Προβληματισμός επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα από την άνοδο των κρουσμάτων, με το 22% του συνόλου των μολύνσεων COVID-19 στη χώρα μας να καταγράφεται σε νέους ηλικίας κάτω των 18 ετών. Το υπουργείο Παιδείας αναρτά καθημερινά τη λίστα των τμημάτων των σχολείων που κλείνουν λόγω κρουσμάτων, με τον αριθμό τους όπως δηλώνουν οι εκπρόσωποι να είναι ιδιαίτερα χαμηλός, γεγονός που όπως δηλώνει η υπουργός, Νίκη Κεραμέως δείχνει ότι "δεν υπάρχει μαζική διασπορά στα σχολεία". Από την άλλη πλευρά, το πρωτόκολλο που ισχύει σήμερα και σύμφωνα με το οποίο απαιτείται να νοσήσει τουλάχιστον ο μισός αριθμός μαθητών σε μία τάξη για να ανασταλεί η λειτουργία της, βρίσκει αντίθετους τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που μιλούν για μια δύσκολη κατάσταση την επόμενη περίοδο. Εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μιλούν στη "ΜτΚ" για την κατάσταση, εκφράζοντας το πάγιο αίτημά τους για αραίωση των μαθητών και ζητούν παράλληλα από την κυβέρνηση να πάρει πίσω τις συγχωνεύσεις τμημάτων, που όπως λένε δημιουργεί τα προβλήματα που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν.
Γεώργιος Τρούλης, Αντιπρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ)
Αποφάσεις μόνο για να κρύψουν το πρόβλημα
"Από την πρώτη στιγμή αποδείχθηκε περίτρανα ότι το υπουργείο Παιδείας σε καμία περίπτωση δεν επιδίωξε και δεν ήταν πρόθεσή του να διασφαλίσει υγειονομικά τα σχολεία, δηλαδή να θωρακίσει τις σχολικές μονάδες για να μην έχουμε διασπορά του ιού μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Δυστυχώς, το μοναδικό μέτρο που πήρε για τη νέα σχολική χρονιά ήταν η μάσκα και όπως πέρυσι τα δυο self test μέσα στην εβδομάδα. Από εκεί και πέρα οι συνθήκες είναι οι ίδιες και χειρότερες, με λιγότερες καθαρίστριες αλλά και λιγότερες ώρες απασχόλησής τους στις σχολικές μονάδες, αύξηση των μαθητών στα τμήματα και συγχωνεύσεις τμημάτων που επιβαρύνουν την ήδη δύσκολη κατάσταση.
Οι αποφάσεις που σχετίζονται με τα υγειονομικά πρωτόκολλα είναι για να κρύψουν κάτω από το χαλί το πραγματικό πρόβλημα στα σχολεία και την πραγματική έλλειψη μέτρων. Εμείς από πέρυσι λέγαμε για τα μέτρα που έπρεπε να παρθούν και σε καμία συζήτηση με το υπουργείο Παιδείας δεν υπήρχε πρόθεση από την πλευρά του να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα. Η Βουλή με ένα κρούσμα και έκλεισε, αντίθετα στα σχολεία πρέπει να νοσήσουν οι μισοί μαθητές, αναρωτιέται κανείς ποια είναι η λογική σε αυτά τα μέτρα".
Θεόδωρος Τσούχλος, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)
Τεστ και στους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς
"Όλο αυτό το διάστημα εμείς, ως Ομοσπονδία, έχουμε ζητήσει επίσημη συνάντηση και ενημέρωση από τον ΕΟΔΥ, αλλά δεν έχει πραγματοποιηθεί. Έπρεπε να είχε γίνει το προηγούμενο διάστημα και να μας έχουν ενημερώσει για τα πρωτόκολλα, όπως και για την απόφαση κλεισίματος μιας σχολικής τάξης με το 50%+1 που έχει αποφασιστεί. Την προηγούμενη σχολική χρονιά με λιγότερα κρούσματα έκλειναν ολόκληρες σχολικές μονάδες, τώρα θα πρέπει να νοσήσει τουλάχιστον η μισή τάξη μαθητών για να κλείσει το τμήμα.
Έχουμε ενημερώσει τα υπουργεία Παιδείας και Υγείας, ότι έχουμε δεκάδες χιλιάδες κρούσματα παιδιών από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο τα οποία διαχέονται συνεχώς σε εκατοντάδες και σε χιλιάδες μονάδες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχουμε ζητήσει συνάντηση με το υπουργείο Παιδείας και δεν έχει πραγματοποιηθεί. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που δημιουργεί μεγάλη πίεση στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και στην ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Ζητάμε να ακυρωθούν οι συγχωνεύσεις, καθώς τμήματα των 20 μαθητών πλέον έγιναν πολύ μεγάλα, ακόμα και με 28 παιδιά ανά τάξη. Πάγιο αίτημά μας είναι τα 15μελή τμήματα. Απαιτείται διάλογος και ενημέρωση με την υπουργό Παιδείας και τον ΕΟΔΥ. Επιπλέον, εμείς εκτιμάμε ότι τα τεστ που γίνονται πρέπει να διενεργούνται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλαδή και στους εμβολιασμένους και νοσήσαντες εκπαιδευτικούς, καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο ποσοστό που φτάνει το 85% και τα δεδομένα πλέον έχουν αλλάξει και πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας".
Θανάσης Κοκονάς, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας
Η κατάρρευση των σχολείων είναι πλέον μια πραγματικότητα
"Η κατάσταση εξελίσσεται αντιστρόφως ανάλογα με τις κινήσεις του υπουργείου Παιδείας. Από τη μια πλευρά παρατηρούμε ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων στη χώρα και ειδικότερα στη Βόρεια Ελλάδα και από την άλλη βλέπουμε μια επαναληψιμότητα και ατολμία υιοθέτησης ουσιαστικών μέτρων που το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων απαιτούν και δεν είναι άλλο από την ακύρωση των συγχωνεύσεων και την αραίωση των μαθητών ανά τμήμα. Τα δύσκολα είναι μπροστά μας και το υπουργείο Παιδείας θέλει να κρατήσει ανοικτά τα σχολεία, γεγονός που το θέλουμε και εμείς, αλλά αυτό που κάνει είναι να ρίχνει τις ευθύνες στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Δεν αρκούν τα τεστ, χρειάζεται να προχωρήσουμε σε έναν μηχανισμό που θα διασφαλίζει την ομαλότητα της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα σε ένα περιβάλλον που ορίζει η κατάσταση της πανδημίας και όχι σε συνθήκες συνωστισμού. Η κατάρρευση των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι πλέον κυριολεκτική, με τις εικόνες που είδαμε όλοι μας σοκαρισμένοι από το δημοτικό σχολείο της Πυλαίας. Τα δύσκολα είναι μπροστά μας, απαιτείται σοβαρότητα και στοχευμένες λύσεις και όχι προσκόλληση στην ίδια συνταγή".
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου