήν μαθημάτων. Το “δόσιμο ψυχής” συνεχιζόταν και τα Σαββατοκύριακα, τα οποία ήταν αφιερωμένα σε ξεναγήσεις των φοιτητών, επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί και επιλεγμένες παραστάσεις, ώστε να έχουν πλήρη επαφή με τα καλλιτεχνικά δρώμενα και αντίληψη της εξέλιξης των καλλιτεχνικών πραγμάτων.

Η συμμετοχή φοιτητών στα γεμάτα δράσεις και εμπειρίες “Σαββατοκύριακα με την Ουρανία” συνιστά τυπικό υπόδειγμα συλλογικής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τον πυρήνα των επτά κωφών – που σήμερα έχουν πλέον αποφοιτήσει – συμπλήρωσαν και παλαιοί απόφοιτοι διεκδικώντας επιπρόσθετη επαφή με την γνώση, αλλά και κάμποσοι άλλοι φοιτητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες “αποκλεισμένοι” λιγότερο ή περισσότερο από διαδικασίες συλλογικής επαφής και εξέλιξης. Ενα πλήρες μοντέλο προσαρμογής μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις υψηλές απαιτήσεις των Καλών Τεχνών - επιβεβαιωμένο από την ίδια την ανώτατη σχολή τους όπως η πρωτοκαθεδρία της Αναστασιάδου στην προς απόσπασιν διδασκόντων σταλθείσα στο υπουργείο λίστα αποδεικνύει - που απειλείται από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με βίαιο τερματισμό.

Μέσα στην καρδιά του Καλοκαιριού, η Ουρανία Αναστασιάδου παρότι τύποις από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα πρέπει να επιστρέψει στην οργανική θέση της σε σχολείο της δευτεροβάθμιας, συνεχίζει να δίνει τον εαυτό της σε αυτό που έχει τα τελευταία χρόνια αφοσιωθεί ωσάν τίποτε να μην έχει αλλάξει. Βρίσκεται στο παράρτημα της ΑΣΚΤ στην Υδρα, και από κει επιβλέπει με βιντεοκλήσεις μέσω msn και email – ένα τετράωρο την μέρα όπως μας ενημερώνει – τις πτυχιακές τριών πανέτοιμων για την αποφοίτησή τους κωφών φοιτητών. “Θα είναι οι τελευταίοι; ” την ρωτάμε προσπαθώντας να εκμαιεύσουμε μιά επιθετική απάντηση. “Είμαι βέβαιη ότι ο γραφειοκρατικός παραλογισμός εντέλει δεν θα επικρατήσει” μας απαντά η “δοσμένη” στο έργο της εκπαιδευτικός αρνούμενη να δεχτεί ότι σχέσεις ζωής όπως αυτή που έχει με τους φοιτητές της αναπτύξει θα ηττηθούν από μιά απλώς ηλίθια απόφαση. Ο τελευταίος λόγος για την δικαίωση ή όχι της Αναστασιάδου, των με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτητών της και της ΑΣΚΤ που την στηρίζει, ανήκει στην αρμόδια υπουργό παιδείας. Ελπίζουμε να είναι λόγος ευθύνης...

Πηγή : Ελευθεροτυπία,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου