Η Κατερίνα, ο Κώστας και ο Μιχάλης, μαθητές του λυκείου, μιλούν στο Dnews για τον Νέο Σχολικό Κανονισμό Λειτουργίας που θα εφαρμοστεί τον Σεπτέμβριο του 2024-
Αλλαγές στα σχολεία πρόκειται να φέρει η εφαρμογή του Νέου Σχολικού Κανονισμού Λειτουργίας για τη συμπεριφορά των μαθητών, τα παραπτώματα, τις ποινές, τις απουσίες και την ενημέρωση των γονέων. Πως σχολιάζουν οι μαθητές τα κομβικά σημεία; Ποια η άποψη τους για τις ποινές, το bullying;
Ποιοί οι προβληματισμοί τους; «Θελουμε να εξαλειφθεί το φαινόμενο αυτό από τα σχολεία» δηλώνουν, εκφράζοντας παράλληλα, τις αμφιβολίες τους για το πως θα λειτουργήσουν στην πράξη οι αλλαγές όπως οι ψηφιακές αφού «το τεχνολογικό επίπεδο των περισσότερων καθηγητών είναι πολύ χαμηλό».
Ποινές bullying
Και οι τρεις μαθητές πιστεύουν πως σε περίπτωση που υπάρχει πρέπει να επιβάλλεται η ποινή. Βέβαια όπως αναφέρουν θα πρέπει να περνάει από συμβούλιο για να διασταυρώνεται και να επιβεβαιώνεται το bullying.
«Είναι ένα φαίνομαι που βρίσκεται σε έξαρση στα σχολεία και σίγουρα πρέπει να εξαλειφθεί. Θέλει όμως προσοχή και ιδιαίτερο χειρισμό και για τις δύο πλευρές».
Απουσίες
«Δεν έχουμε καταλάβει πως θα λειτουργήσει στην πράξη», επισημάνει ο Κώστας και ο Μιχάλης. Όσον αφορά τις δικαιολογημένες «αν κρίνουμε από την φετινή χρονιά θα έπρεπε να μπορούσαμε να δικαιολογούν τις απουσίες μας πιο εύκολα. Φέτος για παράδειγμα ένας μαθητής είχε σπάσει την κλείδα του είχε κάνει εισαγωγή. Ναι μεν δικαιολογήθηκαν κατά την εισαγωγή του αλλά για την επανεξέταση δεν δικαιολογούνται, όπως και ότι η οδηγία του γιατρού ηταν να κάτσει τρεις εβδομάδες σπίτι αλλά το παιδί δεν μπορούσε. Ελπίζουμε αυτό να αλλάξει γιατί είναι λίγο αόριστο». Για τις αδικαιολόγητες, οι μαθητές υποστηρίζουν ότι είναι λίγες και θέλει προσοχή.
«Φυσικά δεν μπορούμε να λείπουμε χωρίς λόγο αλλά αρκετοί μαθητές αντιμετωπίζουν εκδικητικές συμπεριφορές από καθηγητές. Μπορεί εύκολα ένας μαθητης να στοχοποιηθεί από έναν καθηγητή και να χάσει έτσι τη χρονιά του από τις ωριαίες».
Για τις καθυστερήσεις των 15 και 10 λεπτών
Ο Μιχάλης θεωρεί ότι δεν θα είναι εφικτό να συμβεί. «Θα παίζουμε με τα λεπτά. Και τι θα γίνεται στις περιπτώσεις που θα αργεί ένας καθηγητής;
Κινητά τηλέφωνα
Αναφορικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο η οποία παραμένει απαγορευτική και επιπλέον αναφέρει ότι όσοι μαθητές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να εκθέσουν συμμαθητές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα έρχονται αντιμέτωποι με την αυστηρότερη ποινή που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, η Κατερίνα σχολιάζει το εξής. «Προφανώς και πρέπει να επιβληθεί ποινή. Δεν είμαι τόσο σίγουρη βέβαια πως με το να διώξουν από το σχολείο το μαθητή, θα λύση το πρόβλημα. Το θεμα είναι αυτά τα περιστατικά να πάψουν να συμβαίνουν. Με την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν αλλάζει κάτι».
Πλατφόρμα και υλικές ζημιές
Ο Κώστας για την ενημέρωση που θα γίνεται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας e-Parents πιστεύει πως είναι κάτι θετικό, ωστόσο δεν ξέρει κατά πόσο είναι εφικτό να υλοποιηθεί αφού όπως λέει «το επίπεδο που βρίσκονται τεχνολογικά οι περισσότεροι καθηγητές είναι πολύ χαμηλό». Έχω για τις υλικές ζημιές στο σχολείο είναι υπέρ. «Πρέπει να καταλάβουμε ότι το σχολείο δεν μας ανήκει και γενικότερα δεν μπορούμε να το καταστραφούμε. Οπότε ναι συμφωνώ πως οι γονείς σωστά θα επιβαρύνονται οικονομικά για την κάλυψη του κόστους της επιδιόρθωσης».
Πηγή: dnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου