ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Βελτίωση των επιδόσεων, αλλά και κλίμα συμμετοχικότητας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών στη σχολική τάξη εμπεδώθηκε κατά την περασμένη χρονιά στα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του ΑΠΘ, χάρη στην περιγραφική αξιολόγηση που αντικατέστησε πιλοτικά τη συμβατική βαθμολογία.
Ενα πρώτο βήμα
Σε οκτώ από τα δεκαπέντε τμήματα του Πρώτου και του Δεύτερου Πειραματικού Δημοτικού, εκατόν εξήντα μαθητές όλων των τάξεων είχαν την ευκαιρία να παραλάβουν μια αναλυτική περιγραφή της παρουσίας τους στην τάξη, απ’ όπου, ωστόσο, απουσίαζαν αξιολογικές κρίσεις και χαρακτηρισμοί. Κατάφεραν με αυτόν τον τρόπο να αποκωδικοποιήσουν για πρώτη φορά τόσο τα θετικά στοιχεία τους, όσο και τις αδυναμίες τους, κάνοντας έτσι ήδη ένα πρώτο βήμα για να τις ξεπεράσουν.
Οι οδηγίες που δίνονται στην έκθεση περιγραφικής αξιολόγησης –που βασίζονται στο παιδαγωγικό ημερολόγιο που κρατάει ο εκπαιδευτικός στη διάρκεια του τριμήνου για κάθε παιδί– αποτελούν στην ουσία ένα «συμβόλαιο» ότι το παιδί δεσμεύεται για τη βελτίωσή του, εφ’ όσον πλέον γνωρίζει επακριβώς ποια είναι η κατάστασή του, εξήγησε στην «Κ» ο επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου των Σχολείων του ΠΤΔΕ και επίκουρος καθηγητής του τμήματος, κ. Αν. Λιάμπας.
Σύμφωνα με την κ. Χ. Πετράκη, συντονίστρια διευθύντρια των τριών Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων, στο σύνολο των οποίων προβλέπεται να επεκταθεί του χρόνου το νέο σύστημα, τα παιδιά εισέπραξαν πως οι δάσκαλοί τους ενδιαφέρονται γι’ αυτά και γνωρίζουν τους χαρακτήρες τους, ενώ ερμήνευσαν τις συμπεριφορές των δασκάλων τους, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η επικοινωνία και η συνεργασία στην τάξη. Οι γονείς, κατά την ίδια, μπόρεσαν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να ξεπεράσουν προβλήματα και αδυναμίες τους, αφού για πρώτη φορά έγινε σαφές ποιες ήταν αυτές.
«Ηταν μια ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα το κάθε παιδί και έτσι να αναστοχαστούμε για τον τρόπο που κάνουμε οι ίδιοι το μάθημα και να εντοπίσουμε τις δυνατότητες βελτίωσης των μαθητών», είπε ο κ. Δ. Τζήκας, ένας εκ των εκπαιδευτικών, σημειώνοντας πως η διαδικασία βοήθησε στη διαμόρφωση πιο φιλικού και συνεργατικού κλίματος στην τάξη, η επίδοση των μαθητών βελτιώθηκε σε αρκετές περιπτώσεις και έγινε εφικτή η εξατομικευμένη προσέγγιση για κάθε παιδί.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου