Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

"Κακοί" ή "δύσκολοι" μαθητές;


Τι κοινό έχουν ο Τζακ Νίκολσον, η Σάλμα Χάγιεκ και ο Κίανου Ριβς εκτός από την επαγγελματική τους δραστηριότητα; Είναι ορισμένοι από τους καλλιτέχνες που έχουν δηλώσει ότι το σχολείο δεν ήταν το φόρτε τους. Ο, με τρία Όσκαρ βραβευμένος ηθοποιός, Τζακ Νίκολσον δεν τα πήγαινε καλά στο σχολέιο, έβρισκε ωστόσο διέξοδο στις σχολικές θεατρικές παραστάσεις. Η Μεξικανή ηθοποιός, Σάλμα Χάγιεκ, χαρακτηριζόταν ως ατίθαση και κακή και αποβλήθηκε δια παντός από το καθολικό σχολείο στο οποίο φοιτούσε. Ο τελευταίος της παρέας, ο Κίανου Ριβς, εκδιώχθηκε από τέσσερα σχολεία πριν το παρατήσει τελείως.


Πώς όμως είναι δυνατό ένας "κακός" μαθητής να μετατραπεί σε ιδιαίτερα επιτυχημένο επαγγελματία; Οι ειδικοί επισημαίνουν τους λόγους που προκαλούν τη χαμηλή επίδοση ορισμένων παιδιών στο σχολείο και προτείνουν τρόπους αντιμετώπισής τους.


Αναφερόμαστε σε "αυτούς που δεν παίρνουν τα γράμματα", "τους ανίκανους", "τους τεμπέληδες", "τους καθυστερημένους". Στους μαθητές που χρεώνονται την αποκλειστική ευθύνη για την αποτυχία στο σχολείο, τόσο στο οικογενειακό όσο και στο σχολικό περιβάλλον. "Πίσω όμως από τους μαθητές που δεν 'παίρνουν τα γράμματα', βρίσκονται περιβάλλοντα φτωχά, μειονεκτικά, χωρίς προσδοκίες και γονείς ανεπαρκείς και αδύναμοι. Πίσω από τους 'τεμπέληδες' μαθητές βρίσκονται εκπαιδευτικοί κουρασμένοι και προκατειλημμένοι χωρίς καμιά διάθεση να διδάξουν ένα 'δύσκολο' μαθητή" προσθέτει η κ. Θεοφίλη. Η πρώτη κίνηση των εκπαιδευτικών είναι η επικοινωνία με τον ίδιο το μαθητή. "Προσπαθούμε να εκμαιεύσουμε τι κρύβεται πίσω από μία κακή σχολική επίδοση. Εάν υπάρχουν προβλήματα στο σπίτι που αποσπούν την προσοχή του παιδιού ή εάν υπάρχει αντίθετα ένα υποστηρικτικό περιβάλλον. Διαφορετικά, κοιτάμε το ενδεχόμενο απλώς να δυσκολεύεται το παιδί, να έχει μαθησιακά προβλήματα, οπότε χρειάζεται ενισχυτική διδασκαλία ή αξιολόγηση από εξειδικευμένο προσωπικό" αναφέρει η κ. Αγγελική Μερκούρη, εκπαιδευτικός.

Οι γονείς, τι ρόλο έχουν σε αυτήν την προσπάθεια; οι ειδικοί επισημαίνουν ότι αποτελούν τη συνέχεια του σχολείου και ότι θα πρέπει να υπάρχει κοινή στρατηγική αντιμετώπιση. Δεν μπορεί ο ένας να επιδεικνύει ελαστική συμπεριφορά και ο άλλος αυστηρή. Τέλος, όπως επισημαίνει η κ. Μερκούρη "Θα πρέπει να καταλάβουν μαθητές και γονείς ότι η υψηλή βαθμολογία δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά το βραβείο για μια καλή προσπάθεια".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου