Με πιο έντονο ψηφιακό προσανατολισμό θέλουν τα σχολεία οι γονείς στην Ελλάδα, με το ψηφιακό επίπεδο, ωστόσο, των ίδιων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στη χώρα να υστερεί επί του παρόντος.
Για παράδειγμα, μόνο τα μισά ελληνικά σχολεία (49%) παρέχουν πρόσβαση σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για χρήση στο σπίτι. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το 80% των γονέων θεωρεί ότι ο ψηφιακός αλφαβητισμός θα έπρεπε να είναι βασικός μαθησιακός στόχος στα σχολεία, με την ψηφιακή τεχνολογία να χρησιμοποιείται ευρέως στο σύνολο του σχολικού προγράμματος σπουδών.
Σχετικά με το επίπεδο δεξιοτήτων των ίδιων των γονιών, μόλις το 46% θεωρεί ότι διαθέτει επαρκή εμπειρία στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Ταυτόχρονα, οι γονείς θεωρούν ότι οι ίδιοι και τα σχολεία είναι οι πιο σημαντικοί θεσμοί για την υποστήριξη των νέων σε μια καλά ισορροπημένη χρήση των ψηφιακών συσκευών.
Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει έρευνα του Ιδρύματος Vodafone, η οποία αποτυπώνει τις απόψεις των γονιών για την εκπαίδευση στη Ελλάδα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της σχετικής μελέτης, οι 9 στους 10 γονείς δηλώνουν ότι η εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων θεωρείται πολύ σημαντική για το επαγγελματικό μέλλον των παιδιών τους.
Αναφορικά με τις δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία, το 80% των Ελλήνων γονέων θεωρεί ότι βελτιώνει τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών, δημιουργώντας μεγαλύτερο ενδιαφέρον για μάθηση.
Στήριξη στα σχολεία
Στο μεταξύ, ενώ σχεδόν όλοι οι γονείς περιμένουν τη στήριξη των σχολείων, το 47% των Ελλήνων γονέων περιμένει μεγαλύτερη στήριξη από τα σχολεία, θεωρώντας ότι χρειάζεται περισσότερη εκπαίδευση των καθηγητών στη χρήση ψηφιακών εργαλείων στην τάξη.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι περισσότεροι από τα 2/3 των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι παρακολούθησαν κάποιο σεμινάριο κατάρτισης, με την πλειοψηφία να επισημαίνει ότι έγινε με δική τους πρωτοβουλία και διοργανώθηκε από επίσημο φορέα.
Ανάγκη για επενδύσεις στην παιδεία
Είναι αξιοσημείωτο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων γονέων θεωρεί τα σχολεία υπεύθυνα για τις πιο σημαντικές δεξιότητες του 21ου αιώνα και εκφράζει την ανάγκη για μεγαλύτερη επένδυση από την εκπαιδευτική κοινότητα, με βαθμό συμφωνίας σημαντικά πιο υψηλό από τις άλλες χώρες.
“Οι κοινωνικές και τεχνολογικές απαιτήσεις του 21ου αιώνα αλλάζουν τον τρόπο, που οι γονείς αντιλαμβάνονται τη διδασκαλία και την εκπαίδευση. Η ψηφιακή εποχή έχει φέρει ανατροπές σε κάθε πτυχή της ζωής μας και αναπόφευκτα δημιουργεί την ανάγκη αναθεώρησης και εκσυγχρονισμού του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε πλέον τη διδασκαλία και την εκπαίδευση στα σχολεία”, αναφέρει η Vodafone.
Το Ίδρυμα Vodafone, σε συνεργασία με την IPSOS Γερμανίας, πραγματοποίησε την έρευνα με τη συμμετοχή 10.000 γονέων από 10 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, με επίκεντρο αυτήν τη φορά τους γονείς, με στόχο να διαπιστώσει πώς οι ίδιοι αντιλαμβάνονται τη διδασκαλία των παιδιών τους και τη νέα σχολική πραγματικότητα στον 21ο αιώνα.
Νατάσα Φραγκούλη
Πηγή: sepe.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου